FJÄDRAR
Indianerna använde sig av örnens fjädrar vad jag vet,men dom kanske använda fjädrar från andra fåglar oxå?? Undrar lite vilka fjädrar eller fåglar som hör till den andliga toppen?? Kan fjädrar ge en tur eller otur??
Minns nu att dom hade väl kråkans fjädrar oxå??
vad står kråkan för ?? Otur kanske?? Roligt att veta lite om detta,då jag nu börjat göra egna smycken som ska gå i indianernas anda…
Ni som känner till vad fjädrar och fåglar står för enligt indianerna,skriv….
MVH MQ
**Putti putt
Ingen som vet något om fjädern och fågelns betydelse??? i andligt perspektiv då alltså….
**

Korpen är en stark förknippelse med indianerna också. Jag ska hjälpa dig senare att ta fram betydelserna, hinner inte just nu så jag återkommer med det sen. 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Örnfjädrar anses ha högsta betydelsen för örnen flyger högst och har kontakt med skaparen.
Ugglefjädrar,korpfjädrar och hökfjädrar har också stor betydelse som fjädermedicin.
En fjäder väljs medvetet ut för ett visst syfte ,beroende på de magiska egenskaper den har.DE har en andlig kraft och andligt innebörd.En enstaka fjäder eller vanligare flera stycken samlade till en solfjäder,är ett Tecken för att man utfört något fysiskt eller andlig prestation.
http://www.geocities.com/felicitax/Magic.htm
kanske att du hittar vad du söker här….om du inte gillar engelska så kan jag hjälpa dig om du inte har någon annan som kan….kram Lady O
#4 Tack så mycket…den länken var ju kanon..
precis vad jag behövde…
Kram..MQ