Orber..
Hur lyckas man fånga dom på bild? Trotts att vi är hemsökta jämt och ständingt, lyckas jag aldrig få något bildbevis på det. om man tar kort i något rum, ska man då ha totalt mörker? Kan blixten från kameran påverka hur väl dom syns? Någon som vet?

Tror inte att nånting kan påverka det, det blir bara av sig själv tror ja.
**Hej! Jag fotar Orber varje kväll i min lgh sedan snart en vecka tillbax…och jag har några smålampor tända. Använder blixt oxå. Det gäller att ta många kort på samma håll innan man lyckats fånga en orb. Nu har jag sådan tur att om jag tar ca 40 foto,så fångar jag ungefär (hitintills) Orber på 2-10 foto…och jag har märkt att dom dyker upp bäst efter 23 tiden….
sen fotar jag 40 bilder igen,kollar dom och kanske ytterligare 40 bilder…man ska inte ge sig…
**
Lycka till..MQ
#2 okej. då vet jag! många bilder!
Ska prova igen ikväll! Tack!

Jag knäppte kort i mitt sovrum här om dagen där jag vet att jag har besök och efter ihärdigt fotande så lyckades jag få med en orb efter så där 20-30 kort
tålamod :)
Jag försökte inatt, och tro det eller ej, men jag fick massor med bilder på Orber! på i stort sett alla kort jag tog var det en orb någonstarns! det var iförsig väldigt korkat av mig att upptäcka det, inatt vågade jag inte sova där! >< haha. fanns både ovanför sängen och uppe i hörnet på mitt rum. bifogar dom tydligaste bilderna. kanske nån av er kan se vem eller vilka som spionerar på mig på nätterna? 

ja du ser :) tålamod *s* vad kul! jag tror att du kan sova lugnt där, det är säkert bara dina vänner från andra sidan som är där och tittar till dig så du har det bra! 
#9 nja, känns endå läskigt tycker jag. ^^ haha. just för att det var vid sängen.. men tja, får försöka sova där inatt och så ser jag väl vad som händer. ^^ men varje orb representerar väl inte bara ett spöke? jag menar, alla det Orber jag hade i rummet kan väl komma från samma ande?
right?
Åh- inte behöver du vara rädd inte! Var glad att de är och tittar till! Det är inte ett enda dugg läskigt utan fullkomligt naturligt!
En fundering: Är det alla dessa spektakulära tv-program där programledarna vimsar omkring och skriker "OOOh jag tror jag såg ett spööökeee hjääälp så heeemskt" som skrämmer upp folk - totalt i onödan????
Andevärlden är minst lika naturlig som vår värld. Och sannolikt mer beständig.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#11 haha, nej, jag brukar inte reagera på dom programmen så mycket. ^^ har varit med om övernaturligheter i hela mitt liv, så på sätt och vis är jag van. men jag har aldrig lyckats fånga dom på bild, så nu blev jag väldigt chockad! Rummet blev också väldigt kallt efter att jag tagit alla korten, så jag blev orolig att jag skulle ha retat upp dom.. spenderade natten i gästrummet! XD hahaha. jag hoppas ialla fall att dom inte blev förolämpade. ^^ jag vill absolut inte mucka med andevärlden! 
hehe, det är nog lugnt! :-) andevärlden blir inte gramse för det.
Kul och spännande att du fick så fina bilder!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
vad är en orb ???

#10 om du får fler Orber på samma kort så är det nog energier från flera olika andar 
#15 javisst alla har Orber :) alla har ju guider och andra vänner från andevärlden som tittar till oss ibland :) så knäpper man bara vid rätt tillfälle så kan nog alla lyckas fånga en på bild :)
men man ser ju vissa som har bilder där det kryllar av Orber, då är det nog inte bara ens egna andevänner som är på besök då tror jag att det är en hel hög med andar som hör till platsen eller kanske är jordbundna!?
# 14 om du tittar på bilderna jag skickat med i mina tidigare inlägg ser du vita fläckar lite här och där, det är en orb. ^^ det kommer från andar. ^^
# 19 nio stycken på ett foto?! Wow! och jag tyckte det var märkvärdigt med två. ^^ haha! så ni känner er trygga med dom i huset? ^^
**#20…Jajamensan…*L Du kan ju tänka såhär…du har haft Orber i ditt sovrum helatiden,men innan du fånga dom på foto,så var du inte rädd…eller hur?? alltså,inget har hänt innan du fick se dom och inget kommer att hända nu efter heller…dom bara finns där,som hos alla människor…..inget att va rädd för,tycker det känns toppen att nån vakar över mig…
**
# 21 jo, jag får nog tänka så. ^^ annars kommer jag väl aldrig våga vara i sovrummet igen. haha. ^^ nej, det stämmer. var ju inget före, så varför skulle det vara något nu efter? ^^ Nu är jag mest bara nyfiken på vem eller vilka det är! Oo Om det kan vara min guide, eller någon jag en gång kände.. eller någon total främling som är och hälsar på kanske. ^^
# 23 det ska jag göra! ^^
# 23 wooh! det var väldigt mäktiga bilder du hade där! många Orber i rörelse också. ^^ väldigt häftigt! och du har något mer på vissa bilder också.. som en dimma. är det det som kallas "vortex" ?
**#25 Tackar…
Vortex är jag inte hemma på,men den ena bilden med rök på,är troligtvis från en cigg….den andre är jag osäker på,ingen rökte då….
**
# 26 jag kan ingenting om vortex jag heller. såg i en annan tråd här en liknande bild med "dimma" och dom kallade det för Vortex. har ingen aning vad som är skillnad mellan vortex och Orber.
spännande med Orber. jag har också länge kollat på orbfoton på den här sidan och sen själv sökt förgäves bland foton jag själv tagit men så skaffade jag digitalkamera och då VIPS, har jag fångat både det ena och det andra.
Jag log för mig själv när jag läste om att du nästan blev lite mörkrädd, KuroTenshi, det samma gäller mig.. jag är så väldigt nyfiken och vill så gärna se något, men när det kommer till kritan så är jag väldigt skraj..
Vi var på semester förra veckan och övernattade i en stuga och jag fotade barnen som låg och myste i sängarna där just när vi anlänt och jag blev nog aningen förskräckt när jag såg stora Orber ovanför huvuden på barnen.. Det kändes inte obehagligt där på nåt sätt, men jag hann nog tänka innan jag somna att tänk om det är nån som kampat där tidigare som spökar..
# 28 nej, jag tror inte man kan se dom med blotta ögat. har aldrig hört nån som gjort det. men dom brukar fånga upp Orber på foton och videokamera. Dom är inte farliga. ^^ Dom gör en faktiskt ingenting. jag blev mest chockad över att jag faktiskt hittade några, och det var därför jag blev feg och inte vågade sova där! haha. ^^ gjorde det inatt dock, och det gick finfint. ^^ Du behöver inte vara rädd för dom. ^^
# 29/30
haha. då har vi nått gemensamt. ^^ jag är extremt nyfiken, men som du sa, det blir anat när det väl kommer till kritan! ^^ hahaha.
oj, det var en stoor orb! det måste kännas otäckt när det är ens barn det handlar om. kanske svårt att berätta för dom okså att dom har ett spöke ovanför huvudet. ^^ jag förstår om den natten blev sömnlös för dig. ^^
jo, precis.. Man blev nog lite skraj..

Det finns väl inget ont på andra sidan?? Varför e du då rädd
Man har väl sett för många dåliga skräckfilmer..
När jag såg den stora orben ovanför huvudet på min dotter så for fantasin genast iväg och jag tänkte att det kunde vara nån "osalig" ande av nåt slag som ville göra henne illa.. sen började jag nog tänka förnuftigt igen.. men den där rädslan finns där..
Kan man se en orb med blotta ögat i klart dagsljus?? :)

Jadå, det kan man.
# 35 den gör ju det! man reagerar allti så tilll att börja med! lite småskrajj, och fundersam över varför dom är hos en. om man gjort något för att reta upp dom kanske? men sen tar förnuftet över och man lugnar ner sig igen. ^^
# 37 jag hade ingen aning om att man kunde se Orber med blotta ögat. har bara sett dom via videokameror och digitalkameror. aldrig direkt framför mig. Inte vad jag vet ialla fall. har väl kanske hänt att man sett små ljus eller något swischa förbi en då och då, men har aldrig uppfattat det som Orber. ^^
#36 ja,……jag har sett 2 st jättestora,men dom flesta små
#37/#39 Tack för svaren :)