Djurens underbara sätt
Djurens underbara sätt
Jag vill så gärna skriva om alla de djur vi har omkring oss. Om alla visste hur mycket våra djur ger oss, och hur mycket healing vi faktiskt får av dom.
Genom deras närvaro så ger dom av sig själva, dom lägger ingen värdering i det vi säger eller gör.. utan är alltid öppna för glädje och kärlek. Uppleva deras glädjehopp och skuttande då man varit borta i 10-15 min.. eller se in i deras förväntansfulla blickar när man kommer hem med en matkasse. - Kan det finnas ng gått till mig ? Do ger oss så mycket och är oss lojala.. Så jag vill bara säga:
*Låt oss värna om våra djur !
*Låt oss Se vad djuren gör för oss !
*Låt dem få sina hem kärleksfulla, trygga och med mycket ömhet !
*Låt dem få den kärlek som de förtjänar !
*Låt deras behov alltid vara prioriterade !
*Glöm inte bort att se dem, kela med dem, uppskatta dem
*Dom finns där ALLTID för oss, så vi ska ALLTID vara där för dem !
Så älska dem som dom är !!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Det är min lilla Nellie som tittar lite under lugg då jag fotograferar henne.. Hon är så underbar … Nellie… I LOVE YOU !! 
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Vilken fin vovve. Håller med dig om allt du skrev om våra djur. Otroligt bra skrivet. Kram

Våra djur,gör oss alldeles tossiga,haha.Kan sitta i timmar och prata om Bounty och Bonnie,två schäfertikar som lärt mej massor.
Tack för ditt fina inlägg!!

Djuren är dom som lär mig mest så dom ska vi vara rädda om.
När människor beter sig på något sätt så brukar jag tänka på hur gör vilda djur i flock.

Jag håller helt med dig! Djuren e det bästa som finns ^^
En kille jag har på G tycker det e konsitgt att jag kan "dissa" honom för djuren, att djuren kommer före honom lixom…så då fick ja ta å förklara för honom att ett djur finns alltid där, en kille kan svika, man kan bråka med honom, han kan göra mig ledsen. Men ett djur finns alltid där, dom gör en aldrig ledsen, man kan prata om vad som helst med dom (men man kanske inte får nå svar xD) Så djuren är helt underbara :D
En bild på mina marsvin ^^
Ja.. Nog e djuren människans bästa vän…
Jag uppskattar mina djur och ger dom kärlek jämt.. Jag säger ju så här..Som du själv vill bli behandlad behandla även dina djur..Uppskatta deras närhet, gör varje stund extra mysigt…
Varje dag då jag kommer till stallet så gnäggar våra shettisar när man kommer fram till dom..Och Jonte tittar upp och kommer direkt mot en…
Så visst skall man värna om sina djur…
En sak som e rolig.. Tränar våra schäfrar med ett annat gäng.. En där får aldrig till sin hund den e alltid trött och slut.. Inte undra på när hunden hela tiden skall tränas och hållas i gång..
Jag tränar visserligen mina 6 av 7 dagar på en vecka.. Men då ser jag till att lägga upp maten och vila innan träningen så det blir roligt.. För då ger hunden mer och jag ser att han/hon tycker det e kul att jobba….Så nog har vi mycket att lära oss av våra djur…
Härligt Maria att du tog upp detta…Mvh Åse =)….

Håller fullständigt med, livet skulle allt vara bra tomt utan våra underbara djur 

Vi har tre katter, en hund och en brevlåda full med tvestjärtar
Kram Sanna

#9 *skratt*
Jag har själv en hund som jag älskar över allt, den är så underbar och ger mig så mycket glädje och skratt här i livet. Vi måste värna om djuren och det är vår plikt att anmäla om vi ser att dom plågas eller far illa. Många ska inte ha djur, tänker närmast på dom som skaffar sommarkatter till sina barn och när de återvänder till stan lämnas de stackarna katterna kvar åt sitt öde."Man gråter inombords"
BLI INTE ARG
När jag gör fel bli inte arg,_ jag har inte förstått vad du menade. När du slår mig förstår jag ingenting, så har min mamma aldrig gjort. När du blir irriterad på mig för att du har bråttom, så förstå om jag inte är tillräckligt snabb. Den enda tid jag har att passa är när du kommer hem. Lås inte in mig som straff, jag förstår det inte ändå. Du har vänner och arbete, jag har bara dig. Tala till mig även när jag gör fel, jag kan ingenting du måste lära mig. Försök ha tålamod, det kanske tar lite tid för mig. Om du tänker på detta så ska göra vad jag kan för dig. Jag ska trösta dig när du är ledsen. Jag ska skydda dig från faror, om det så kostar mig livet. Jag är lojal mot dig så länge jag lever. Jag förlåter dig alltid. Jag ska sitta ensam och vänta på dig. Jag ska göra allt du begär av mig. Jag ska vara din bästa vän._
Så när du blir arg tänk på att ;**_
*Ögonen som tittar på dig säger:*
jag älskar dig och jag litar på dig! _**

måste berätta vad som hände nyss.Min ena hund en från hittehund haft henne och henns fem valpar.Behöll en valp och mamman skulle ägarna komma hämta när valparna var sålda men då ville dom avliva henne.Jag blev helt knäck så hon fick stanna kvar hos mig hon med.Jag har fått jobba en del med henne,förr stod hon altid på lina och skällde och gick inte att ha lös.Idag är dörren öppen och hon kan gå ut och in som hon vill,går utan koppel.
Nå det som nu hände var att hon bar in en sädersäls-unge och la den i min säng.Nu har jag healt den och den piggna till inga skador så jag kunde släppa den och den flög iväg.
humm viste hon att jag skulle hjälpa den hon jagar sork och biter ihjäl och har även bitet en katt ,varför inte fågeln.
#11..den där har jag hört förrut :D den e bra, jag ska nog skriva ut den å hänga upp på kylskåpet så pappa förstår att han inte ska låsa in Dharma lr skrika på henne ^^

#11 Ja du Tara,kunde djuren tala,så skulle de nog vädja om detta!

Håller med till 1000, finns inget bättre än djur =D

Ja djur är för underbara.
Jag har en hund som heter Vitas och jag älskar henne så himla mkt. Vi har telepati med varandra hon känner att jag är på väg hem innan jag tagit i dörrhandtaget. Jag känner igen det där med nosen i matkassen när man varit och ahndlat. Finns det något till mig?
Jag hade en gång en norskskogskatt som hete Nala tyvärr togs hon ifrån mig i en olycka, men jag vet att hon är omkring mig. Hon betydde lika mkt för mig som Vitas gör. De fer verkligen en healing dessa underbara djur, man känner sig alltid älskad och man får inte nog av dem.
Kramizar till er alla djurvänner Springflowerlove