Pratade i sömnen
Vanligt när jag sover så mumlar jag, sambon säger att man hör inte alls vad jag säger, men inatt så hade han varit vaken längre än jag och efter jag hade sovit ett ganska långt tag så hade jag börjat prata, tydligt, och det var ungefär som om jag hade en diskussion med någon. Jag hade pratat tydligt och förståeligt. Han sade att detta föregick ett tag men att jag sedan hade slutat.
Jag har något vagt minne om att jag drömde att jag pratade med något, det var lite om om när han berättade det för mig så var det inte en sådan chock utan jag visste liksom redan om det.
Det jag undrar lite är om det kan vara någon ande jag pratade med. För det har hänt en del saker här hemma och jag känner att det är någon här och sambon känner det också. Mer aktivitet än vanligt.
Kan det vara så att jag pratade med någon?

Det kan vara så men det kan även vara en helt vanlig dröm allt är inte andevärlden. Det vanligaste är att det är en helt naturlig dröm och i ngen ande-
När man på natten blir kontaktad av ande världen så gör de det under den fasen vi är precis mellan vakenhet och sömn och innan vi går ner i remn sömnen där vi drömmer.
Så vi är halvt om halvt medvetna om det och kommer då i håg kontakten.
i det stadiet så lyssnar vi utan att slå bort det som fantasier.
Tar anden kontakten under sömnen när vi sover ja då vaknar vi.
Därför så viktigt att vi är tydliga mot vårt inre om att vi ska vara stängda under natten.
För vår sömn är så viktig för vårt återhämtande så låter vi andevärlden störa oss under natten ja då kommer vi själva må dåligt av det.
Det är så vanligt att skylla på saker som sker i sömnen och i drömmar.
Lite utanför tråden men förra veckan blev en person i Göteborg friad i hovrätten för rattfylla.
Han hade över 2 promille när polisen stoppade honom körande en lastbil.
Han sa att han gick i sömnen och att han kört lastbilen i sömnen.
Hovrätten ansåg att det var osannolikt att han kört en lastbil i ett sovande tillstånd men eftersom åklagaren inte kunde bevisa motsatsen så friades personen för rattylla.
Så fungerar den Svenska rätts säkerheten på gott och ont.
Lasse
Råkade själv ut för en underlig dröm härom natten.
Hade kanske passat som en egen tråd iofs men varför inte klämma in den här som anl av prata i sömnen.
Man skulle kunna rubricera den som 🐶 "Får man ta hunden med sig in i himlen?" 😴
Sammanfattningsvis för fatta mig kort så var temat i själva drömmen ungefär som det brukar sluta i verkliga livet, dvs till okänt mål.
Som klippt & skuren för en tråd 😛
Nu är det några dagar sen filmen gick men kommer ihåg att man fick konversera med en massa folk hela tiden i ordna allting som behövde ordnas. Det blev lite som planera allt under resans gång för det hade liksom inte hunnits med innan man skulle ge sig av. Så mycket fick lappas ihop och fixas i efterhand. Högst frustrerande & bökigt men gav en god möjlighet i träna upp tålamodet.
Fanns två viktiga delar i allt detta, vi kan kalla dem önskningar.
Det första var hur man skulle få fram en ersättning till min vanliga egna bil och fixa hyrbil. Blev pga detta missödet tvungen & konka runt kollektivt i buss med en massa skolbarn. Skola efter skola tills man aldrig trodde att de skulle ta slut. Men det gjorde de lyckligt nog längre fram på resan bortom alla små gulliga busskurer.
Man brukar ibland höra hur folk beskriver att det är inte målet som verkligen betyder nått utan allt man får uppleva under resans gång. I detta fallet kändes de mer som det var viktigt att få sina önskningar i uppfyllelse och dem behoven som kändes så starkt påtagliga. Bilen där då och sen bland det värsta av allt så saknande jag min hund.
Begravde honom tidigare här nu i höst 14 år gammal.
Men iaf så hamnade jag tillsammans med en herre i slutet.
Han och en till gjorde sitt yttersta i försöka ordna fram både hyrbil och en likadan hund men tyvärr utan större framgång. Man hade liksom gjort allting som stod i ens makt i försöka trolla fram den hjälp som man eftersökte. Men till slut säger denne skäggprydda herre innan han springer vidare.
Du får börja odla skägg 😡
Sen vaknade jag & skrattade hela dan🙂
Jag är en "natt-pratare", brukar spela in mig själv med hjälp av en app i telefonen. Det brukar bli mycket märkliga samtal och att jag ger råd - oftast med och till familj. 🤪
Att tala i sömnen är inget ovanligt egentligen, varför man gör det är jag inte säker på och bryr mig inte om att undersöka det. Tycker det är så otroligt roligt och brukar ibland dela med mig något av det inspelade till vänner och familj. Man ska väl bjuda på sig själv när man kan?! 😃
Och jag tycker att Lasse har gjort en fin förklaring här ovan 👍