Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2670 ggr
[JollyJustin]
0

Spöken som dödar!

Är det sant? Min kompis kolla på ''det okända'' och hon säger att det var ett spöke som rev henne till döds eller något sånt..

Jag vill inte dö D:

Och hur gör man för att se i framtiden? (ibland ser jag framtiden i drömmar som händer men det är inte så ofta, men endå)

powerofthebass
1

Finns många verktyg att se in i framtiden med, men viktigt att komma ihåg är att endast du själv väljer din framtid. Vilka vägar du ska följa osv

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

yamher
0

Du kommer inte att dö förrän din tid är redo och då inte av ett spöke. Du har ju en skyddsängel och denne ser till att du lever tills det e dags!

Lägg inte energi o fundera på huruvida ett spöke kan döda dig eller inte, ungefär som om du skulle se alla faror i vår värld. Lev i nuet och njut av livet!

Om du har en gåva att se in i framtiden så är det övning som gäller ;)

Alis volat propriis Oskyldig

tarotlasse
2

Jag har aldrig någonsin hört talas o att en ande har dödat ngn som ande. 

Jag har däremot stött på andar som har dödat personer under den tiden de levde på jorden och de kan då visa detta på olika sätt men aldrig att ngn har avlidiit av det. 

Jag har själv drabbats av en ande som lade händerna runt halsen på mig och jag sa till anden  och klämde åt det var ritkgt obehagligt men jag sa åt anden att nu får du sluta för du har inte den fysiska kraften att döda mig.

nden komunicerar med min sinnen så när den visar hur de dödade en annan personen så känner jag det i min kropp 

Det är så en del av min kominikation med andevärlden fungerar o det kan vara obehagligt.

Men jag som styr och säger åt anden att sluta så anden kan inte döda ett medium på det viset.

Möjligen skulle en ande kunns skrmma skiten ut ett medium som då själv gör ngt tokigt att den dör. 

Men det här ju inga konstigheter för har man ande kontakter o göra är man inte så korkad så man gör sådana här saker utan kunskap om hur man hanterar sådanan saker för helt och hållet mediumet styr och hanterar en sådan situation den kan vara ob ehaglig men den är långt i från farlig.

Bara din egen okunskap så kan ställa till med ngt men då sak du inte göra sådana saker stänga ner gå en kurs i ande världen fungerar komunicerar  så att du klarar en sådan situation.

Sådana här händelser är inte dagliga händelser men det är väldigt vanliga det är inte heller några vilsna eller onda andar heller utan andar i ljuste som visar hur de avled för att bli igen kända .

Jag har läst många böcker om spiritualismens historia och där finns inte ett enda fall fär en ande har dödat en levande mäniska.

Däremot har hjag sett det i skräckfilmer fantacy som inte har med verkligheten att göra.

Så du kan vara lugna av alla de miljontals andebesök som sker varför i hela världen skulle fu bli den första människa på jorden som skulle bli. dödad av an ande.

Så lugn o fin det lär aldrig hända så släpp din rädsla.

Lasse

Ghosthunter
1

Läs om Bell Witch http://www.bellwitch.org/ Där var det ett mord, men det var iofs ingen vanlig ande. Höll på att glömma att jag inte får skriva vad det är, för det gillar inte admin här….men läs på sidan.

Det finns också ett dödsfall i England, där en Poltergeist dödade en kvinna. Sen har det varit indirekta dödsfall, som t.ex folk som blivit knuffade i trappor pga andar och dött och folk som´med dåligt hjärta som dött av skräck. Så nog finns det dödsfall.

Men man ska nog inte gå omkring och vara rädd för att bli dödad.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

tarotlasse
1

Jag kan inte hålla med dig om detta jag har själv varit med om att jag tappat balansen och ramlat av att jag känt av en andens döds fall. 

Anden har inte alls puttat mig men min kominikation som sker som kroppsliga känslor vilket gör att är jag inte berädd på det kan jag tex ramla ner för en trappa och slå ihjäl mig men absolut inte anden som gör detta utan mitt sätt att komunicera med anden. 

Anden visar mig hur den dog och min kropp svara då med att visa  mig vad anden säger och då tappade jag balansen. 

Så inte anden som dödat ngn utan snarare mediumet som inte kunnat hantera andekomunikationen 

Jag har även under en stor seans haft en ande kontakt där jag helt plötsligt inte kände mitt höger ben längre utan tappade balansen och ramlade på scenen.

Det visade sig att anden fått sitt ben amputerat och när jag inte kände benet och inte kunde stödja benet ja då ramlade jag. 

Så där skulle det vara möjligt att om man syår in trappa känner detta och ramlar att man kan slå i hjäl sig. Men absolut inte anden  som dödar ngn utan mediumet  burit sig dumt åt och går i en trappa under kominikationen. 

För vansiningt att göra ngt sådant om man kominicerar med andevärlden på detta fysiska sätt. 

Jag har även sett Terry Evans göra samma sak på scenen då han höll på att ramla omkull på scenen när han hade kontakt med en man med ett amputerat ben. 

Så absolut inte anden som försöker döda eller skada ngn det är ngt som vi medium som komunicerar rent fysiskt får tänka på när vi arbetar.

Spm min mentor sa det är nog säkrast att jag sitter  still i en stol när jag komunicerar med ande världen för min egen säkerhets skull. 

Så inga andar som döadar fortfarande stro okunskap om ande kominikation och olika sätt medium komunicerar på. 

Vi har många duktiga medium i Sverige  bland de bästa i Europa vill jag säga Kunskapen bland svenska medium om hur det fungerar är katastrofalt dålig vill jag säga.

Lasse

[GunillaF]
6

Det finns inga andar som dödar! Sånt där är bara skrönor!

zepanita2
2

Andar har inte fysisk kraft - dom kan inte döda männeskor.!👋

Ghosthunter
4

#7 Ingen fysisk kraft? Det var underdrift som heter duga. Hur kommer det sig då att dom kan kasta föremål, röra på tunga möbler…etc…etc???

Värmland"

yamher
3

oavsett om de kan det eller inte ska TS inte gå runt att oroa sig. Ser man faror överallt slutar man att leva.

[JollyJustin]
0

Har jag en ängel? Trodde det var fake..

Ok tack då vet jag,  men de sa på det okända.. Är lite orolig för att ni sa att et fanns några som dödats..

Hur ser man vart saker finns o ser framtiden som sagt ;) ?

Ghosthunter
0

Ja, det är absolut sant, yamher. Inte ska man vara rädd för det. Det är så sällsynt så att det nästan kan räknas bort.

Värmland"

yamher
1

allting kan man dö av, men det hjälper inte att gå att vara rädd för allt så ja GH :)

#10 Ängel - inte nödvändigtvis men alla har minst en skyddsängel. En skyddsängel är oftast en själ - någon som har en relation till dig eller som kan hjälpa dig. Tex en släkting som har levt, en förälder, någon från ett tidigare liv osv. Ibland behöver man ett starkare skydd. Det kan vara när man går igenom något tungt och jobbigt som din skyddsängel behöver extra hjälp och då kan man ha en ängel hos sig. Längre eller kortare stunder. Ibland byter man skyddsängel och då kan en ängel finnas som ett extra stöd. En del mediala har en ängel som ett extra skydd i samband med sitt utövande (det finns så mycket mer än det mediala ser).

Vid stark fara eller av andra anledningar kan man även ha en ärkeängel hos sig. Även om många verkar tro att de har en ÄÄ hos sig hela tiden är det oftast så att de kommer o bistår. Precis som med högre makter har de förmågan att kunna framstå som de är på fler än en plats om deras person bara är på en plats (de andra är som ett hologram de kan skifta sitt medvetande till). ÄÄ har stora ansvarsområden gentemot oss själar som lever, skyddsänglar som vakar (o lär sig) och änglar. De jobbar även gentemot högre makter som talespersoner åt oss själar.

Att ha en änglar gör alltså inte någon viktigare. Det kan framstå som mäktigt och macho men att ha en själ som skyddsängel är som att ha en vakande mor vid sin sida, någon som vill dig väl och känner dig ;). En ängel blir snarare mer likt en bodygaurd - mer opersonlig om än så duktig.

Oftast är det den personen som du vänder dig till när det e jobbigt, någon du känner styrka. Ett varmt band till.

[JollyJustin]
0

Ska läsa sen men tack för svar :)

Aleya
2

Jag måste säga att det är ganska konstigt att denna tråden lever ännu.
För enligt skrivreglerna så är detta inte direkt ett topic man diskuterar på denna delen av forumet.

Kan med gott samvete säga att jag aldrig hört eller sett något om att spöken skulle kunna döda.

Jag tror att detta är mer en skröna faktiskt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fjäril
0

Det är bra att du reagerar Clawdeen men tråden håller sig inom ramarna (än så länge) 🙂 Man måste få fråga saker, men sen vill vi inte att man diskuterar/tipsar om demoner, besatthet och annat.

Andar kan inte döda oss, det skulle vara om de påverkar oss så att vi mår dåligt själva.

Sajtvärd på Övernaturligt

[JollyJustin]
0

Okej tack, är livrädd för de typ..

Aleya
1

#16 varför går du omkring och jagar upp dig över något som knappast kommer ske?

När jag var liten och blev skrämd av något så undvek jag att se eller höra på det jag blev rädd för, för jag visste att det inte skulle göra mig gott att gå och vara rädd konstant.

Jag föreslår att du tar en paus från allt vad övernaturligt heter ett tag då du går och blir rädd och börjar fantisera en massa saker.

Det är inte bra för kroppen och själen och vara rädd konstant.

Medarbetare för Julen

Fjäril
1

Du behöver inte vara rädd eller tänka på det. Hur många runt dig har drabbats av att spöken gjort dem illa? Inte så många va?

Om man tror på spöken/andar så handlar det om människor som har levt tidigare. Inte skulle väl du, din familj eller dina vänner vilja göra någon något illa om ni vore på andra sidan?

Släpp den tanken nu, jag har aldrig hört att något blivit skadad och dessutom tror jag inte att du mår bra av att diskutera eller ens tänka på det här.

Gör något roligt, se på film eller annat som får dig att skratta. Det är det livet går ut på, att må bra 🙂

[JollyJustin]
0

Okej,de jag känner som är döda var min gammelfarmor  o mammas morbror

Sagha1233
1

Det finns inget att vara rädd för egentligen… Vi människor är faktiskt betydligt farligare än andar/spöken…. Det som gör art det blir läskigt är väl att vi inte alltid kan se dem… Vi hör bara något, känner något eller liknande. Spöken/andar är inte farliga alls…vi är betydligt farligare… Tänk på det :)

[JollyJustin]
0

Jaha men det är ju sånna som nyps,stryps,sparkar m.m ju!?

Aleya
0

#21 men har du varit med om det? Det är som sagt väldigt ovanligt att spöken gör sådana saker. Det är ju själar från människor som en gång levt och nu inte hittar till ljuset.

Varför skulle dom vilja vara ondsinnade? De flesta vet ju inte ens om att dom är döda.

Medarbetare för Julen

[JollyJustin]
0

Jaha ok. Kommer jag bli spöke när jag dör?

Aleya
1

#23 det kan ingen veta alls. Mitt tips är att googla och läsa vad spöken är.

Medarbetare för Julen

Fjäril
2

Kakisen123, Det bästa du kan göra nu är att lägga det här bakom dig för ett tag. Det märks tydligt att du är rädd och då ska du vara på platser och göra sådant som får dig på andra tankar. Just nu tror jag inte det spelar någon vad andra medlemmar skriver, du har byggt upp din egen rädsla och därför tycker jag, för din skull, att vi inte diskuterar detta något mer.

ALPHIRA
0

Bästa vän. Det verkar vara så att du kan inte prata om dessa saker med dina föräldrar. Hoppas du kan gå till skolsköterskan/kuratorn! Du behöver någon att prata med, prata om dina rädslor. Gör det, våga det!

yamher
1

Spöken är ett namn vi kallar allt som påverkar i vår värld. Att det spökar är allt övernaturligt som sker.

Det är lite klumpigt uttryckt eftersom den mest kärleksfulla handling skulle bli ett spökeri, och någon som vill dig väl skulle kallas spöke.

Den dagen du har levt klart så lämnar du kroppen och förblir den själen du är. Dina nära o kära kommer att finnas vid din sida så länge du önskar det. Då kommer du att komma till "himlen".

Dem vi ofta tänker på som spöken är dem som av någon anledning slår helt bakut att komma till himlen. Men det finns ändå alltid ett vakande öga över dem med.

Tänk som sagt hur många kärleksfulla skyddsänglar, änglar till o med Gud själv som hjälper oss. Under, mirakel, en hjälpande hand när man som minst av allt anar det.

[JollyJustin]
0

Jag är den enda förutom 2 andra som trror på det i min klass. Eller 3.

För jag pratade med min bff om det o allt blev bajs, on inbilla sig saker o pratade massa grejer m.m som inte finns alls o jag blev lite irriterad--

Så jag kan inte pata ed någon, min kompis säger att det är farligt.

Det kom typ en and till mig efter att jag pratade om det i skogen där det fanns mångaandar o krafter..

Kan inte hjälpa att tänka på annat, ska nog ta en paus