OT Måla
Idag har det varit 30 grader varmt här och jag började dagen med att grundmåla brädor till huset då det behöver bytas några… trodde jag! När dom tog bort brädorna visade det sig att dom under också måste bytas, så det blev att köpa virke, fy vad dyrt det är med virke 
Nu är jag vit överallt så jag ser verkligen ut som ett levande spöke, imorgon ska jag måla gult så då ser jag väl ut som en kyckling 
Jag har övervunnit en rädsla idag, jag har klättrat på en hög pallbock för att nå högst upp, fick ingen svindel som jag trodde att jag skulle få! Jag tycker det är så rogivande att måla, oj vilka svar jag får när jag gör kreativ Meditation, det mår jag bra av! Jag har haft ett par korta pauser då jag har kollat forumet och svara på några inlägg. Nu blir det duschen, sen kommer jag tillbaka igen. Önskar er alla en trevlig kväll! 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Fler än jag som "målar" med hela kroppen.Jag har en otrolig förmåga få nästan lika mycket färg.Som det jag ska måla.
Men det blir säkert bra,ändå…( önskar dig en
trevlig kväll)
Kram//molly

#1 Hahaha! Ja det ska väl synas att man målar också 
Elisabeth
Ikväll skulle jag rensa ogräs, stod på knä i gräsmattan och efter ett tag känner jag att benen gör jätteont, som att jag bränt mig. Jag rusar upp och ser tusentals rödmyror som springer över mina ben!
Detta hände kl. 17. Jag har fortfarande ont. Har aldrig varit med om nåt liknande, det känns !")¤(#¤"%&(¤ som att bränna sig på riktigt.
Smörjde på Kortison men vet inte om det hjälpte. 

#3 Fy vad hemsk!!!! Förstår att du har ont fortfarande. Jag skickar en STOR KRAM och blåser på det onda!
Elisabeth

Härligt med kreativ målning Elisabeth.. Jag har ochså fått många svar idag, men ochså många bekräftelser. Jag ska säga att jag vet inte var tiden tog vägen mellan kl: 11.15- 17.45…. Den bara försvann. Jag städade, var till och från vid forumet, fixade mat, snackade i telefon
…jag vet inte allt jag gjorde.. Men inte trodde jag att kl Var så mycket när min grabb kom och sa att han var hungrig. Ja, men mamma det är ju 5 timmar sen vi åt.. VA ?? Ja, tiden går fort.
Kram på er alla .. och sov gott !! Ikväll ska jag lägga mig i tid och läsa lite .. MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

#5 En kreativ dag för flera =) Ja visst är det märkligt när tiden bara försvinner sådär? Jag hade inte tid att laga mat idag, jag köpte en stor förpackning färdiglagade pannkakor =)
Imorgon blir det korvgrillning =)
Kram
Elisabeth
Hmm…det är tydligen bara jag som varit lat…Inget kreativt här
inte!! Varit på badstranden
och lapat sol hela dagen…
Jo..jag bjöd över en vän på middag i kväll..men det var då allt..vetigt jag fått gjort idag.Men en härlig dag har jag haft i alla fall.Få se om tanten kan vara mera nyttig i morgon 
Kram//molly

Vad duktig du är Hur orkar du måla hus Vara här och allt annat du gör Glöm inte dig själv Kram

#0 Kommer att tänka på när vi skulle olja in väggarna på förra huset med mörkbrun färg i. Det var ett enplanshus, tack och lov. Min man ställde sig på framsidan av huset på en vanlig trappstege. Jag sa att det lutade för mycket, men det skulle gå bra tyckte han. Han hade hela hinken med färgad olja i ena handen och pensel i den andra. Vips ramlade trappstegen så att han föll raklång på rygg i gräset. Och hinkens innehåll fick han över sig. Och jag skrattade förstås åt eländet.
Och du, Elisabeth, du har valt ut riktigt passande och bra smilisar till din text. Dom lyser upp så fint.
Kram/Yvonne

#8 Nej jag glömmer inte mig själv
Jag har haft 2 veckor nyligen med lugn och ro, barnledig. Sen ser jag till att ha mina stunder då jag gör ingenting, då jag bara är
Kram
Elisabeth
I stämmer i föregånde talare (skrivare)
Kram//molly

#9 *asgarvar* Jag ser synen framför mig när jag läser inlägget!
Jag sade till Jim ikväll när jag stod där och målade -Tänk om jag ramlar ner och får burken över mig! Då skulle han hämta kameran direkt! 
Kram
Elisabeth
Ha…det är det man har vänner till
Ja, var rädd om dig Elisabeth så du inte ramlar ner bara!

#14 Jadå, jag litar på mina guider, om jag ramlar så tar dom emot mig hoppas jag! 
Elisabeth
Sommarstugan på eftermiddan. Ahhhh! Låg på bryggan och lyssnade på vattnet. En härlig känsla. :) Stekte fiskpinnar på vedspisen, en helt ny upplevelse och dom smakade dubbelt så gott som hemma! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#16 Det låter härligt
Jag saknar havet, har inte varit där i sommar som jag brukar så jag får gå och sätta mig vid sjön nån dag istället 
Elisabeth

Då har du fått lite solbränna idag ? Måla i den här värmen! (duktiga du) pust pust själv har jag stått i svala stalllet och skurat halva dagen. Grillat nu på kvällen, det var helt ljuvligt att sitta ute och äta kl 21 och det var fortfarande varmt!

#18 Hahaha jag blev nog mer vit än brun idag! Jag kom nyss in, satt ute en stund och det är sååå varmt och skönt ute 
Elisabeth
Bara lite OT igen…. Mina söner innan vi flyttaden hit till våran "spökbostad" Önskade sig vissa färger i sina rum.
Ena sonen ville ha lila och den andre ville ha röd färg!!!!
HM..är det någon som har en ev tolkning/vinkling?
Vad jag har förstått är dem inte in tresserade av det motsatta könet..*s* IOnte för att det skulle göra så mycket…..

#20 Lila är en väldigt andlig färg, är den sonen medial? 
Rött står för styrka och att stå med båda fötterna på jorden, en rejäl son som vet vad han vill kanske? 
Elisabeth
Oj!! Ja, det låter sant…fast den som står med fötterna på jorden ( som han gör) är nog också medial, fast han tänker för mycket…
Och Ja!!! Sonen som ville ha Lila i sitt rum…han har ju sett en munk flera ggr plus lite till……

Men Elisabeth nog hjälper väl Jim till?????Det är ju bussigt att hämta kameran tjänstvilligt när du väl ligger där….

#23 Jim!!?? Först sov han till 15.30, sen satt han på en stol och tittade på!!! Unga killen som hade kunnat klättra upp och måla men nej hn orkade inte
Till slut sade jag åt honom att plocka undan brädor och spik, ja han orkade några men resten ligger kvar!
Elisabeth

God morgon
Ja men då fick du ju vilket fall lite hjälp!
SEV
Glömde ju att skriva, att måla är en sån där grej som jag gillar att göra. Det är nästan meditativt att måla ett staket. :)
Jag jobbar minst 8 timmar ute ,om dagen, oavsett om det är varmt eller kallt. Visst är det skönt med en avkoppling efter det tunga sliten.

Jag satt och tecknade av Isis den vise Gudinnan från Egypten…ska nämligen ha de bilderna som tatuering på båda skulderbladerna…det gick 2 tim till det om inte mer…men det vart jäte fint!
Jag har Isis tatuerad mellan skulderbladen!
Min Gudinna!
Vi väntar på att få måla klart vårat hus som vi började med i fjol.
När vi målat klart upptäckte vi att det var något fel med färgen.
Det sprack överallt och färgen "krympte".
Vi ringde ifjol till färghandlaren och inget hände, men ivåras tog vi kontakt igen och i juni kom det en expert från leverantören.
Han tog ett färgprov och sedan har vi inte hört något mer.
Nu vill vi inte fortsätta och det ser lite konstigt ut eftersom vi har bytt färgnyans på huset och uthuset är en annan färg, även grunden är kvar att måla.
Det känns så himla tråkigt för hela semester i fjol gick åt att måla och sedan är ju färgen väldigt dyr. så vi får väl se hur detta löser sig.
Låter som grunden var dålig eller grundfärg/utfärg inte passar ihop. Låter som prövning, tråkigt . Har själv gått igenom liknande saker. Det fins bara en väg ut ifrån det. Lyckan!

#24 jamen Jim va väl trött efter nattens jobb på datorn.han plockade ju lite i alla fall.

#32 Ja verkligen! 
Elisabeth

#33Psssss vill du adoptera bort honom?-Så vet du vart du ska ringa…Kram

#34 Aldrig att jag vill adoptera bort honom!!! Men galdra, du får gärna låna honom om du vill? eller ska vi ha delad vårdnad? 
Men jag kommer att sakna honom enormt dom gånger han är hemma hos dig
Men jag kommer att vara så glad för din skull då han han får vara din lilla glädjespridare också 
Elisabeth

#35 Delad vårdnad låter utmärkt.Du e ödmjuk och generös du.Jag tackar för jag förstår att han är en glädjespridare.Hela hans väsen utstrålar det……jag e Jims fanclub nu….Och han kommer ju tillbaks till dig-mamma är ändå mamma.

#36 Ja och han behöver säkerligen dig också
Vi måste göra ett schema galdra, men det kan vi planera i helgen 
Elisabeth

Absolut….Jim har inget att sätta emot nu…..
verkar som Du Galdra saknar ngt i livet eller så har du dåligt samvete. Men det behöver du inte ha. Inte vet jag, ja vet knappt ngt

#39 Hon saknar Jim, det är ca 100 mil mellan dom 
Elisabeth

#40 hahaha ja det är sant .Sen saknar jag Kim,jag kom på igår att det rimmar ju.Jim och Kim.
#39 Dåligt samvete har jag inte…..vaffö de då.Jag har inte gjort nåt dumt-mig veterligen.Du får gärna läsa på min personliga sida så förstår du kanske att ja jag saknar nån/någon…
Men man får försöka ha humorn och glatt humör kvar ändå.Även om vissa dagar är tunga och meningslösa…..

Ikväll har jag målat en vägg på det lilla huset och jag har målat vitt på det stora så nu är jag både vit och gul
Jag behöver nog inte färga håret än på ett tag i alla fall! 
Elisabeth

Hahaha snyggt.Jag funderade också på att göra nya slingor till på lördag.Men vi ska lägga nytt altantak och ska måla vitt på brädorna under-så det kanske löser sig för mig med.

#43 Vad kul galdra! Då kommer vi till träffen med nya modet! Målarfärg i håret, häftiga slingor blir det 
Elisabeth

#44Hahaha nu skrattar jag högt…….