Allt händer när mor inte är hemma
Sedan innan vet vi att vår lägenhet är som en hållplats, många andar stannar av här och stannar ett tag men nu har jag och sambon börjat tycka det är lite underligt, allting som händer här hemma händer när min mor inte är hemma (jag och sambon bor hos min mor) eller när hon sover.
Det knackar i dörren in till vårt rum, saker ramlar ner som inte ens har möjlighet att ramla ner eller så ramlar de väldigt konstigt, saker rör sig och flyttar på sig eller försvinner.
Min mor märker ingenting, det är bara jag och sambon.
Jag försöker tänka på att jorda mig och stänga till så att jag inte ska känna av det men då känner sambon bara mer.
Jag har sagt till mor att hennes kompis får komma hit igen då hon känner av och hjälper oss ofta men jag känner att jag behöver lite hjälp nu.
Kan det vara så att allt faktiskt händer när mamma inte är här eller sover? Eller inbillar vi oss kanske?
Tack på förhand.
Nej, jag tror inte alls att ni inbillar er. Jag har själv andar som kommer och går här hemma. Har t.o.m kallat mitt hem för spökvandrarhem…hehe😃
Men att det inget händer då mor är hemma är svårt att förklara. Kan vara att det är andar som har väldigt stor respekt för henne och vill inte störa?
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#1 Menar vi att stora stygga vargen skulle vara rädd för mormor? 🤔
Respekt skrev jag….inte om rädsla, det är skillnad.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#1 Haha spökvandrarhem var ett bättre ord! :D Jo, jag har misstänkt att det handlar om respekt och vad mors vän säger så är mor inte lika öppen om man säger så.