Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 18925 ggr
Heartsick
27

Seriöst medium i Malmö

Jag letar febrilt efter ett tryggt och pålitligt kvinnligt medium i Malmö som ger privata sittningar för rådgivning. Finns här någon vänlig själ som skulle kunna tipsa mig om någon? Jag är nyinflyttad och har inte så stor koll, däremot är jag i stort behov av litet samtalskontakt. Tackar ödmjukast på förhand.

Patricia840822
38

Hej!Prova mig …jag har haft få kunder som har tyckt jag har varit bra och på sæ sett har jag kommit mer kontakt med andevärlden dels med mig själv också.Jag tar ej betalt eftersom jag vill hjälpa folk frivilligt .Du är välkommen att testa mig och känna efter om jag är bra. Det jag behöver är en bild på dig.Hälsningar Patricia

tarotlasse
12

Ursäkta  varför  i hela världen behöver du ett foto? 

Arbetar du inte som medium? Då behövs inga foton då läser du ju  av en personen genom din intuition.

Då är det du en  medialvägledare inte ett Medium

Detta att läsa av personer  intuitions mässigt  har inte med andekontakt att göra överhuvudtaget. 

Från skillnad från Sverige så skulle du bli dömd till böter eller till ett par månaders fängelse för detta tilltag i England. 

Det är stor skillnad att arbeta som medium och medialvägledare. 

Lasse

[GunillaF]
5

#0 Se om du kan hitta någon i länkarkivet.

imke
11

Det kändes lite onödigt av dig att vara så hård kanske?
Om jag får gissa så tror jag att Patricia är under träning och försöker hitta sina egenskaper. Försök att hjälpa henne på hennes väg istället. 🙂

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Fjäril
11

Jag håller med imke, Lasse det där var lite att gå på.

Som du själv skrev i en annan tråd är inte ÖN en plats där medium sitter och gör avläsningar gratis och dem som vänder sig hit, med liknande frågor som Ts, uppskattar säkert när medlemmar ställer upp för att öva. Om inte annat finns google!

Det är dessutom lite prestige över det här. Visst, du kan kalla dig medium men det betyder inte att du behöver vara hälften så "duktig" som en person som är under "utbildning" (du innebär ett hypotetiskt du, jag riktar mig alltså inte mot dig).

Sådant här visar bara vilken hierarki-bransch det här är och jag blir så trött på sörjan! "Du får inte kalla dig medium om du ger vägledningar, för gör du det, är du enbart medial" och så vidare. Jag kan intyga dig om att du behöver inte kalla dig någonting (i princip) och samtidigt ha en andekontakt och vägleda människor 🙂

Ett diplom och hundra diverse utbildningar säger ingenting. Det är övning, åter övning och fokus på att hitta ditt sätt, som gör att du till slut vet vad du gör och kan göra. På ditt alldeles unika sätt.

Det här blev OT och vill man diskutera utbildningar vs inte utbildningar kan man starta en ny tråd.

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
2

Ja det kanske var onödigt  hårt sagt och det har inget alls med diplom eller utbildningar att göra.

Det är helt enkelt två skilda saker man sysslar med i detta fallet.

Trådskaparen frågar efter ett seriöst Medium och ett seriöst medium innebär att man arbetar med andekontakt.

Att läsa av någon eller ett foto med sin intuition är ett  helt annat arbetes sätt.

Då arbetar man som medial vägledare.

Ungefär som att jämföra snickare med målare.

Det är absolut inget fel med att läsa av  ngn med sin intuition det kan ge en grymt bra vägledning men det är inte andekontakt och det är vad ett medium arbetar med.

Det är så tragiskt att man här i Sverige inte gör denna skillnad utan här i Sverige kan man arbeta hur sjutton som helst och kalla sig för medium.

I andra länder är Medium lagskyddat och ställer krav på hur ett medium arbetar för att kalla sig ett medium.

Är väl också därför Medium inte ses som seriösa här i Sverige som det görs i andra länder.

Därför man gör skillnad på att arbeta som medium och som medialvägledare för man gör helt enkelt olika arbete.

Det är så vanligt det blir fel när klienter söker min eller andra mediums  tjänster och vi förmedlar andekontakt och samtal men det blir oftast inte så mycket vägledning o klienten blir besviken för att det var vägledning den sökte.

Eller tvärtom så söker klienten mig för medialvägledning och blir besviken för att de inte får ngn andekontakt.

Därför så viktigt att informera om hur olika dessa två arbetes sätt fungerar för att undvika misstag.

Jag betvivlar inte  Patricias arbete på ngt sätt  men det är som sagt vad stor  skillnad på att arbeta som medium och medialvägledare.

Det har varken med vem som är bäst eller vackrast att göra eller om man gått en utbildning eller inte.

Ett diplom är bara ett papper inget annat.

Båda delarna fyller sin funktion och kan hjälpa personer oerhört mycket inget som är varken är rätt eller fel. 

Det blir bara så lätt misstag när man söker en sak och får ngt annat i stället därför  det är så noga att göra skillnaden på de olika arbetes sätten.  

Jag själv arbetar både som medium och som medialvägledare.

Men jag gör en klar skillnad redan från början så klienten vet om det och får det den söker för annars blir det så lätt  en besvikelse när man får ngt annat en det man ville  ha från början.

Lasse

tarotlasse
0

Jag håller fullständigt med dig att ett certifikat eller ett diplom inte säger 

att man är ett duktigt eller seriöst medium. 

Du kan gå en helg kurs och få ett diplom eller ett certifikat liksom du kan gå en distans utbildning där läraren aldrig träffat eller sett hur mediumet arbetar och det skrivs ut ett certifikat eller diplom.

Liksom du kan gått en  utbildning på 5 år och gjort både praktiska och teroetiska prov och testad av ett flertal olika medium innan du blir godkänd för ett certifikat. 

Vi har haft certifierade medium som kommit till våra mediala cirklar för att det aldrig fått lära sig att komunicera med andevärlden och sagt att de aldrig  fått lära sig detta och inte vetat hur de fungerar. 

Det har varit grymt duktiga på att läsa av personer intuitions mässigt  men aldrig haft  ngn andekontakt för de ingick inte i deras medium utbildning men de har  i alla fall ett mediumcertifikat. 

De hade gått tre helgkurser för sina certifikat. 

Så en enorm skillnad  från certiferade och diplomerade Medium för finns inga fasta riktlinjer för vad som krävs eller vem som får skriva ut ett certifikat och diplom.

Så  du har helt rätt ett certifikat och ett diplom är bara en papperslapp inget annat. 

Lasse

Patricia840822
1

Tack imke och Jenny!!;)

Patricia840822
4

Jag ska påpeka att jag inte skrev att jag var ett medium.Ha en fin kväll.kram

tarotlasse
1

Om du svarar  på ett inlägg där man söker ett seriöst Medium. 

Och du säger att du finns tillgänglig hur ska man då tolka det ? 

Det är absolut inte fel att hjälpa ngn oavsett om det gäller som Medium eller som medialvägledare om ngn söker detta.

Tvärtom är det otroligt givande att hjälpa andra. 

Var jag som regaerade  på att man i tråden söker ett Medium och du erbjuder en avläsning av en bild. 

Det är två helt skilda saker. 

Söker jag hallon vill jag inte ha smultron helt enkelt. 

Jag har inget emot dig personligen  och jag hoppas du  förstår det.

För  det var absolut inte min mening att såra dig eller ngn annan. 

Lasse

Fjäril
1

Jag tror att vi har rett ut det här och jag kan förstå hur du tänkte Lasse. Jag beundrar dig också för att alltid kan "erkänna" om något har blivit fel, eller om missförstånd har uppstått.

👍

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
0

Tack Jenny det finns inte en enda person i hela världen som är fel fri utrycker sig på fel sätt eller gör änniu tokigare sakare i bland. 

Jag är uppväxt med spiritualismen i början av 60 talet med min båda föräldrar som gömde sig inom låsta dörrar och man viskade till varandra om när det var spiritualistiskt möte  och  det var verkligen hych hych.

Vi hade då den tidens bästa medium i landet och oj när jag fick prata med dessa berömda och fantasiska medium som folk var härförade  över  och deras arbete  min farmor abetade som medium på Ramspergs gården  o oaj vilka historier vi fick veta som barn  som vi fick inte förmedla detta för då var vi tokiga och blev inte  accepterade  av övriga sammhället o det hände folk fick flytta om de kom fram att de arbetade som medium

Så de höll käften  om man inte vill hamna i bekymmer så det skedde i  hemliga sllskap för man var så rädda för att synas utåt för dessa knäppa medium de skulle ju spärras in. Jag har aldrig kunnat acceptera att man inte får  och kan stå för sin egen tro och när jag blev äldre i dag så kan jag inte hålla käften när det blir helt fel för att andra medium tolkar saker på ett sätt  o jag  tolkar ngt annat. 

För jag skiter fullständigt i om jag har en egen tro som ingen annan har när jag ser att den fungerar. 

Men händer även att jag ber mig dumt åt och säger dumma saker när ngn annan säger fel.

Jg kan lova att när  jag  tar upp ett fel hos ngn annan  så har jag gjort  exakt samma fel och delar med mig av min  egna erfarenheter och fel .

I bland formulerar man saker så det låter värre en vad det är  och  jag vill  absolut inte såra ngn eller bära mig dumt åt. 

Men likförbannat gör jag det jag med jag är visseligen medium men jag är absolut inte flefri. Den dagen jag skulle var felfri ja den dagen har jag slutat att utveckla mig själv och sluta att arbeta som medium

Jag har problem med min ADHD är impulsiv och har koncentrationsproblem uppmärksamshets problem  och det blir i bland impulsivt   sårande o dumma ord  i bland så ingen inte heller jag är felfri då är det också viktigt att visa att jag gjort fel. liksom jag berättar vilka fel jag gjort genom åren'

För under alll dessa år så har jag gjort precis alla fel som någongsin  gjorts  av medium  i forumet genom åren och bara bra att vi delar detta med varandra och lär oss  av dessa fel om vi inte lär oss av våra fel hur tusan ska vi då lära oss det rätta.

Trådskaparen söker ett seriöst och duktigt medium i Malmö. 

Det bästa  nuvarande kvinnliga seriösa mediumet är nog Inga Ask jag är lite osäker på om det är i år eller nästa år hon fyller hundra år. 

Men hon gör väl enbart en storseans om året nu mer.

Det kvinnliga Mediumet  i Malmö som blåste en funktionshindrad kvinna i pannan och sa att nu var denna funktions hindrade kvinnan  intierad och certiferat medium och tog 150 000 kr för det. 

Sedan interade hon samma funktions hindrade kvinna som healer på samma sätt för 150 000 kr  ja henne ser jag  absolut inte  som ett seriöst medium  och här har jag i alla fall inte gjort samma fel ngn gång.  

Vem av er andra här inne anser att ni är ett helt felfritt medium som aldrig gjort ngt fel  under åren ? 

Jag skulle vilja träffa det mediumet o ge den ett nyp i örat för det fínns  absolut ingen varken person  eller medium som är  100 %  felfri  genom livet och kan man inte stå för det ja vad tog då medialiteten vägen.

Lasse

[GunillaF]
1

Är det ingen som har några tips till #0?

tarotlasse
4

Jag kan rekomendera 2 st kvinnliga medium strax utanför Malmö båda i Staffanstorp som är seriösa  duktiga medium  men jag och mitt katastrofala  närminne för närvarande  ren katastrof  kommer sorgligt nog inte på namnen även om jag träffat dem så många gånger.

Nu kom det Christell Dahlin och Ewa Ollson Staffanstorp o som jag sa innan Inga Ask  men vet inte om hon tar emot för privatsittningar  i dag men en storseans om året kör hon med fortfarande trots sin ålder.    

Lasse

tarotlasse
0

I dag har jag varit på en storseans på Spiritualistiska Sällskapet i Helsingborg och sett ett helt underbart kvinnligt medium från Malmö. 

Jag såg henne även för något år sedan och även den gången med en sådan värme och kärleksfullhet till och från andevärlden.

Hon arbetar på ett seriöst och på ett ödmjukt sätt  hon var väldigt duktig både när jag såg henne förra året och även i dagen seans. 

Rättare sagt finns hon i Blentarp men  hon har även sittningar i Tro och vetandes lokaler i Malmö. 

Hennes namn är Agneta Ståhl och henne kan jag varmt rekomendera. 

Lasse

eggebanroth
0

Kan rekommendera Christel Dahlin hon lär väl vara i Malmötrakten ibland.

stina63
0

*0
Monica Crafoord bor i Malmö Hon är väldigt duktig.. Så sök på henne Eniro så hittar du hennes telefon nummer