Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 755 ggr
susanne.s
0

Jag måste få berätta för er

Jag har länge villat få min man till att gå ett steg längre i en viss fråga men han har totalvägrat. Jag läste om att man kan öppna sig och be sin andlige guide att prata med hans andlige guide om att det inte är farligt det jag ber om och att ingen vill tvinga honom utan att det är för båda tvås lycka. Jag gjorde detta under ett par veckor varje dag och tyckte att jag fick kontakt med någon ute där. Jsg lade också en tarotstjärna där jag fick till mig att jag skulle ta tjuren vid hornen för att en kärleksreklation var starkare än vad jag någonsin kunnat ana. En kväll "såg" jag min guide och fick fram ett namn Ma…bara de två bokstäverna. Han var klädd i vitt och såg ut som en av jesus lärjungar som man minns från när man var liten. Han bara log mot mig och nickade. Jag tog det som ett Tecken och frågade åter min man om min önskan. Han blåvägrade igen men efter en timme bara så kom han och sa att han kanske skulle behöva svälja sin stolthet och göra mig till viljes men han skulle tänka en stund till. Dagen efter så tog han om mig och sa att om det var så viktigt för mig så ville han också för min skull!!!

Vad säger ni om det va? Jag som bett flera gånger tidigare med totalt kalla handen och osämja som följd och nu detta…

Elisabeth-J
0

Vad härligt och jag blir sååå glad för din/er skull!!! Skrattande

Lycka till och Kramar!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Lady-Oona]
0

Underbart!!!!   Det fungerar och det vet vi ju egentligen…..lycka till med ditt liv tillsammans med den här mannen….

kram Oona

Perla
0

Jag ledsen att behöva säga det för jag vill inte förstöra din glädje men jag känner mig oerhört kluven inför det du berättar.

OM vi går efter linjen att våra personliga guider vet allt om oss och följer oss enbart för vår egen skull, för att vara oss till hjälp i vår personliga utveckling är det du beskriver en ren omöjlighet eftersom det förutsätter att du skulle veta bättre än hans guide vad som är bäst för din man. En annan sak som gör mig kluven är att min egen erfarenhet säger mig att guider inte går in och manipulerar med någons sinne/tanke, för att behaga ett enskilt ego. 

Om det du berättar skulle vara möjligt så innebär detta även att vi alla skulle vara i händerna på enskilda egon som på ett eller annat sätt tror sig veta bättre än andra och inte drar sig för att "konspirera" med våra guider för att få det som de vill.

Och..sist men inte minst…är det du berättar fullt möjligt så har de personliga guiderna en helt annan roll än den vi föreställer oss.

Jag hoppas att du inte tar personligt illa vid dig över att jag lägger fram min känsla rakt och ärligt på det här sättet.

Elisabeth-J
0

Det behöver nog inte handla om att behaga ett enskilt ego. Om han fick hjälp av sina guider att tänka om så ser jag det som att han har lyssnat på något som även kan vara positivt för honom själv i relationen. Skrattande

Elisabeth 

Perla
0

Visst kan det vara bra att få hjälp att tänka om men om någon ber sin guide om att kontakta någon annans guide för att den personen anser sig veta vad som är bäst för någon annan, så innebär det att den tillfrågade guiden har lyssnat på ett enskilt ego, oavsett hur god tanke som finns bakom önskemålet om hjälp.

Glad

Elisabeth-J
0

#5 Ja det håller jag med om men jag tror inte att en annans guide tillåter att förmedla något som inte är bra för personen eller vägleder på fel sätt.

Elisabeth 

Perla
0

Det är stor skillnad mellan att förmedla ett önskemål som någon har mot att medverka till att ändra någons inställning för att tillfredsställa någons enskilda behov. Om önskemålet som skall tillfredsställas är i gott eller ont syfte har inte med saken att göra. Det är själva handlingen som är det moraliskt tveksamma.

susanne.s
0

Hallå!!!!

Jag var inte ego på nåt sätt utan det här handlar om en rädsla min man har haft på grund av en obehaglig upplevelse. Nu är rädslan borta och han är nöjd och glad och han visar det också. Att manipulera någon att göra saker som inte är bra för personen i fråga genom guiden tror jag inte på och skulle heller aldrig försöka. Jag bad bara min guide att prata med hans guide om min ärliga uppsåt och fördelarna med detta för oss båda. Hjärntvätt och liknande håller varken jag eller våra guider på med det sköter andra här på jorden så bra själva.

susanne.s
0

Glömde skriva att jag naturligtvis tror att min guide vet mer om mig än vad han och hans guide gör och om dom kan kommunicera med varandra för att reda ut missförstånd så är det väl bra.

Vad säger ni andra?

Perla
0

Ordet ego är inte detsamma som att vara egoistiskt lagd, även om ordet ego ofta används som en förkortning för den personlighetsyttringen i vardagliga sammanhang.

Jag menar inte heller att du skulle vara egoistiskt lagd utan jag ställer mig tveksam till att våra guider arbetar på det sättet som du beskrev som låter väldigt nära ren manipulation (återigen..oavsett HUR god din tanke än är bakom ditt önskemål).

Jag kan också ha fel naturligtvis. Våra guider behöver inte alls ha samma moral som vi människor lever efter men då återstår frågan i hur stor grad de här guiderna som vi sätter vår tilltro till, är att lita på…?

Perla
0

Vi kan vara överens om att våra guider vet mer om oss än vi själva gör men sen backar jag. Jag håller inte med dig om att våra guider ska ta över kommunikationen och klara ut missförstånd mellan oss människor.

Om man kan säga att vi har en fri vilja så innebär den att vi fritt ska kunna välja att utvecklas enligt vår egen potential och i detta ingår att vi lär oss att kommunicera och reda ut våra förehavanden med andra i den här dimensionen. Vikten av att vi kommunicerar med varandra medan vi är i den här dimensionen är också det mest genomgående budskapet som kommer från andra sidan i de flesta s k mediala seanser (som jag har medverkat i).

susanne.s
0

perla

Jag förstår precis hur du tänker. Jag vill bara tala om att den här gången var det inte fråga om kommunikationssvårigheter oss människor emellan utan min man led faktisk av en rädsla som gjorde honom olycklig och deprimerad vilket ingen läkare kunnat bota. Skulle det då vara så fel att be om hjälp? Ber vi inte till gud om ditt och datt? Jag menar vi kan en dag be om fred i Afrika och visst gynnar det människor där men någon blir väl lidande på det också. Jag tror på en gud även om det inte stämmer med bibelns jag tror på guiderna vi fått oss tilldelade och jag tror att med ärligt uppsåt så blir man bönhörd om man bara vågar be om hjälp för man ska vara som man säger väldigt noga med vad man ber om för det kan slå in…

Perla
0

Som sagt, jag tvivlar inte en sekund på ditt ärliga och rena uppsåt men din man kanske hade den här rädslan som han blev deprimerad och olycklig av för att han själv skulle lära sig något av den? Det är det som menas med att vi aldrig, hur bra vi än känner en annan människa, kan veta vad den människan behöver.

Det lidande som vi själva kanske tycker är outhärdligt att se på kanske är just det som är det bästa läromedlet i den andliga utvecklingen för just den människan.

Det som är lycka resp. olycka för dig behöver inte vara det för någon annan och det är för att man aldrig skall styra över någon annans utveckling som man i reikihealing aldrig någonsin lägger in sina personliga önskemål för den som tar emot healingen.

susanne.s
0

Nej det var därför jag bad min guide om hjälp eftersom jag inte visste hur jag skulle förhålla mig till alltihopa. Jag anser att vi båda fick hjälp vilket jag och min man är tacksamma för. Jag tror också att guiderna finns, just för att hjälpa oss när det krisar och när man som min man mått dåligt i över 10 år så…är det meningen att vi ska leva det här livet lidande? Nej det tror jag inte för då vill jag inte vara med längre men det finns ett talesätt som säger att gud hjälper den som hjälper sig själv. Faktum är att om man bara går och lider utan att orka, våga eller veta varken in eller ut och helt plötsligt känner att man ska våga ta steget då har man lärt sig något av någon och fått hjälp. Jag tror inte vi kommer vidare i den här diskussionen eftersom jag inte violl lämna ut min man mer än jag gjort och därför inte heller vill tala om vad problemet grundade sig i osv. Jag är oändligt tacksam över att det skedde det som skedde och det är faktiskt min man också och då är det väl bra anser jag.

EwaKristina
0

Då jag öppnade upp för min egen medialitet,hamnade jag i ett rent helvete.Jag fick brev,blev hotad via telefon och gick omkring i rädsla en lång period.Men jag gav aldrig vika,för mina egna upplevelser,då hade jag förnekat andevärlden.Dessa personer stod mej dessutom ganska nära,men jag valde bort dessa i det läget ur mitt liv.Men efter en tid så ansåg jag att detta var bra onödigt av dom,vi hade ju haft en bra relation innan,varför skulle vi inte ha det nu??Jag tog inte kontakt med dessa,utan jag satte mej ner,mediterade kontaktade min guide och bad om vägledning i detta.Tänkte inte mer sen på det,men efter ett par veckor hör den ena personen plötsligt av sig och frågar hur det går med min mediala utveckling.Och nästa fråga:Är du lycklig??kan lova att jag tappade hakan av förvåning.Men jag gick denna person till mötes,med glädje och idag är vi de bästa vänner och de som en tid hotade,är i dag mina största stöttepelare.Och kan oxå tillägga att den som var värst,bokade en tid för privatsittning,inte hos mej,men hos Elisabeth.Och de personerna mår då så mycket bättre idag än vad de gjorde innan allt detta hände,då jag startade min mediala bana.

Så kan det gå!!Här ska detta inlägg vara,inte under zeretkis Guider,andar och Makt.Ber om ursäkt för att jag strulade till det!!

Elisabeth-J
0

#14 Du ska inte behöva lämna ut all info här på forumet och jag är jätteglad över den hjälp du och din man har fått och jag hoppas verkligen att han fortsätter att må bra nu =)

Kramar till er båda!

Elisabeth 

EwaKristina
0

Kan tillägga att jag bad absolut inte min guide att kontakta deras guider.Jag bad om att få hjälp med detta,att bli vägledd,så att vi alla kunde få frid.Sen om vi inte fått kontakt igen,då hade det varit deras val.Och även mitt naturligtvis,då jag inte viker från MIN tro och MIN övertygelse.Men jag gladde mej och gläds fortfarande av denna positiva förändring,och lägger inte ner funderingar huruvida detta gått till väga.Jag är övertygad att min guide handlade å de högsta godas vägnar.

Perla
0

Självklart ska du inte lämna ut som du känner att du vill hålla för dig själv. Jag vill återigen också säga att jag är absolut övertygad om att du hade ett gott uppsåt så du behöver inte försvara dig inför mig. Det jag funderar över är guidernas roll i det hela, inte din avsikt att vilja hjälpa din man.

Carina.S
0

susanne.s…Åhhh vad glad jag blir för din skull jag med när jag läser din berättelse!!  Jättehärligt att ni fick hjälp av guiderna att reda ut saker och ting. Jag tror oxå helt och fullt på att de kännde din ärliga bakomliggande handling, och stöttade er och hjälpte er båda på "rätt" väg!! Jättehärlig känsla ni måste fått där Skrattande Jag gläds verkligen å era vägnar..Kram från Carina

P:S: Tycker inte heller att du måste utlämna din man här på forumet. Detta var något fint och stort mellan er. och så ska det förbli Flört

YvonneW
0

#0 När jag läser detta ler jag och vill också gratulera till att allt ordnade sig till det bästa. Men jag skulle nog tro att det är du och inte några guider eller annat som skall ta åt sig äran av framgången. Du är nog en rätt bra psykolog faktiskt. Med stort tålamod, styrka och kärlek kommer man långt. Fortsätt på den inslagna vägen så väntar mera framgång!

Håller annars med Perla om att det inte låter bra med konspirerande guider. Hoppas verkligen att min är mig trogen och inte konspirerar med andra guider.

Kram/Yvonne

Tuva-Lena
0

#0 Ja men, det är ju så underbart! Man blir så glad av att läsa om att tålamod vinner i längden! Jag önskar er båda all lycka i framtiden! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

susanne.s
0

Tack alla för att ni är så kloka : )

susanne.s
0

Tack alla för att ni är så kloka : )