Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettfoton
Läst 848 ggr
MinnaJosefin
0

en orb?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! har ett fotografi som jag vill visa er.

när min son satt och lekte (detta är för 1 år sen nu), så ska jag ta ett kort på han. när jag håller upp telefonen så ser jag i ögonvrån, eller ca 10 cm bredvid telefonen, att det kommer något vitt farande väldigt snabbt. jag ser även det när det fortsätter och far fram precis framför mig och under kameran, alltså jag ser det genom kamera displayen när jag tar kortet. allt detta hände väldigt fort och det var inte alls så att jag "åh, nu måste jag hinna ta kort på det!" utan jag skulle bara ta kort på min son när detta kom farande och hann fastna på bild exakt när jag tryckte av kortet.
jag har tagit miljontals kort där det bara är damkorn, jag hade kanske kunnat tro att detta var det med, men med tanke på att jag såg det röra sig med blotta ögat vill jag tro att det är en orb. plus att man kan nästan se på bilden att det är något som är i rörelse.

imke
0

Det händer mig med ibland när jag tar kort. Inte speciellt ofta, men det händer :-D
Vore det damm så borde det hända oftare. Plus att damm brukar inte se ut sådär på kort. Och man brukar inte kunna fånga det med mobilkamera. Det är mina erfarenheter :-)

Dom är ofta runt barn har jag märkt :-)

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

MinnaJosefin
0

tack för ditt svar :)

nej, jag tycker med det skiljer sig från dammkort, därför jag tänkte lägga in det här för att se vad andra tror..

just i detta huset som vi bodde i då, kände jag av väldigt mycket, och då tror jag ändå inte att jag är speciellt mottaglig.  mycket skuggor som far förbi i ögonvrån, ofta när jag skulle gå runt ett hörn in till vardagsrummet så var det precis som om jag duckade till, precis som om man upptäcker en person försent och håller på att gå in i den, fast där inte var någon, men det kändes som att det stod någon där lika tydligt som att där faktiskt hade stått någon som var levande.

lite såna saker.. :)

tarotlasse
0

ja detta är ett typiskt damm korn som reflekteras av ljuset. 

Andeorber ser helt annorlunda ut de är stora massiva och täcker i bland  nästan hela fotot.  Det är oftast kvar under en längre stund och man kan då ta bild efter bild ur olika vinklar och orben är kvar på samma ställe hela tiden har set bild serier där man fotograferat en Ande orb under 20 minuters tid framifrån från siodorna och bakifrån och orben är kvar på samma ställe hela tiden. 

Dessa damm Orber är väldigt vanliga och arbetar man på ett foto labb så ser man massor av dem varje dag.

Dessa riktiga Andeorber  är sällsynta att få se under åren jag varit  här inne på Ön så är det 2 - 3 ande Orber som jag fått se här inne. 

Men har nog sett ett tusental sådana här  halv genomskinliga damm Orber.

Det är stor skillnad på en ande orb. 

Lasse