Besök i sängen!
Har ibland besök i min säng!! Inte okey😕 det känns som om någon skuttar, hoppar nere vid min fotända! Har även känt vid ett par tillfällen att någon sätter sig på kanten bredvid mig! men droppen kom när jag kände hur någon lyfte på täcket och kröp ned bakom mig och då jag låg vänd in mot väggen så trodde jag ju att det var min man, så jag sa någonting men fick inget svar! Och när doften av alkohol spred sig fram i min näsa så vände jag mig om för att fråga vad han pysslade med? Men det fanns ingen där!?! Usch ,jag har vart med om mycket händelser förut men detta tog priset! så då ringde jag hit en kvinna som någon rekommenderat! Och efter det har det varit skapligt lugnt ändå i flera månader👍 men I går kväll så återkom trampandet nere vid fotändan som om någon kryper runt. Någon som upplevt något liknande?
//Nemetona 
Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?
GEORGE ELIOTT
Jag har känt att någon klappar mig på huvudet och sitter på sängkanten bredvid mig.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#1 Det är ju inte så att det har vart så att man blivit skraj tidigare men under täcket är att ta i🤪 men när någon kanske sitter bredvid kan kanske tyckas vara någon som vill dig väl ändå beror kanske om du hur du upplevde det obehagligt eller tröstande?
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT
#2 jag, var sjuk och blev lite rädd när någon klappade mig på huvudet men när jag vände mig om var det ingen där…
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#3 Ja, det var säkert bara en tröst som vill väl🌺
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT
Någon grep tag i min arm en gång efter att jag gått runt och gjort narr av "anden" jag sett nyligen. Höll på och skojade med min sambo och plötsligt kände jag något nudda min arm så jag blev ju rädd.
Efter det bad jag om ursäkt och sade att denne kan gärna sluta visa sig för mig och att jag därför blir rädd och bara fånar mig så då upphörde den där obehagskänslan igen..
Kanske det fungerar? att prata rätt ut och säga att man vet om att de finns där men att man inte vill bli störd, att på så vis "stänga ned" sig så att de fattar vinken?
Jag vet inte hur det skulle fungera om man råkar ut för en sådan ande som inte lyssnat första gången men. jag skulle nog göra det endå - känner mig tryggare när jag säger ifrån än när jag bara tyst kryper ned under täcket och gömmer mig :-)
Hej,
Jag skulle bli jättearg. Så fräckt att krypa ner under täcket. Hoppas du sade ifrån på skarpen.
Har aldrig hänt mig men igår kväll innan jag skulle gå och lägga mig efter gick kökskranen igång och vattnet slutade inte strömma trots att jag stängde av kranen. Sliten tvåbarnsmor som man är, blev jag ursinnig (även om det säkert hade en naturlig förklaring) och började skälla vilt… då stängdes vattnet av.
Grrrr….

Detl låter som om en liten vätte delar säng med dig!! Dom ska visst gilla gåvor från oss människor och kan då ge oss välstånd och tur i gengäld. Bädda en liten bädd på golvet så kanske du får vara ifred i sängen. 🤪
#5 Jag får nog göra som du säger! kanske hjälper att säga till ordentligt och kanske måste tjata lite också ;)
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT
#6 Låter som att jag också måste börja skärpa tonen lite här😡
#5 och #6 ja det är ju olika beroende på om dom ställer till det för en med fysisk beröring eller via vattenkranar så vill man ju få lugn och ro på nätterna 😉
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT
#7 haha, ja kanske det 🤔 om du läser mitt inlägg i månväsen om mitt möte en natt, så tror jag att du kan har rätt ☝️
Tack för tipset! här ska bäddas 😴
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT

Hahaha!! Jag läste. Då e de ju solklart! Inte visste jag att dem drack sprit?? Eller så luktar dem så? Hade själv mycket besök som barn men nu finns det bara i mina minnen.
haha! nej, låter ju märkligt men dom kanske har party time🤪 också. Eller så var lukten någon annanstans ifrån.
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT
När jag var yngre hade jag på många sätt en jobbig period i livet. Hade folk omkring mig som inte ville mig väl.
En kväll jag kom hem "ser" jag min avlidne pappa sova och snarka i min enkelsäng. Blev inte alls rädd och det är konstigt.
La mig bredvid honom. Det kändes mycket tryggt att ligga där och jag visste att han skyddar mig.
Ungefär en veckas tid låg han där på kvällarna och nätterna. På dagtid syntes han inte. Men sen försvann han.
Jag var bara tacksam och tycker fortfarande det var märkligt att jag var inte alls rädd.
PS. Nemetona. Jag har mycket svårt att tro att det handlar om en vätte. Det måste nästan vara en människoande. Men jag kan naturligtvis ha fel.
#13 Ja, det kändes som en fullstor "person" Iallefall! Helt🤪trodde jag nog att jag blitt när jag började prata och vände mig om och mannen inte låg där!! mycket märkligt ska man vara med om för den lille grå har jag ju också i rummet men bara sett på golvet.
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT
Ni som har besvär med att inte få vara för er själva i sängen (eller andra ställen) och har besök av de ni inte ser, gör så här att när ni laggt er så tänker ni er att ni drar en genomskinlig kupa/bubbla runt om er och att ni även tänker att; "nu kan ingen ta sig in i min kupa/bubbla". Då får ni vara i fred.
Tack för tipset #15 🌺 Det ska testas redan i kväll😴
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT

Jo det har jag upp levt vid ett par till fällen ena gången upp på Borgvattnets prästgad då jag hade en glad busig pojke som tyckte det var jätte roligt att busa med mig. För jag var också en bus pojk tuckte han och han gillade mig och tyckte vi skull busa för de andra under natten.
Det var en jätte härlig kille i 10 års åldern o inte ngn vilsen ande överhuvudtaget men blev jätte glad att ngn såg honom och uppmärksamahde honom vi hade jätte kul de dygnet vi var på Borgvattenets prästgård. Han ville inte alls ngt iilla utan bara bli uppmärksammad för sin närvaro.
Jag älskar o ha sällskap av dessa andar i sängen.
Samma sak när jag besökt Anders Åkesson på Fjugesta prästgård där en äldre dam brukade komma till sängen och stoppa om mig.
Vid ett annat till fälle fick jag besök av en held annan ande som stökade med täcket och hade väldigt roligt åt mig.
Dagen efetr höll Jane Lyzell en fantastsisk trance demostration en av de bättre jag sett och då kom Zhara Leander i genom och berättade hur kul hon haft under natten när hon försökt krypa ner till mig i sängen ja de var många glada skratt.
Andevärlden har humor och de är inte främmande för att visa sin humoristiska sida så inget att vara rädd för-
Lika roligt o härligt när det händer samma sak så brukade jag få besök av min katt som bäddade nere vid mina fötter och där både jag och mitt ex kunde se hur täcket formade sig efter katten när den lade sig.
Det är så underbart när andevärlden visar sig påtagligt och fysiskt.
I vår cirkel lokal så är det inte heller ovanligt att saker och ting kommer flygande i luften under cirklarna.
Den enmeter runda långa kunde jag lägga runder knäna vid healing behandlingarna ja den kom svävande i luften ut från garderoben och landade på golvet 5 meter bort.
Förrra veckan när vi satt i grupp och komunicerade med andevärlden ja då började det skramla i porclinet och saker flyttade på sig medans vi kunde se det.
Att få dessa bevis på att det finns en energie som kan flytta på saker rent fysiskt är så härligt.
O inte heller ovanligt att jag frågar andevärlden om vi har ngt besök och det smäller till rejält i taket eller i väggen.
Så detta att dom visar sig så tydligt för att vi verkligen ska kunna kägga märka till dom är fanatastsiskt och ngt vi sak vara väldigt glada för.
Lasse
#17 Det låter bättre när du pratar om det på det sättet🙂
Har väl aldrig känt mig rädd så, men det här blev obehagligt och lite av en chock🤔 Det som är nere vid mina fötter får jag ofta en känsla av att det är någon av våra hundar som bökar ner sig innan dom hittar en bra sovställning! tack för att du berättar om dina upplevelser 🙂
Ha det så gott!
// Nemetona
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT

Kan även Hända samma sak när jag besöker Ramsbergs gården så är det en äldre dam som brukar besöka mig på nättern pyssla om mig stoppa om täcket o ge mig en lätt smekning över kinden.
Så är två mina favoritställen jag har alldrig haft ngt emot o få kvinnligt sälskapp i sängen och på dessa ställen har det aldrig tagit betalt för att pyssla om mig.
Jag var på kurs på jobbet i STHLM på ett riktigt flott hotell där fanns det 2 unga läckra damer i baren på kvällen.
De var jätte trevliga o det är inte ofta jag träffar ngn som pratar mer en mig men det var väldigt prataglada o trevliga .
De erbjöd sig också att följa med upp på rummet och pyssla om mig men de villa ha 2-5000 kr.
De hade nog varit betydligt farligare o få dom i sängen en o ha en ande som sällskap i sängen.
Jag nöjde mig med att ta med en skål jordnötter för 50 kr i stället för var det enda min ekonomi tillät på det stället .
Så jag föredrar dessa gooa kärleks fulla gummor på Ramsbergsgården o Fjugesta prästgård det är alltid så gooa omhändertagande o inte ett dugg intreserade av min plånbok som de spökena i STHLM var.
Men det hemskaste spöke jag haft i sängen var i GBG.
Då jag och barnens mamma och några vänner var på en nöjes resa till GBG.
Men då blev jag riktigt rädd.
Vi hade haft en väldigt trevlig kväll berättade våra vänner men jag drog mig tillbaka till rummet i förtid eftersom de hade en väldigt god sockerdricka i GBG så jag blev lite yrslig av all kolsyra och har inte fullt minne av den kvällen och fick hjälp upp till hotellrummet.
När jag vaknade på morgonen och gick upp och svarade på telefonväckningen var jag spritt språngande naken och sedan kröp jag ner i sängen i gen för lite morgon mys hade jag tänkt.
Men då fick jag en chock där låg det ett livs levande spöke i sängen som jag inte kände igen. Nu var det visserligen ett fysiskt spöke enbart i trosor och BH nu blev jag faktiskt riktigt rädd på vad tusan var det för spöke jag hade i sängen.
När jag kom ner med detta spöke till frukosten ja då asgarvade min tjej och mina polare.
För hon hade varit lite irriterad på mig över mitt tillstånd kvällen innan o spelade mig ett litet spratt hon hade pratat med en annan tjej som bodde på hotellet under kvällen o för ge mig en minnesbeta för att jag blivit så packad på kvällen så bytte dom rum med varandra.
Så jag lovar er att det finns helt andra varelser en andar man kan få i sängen som kan skrämma skiten ur en för då blev jag riktigt rädd.
En haramlös ande i sängen är ju bara roligt o få besök av och kan inte ställa till ngn skada eller är ngt att bli rädd förr.
Lasse
#3 var säkert din skyddsängel som klappade på dig
Haha 😃#19 Ja, det är mycket som är farligare i det "riktiga livet" så jag får tänka om och vara glad åt mina besökare istället😊
Tack för påminnelsen🙂
//Nemetona
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT
För mig är det där med när jag ligger i sängen i mörkret och andevärlden en enormt usel kombination. Så länge jag är uppe kan jag vara väldigt vänskapligt inställd till andar och spöken, men så fort det är dags för att lägga sig förvandlas alla mina avslappnade känslor inför spöken till en ren skräckfilm. På ställen där jag vet att det spökar alltså, inte hemma till vardags. Jag ligger skräckslagen och känner oerhörd skräck. Just att någon osynlig ska dra av mig täcket, sätta sig på sängen eller välta den är en stark rädsla jag har. Fast nu är jag ju inte medial så jag skulle ju inte se vem det skulle vara som drog av mig täcket, så det är väl en skillnad. Nej, när jag ska sova FÅR ingen stöka runt i rummet.
#22 Som tur är så hör jag till dom som gillar skräckisar🧟♂️
Men tycker att sängen är min privata lilla boning!
Och man kan känna om något skulle vilja en illa🤪detta var obehaglig iaf! Men har förståelse för rädslan som du beskriver!!
//Nemetona
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT
Har också erfarenhet av besök i sängen, men min upplevelse är bara positiv om än något spektakulär kanske
Det började i vintras efter en period av misslyckade operationer och en allmänt knepig situation
Efter ett antal år av mindre upplevelser i familjen av en närvaro som vi oftast med kärlek skojade om , blev upplevelsen intensivare. Men bara för mig.
Jag upplever en intensiv närvaro på kvällar och nätter. Kan vakna av att någon lägger en filt med "svagström" över mig. Klappar och upplevelsen av att någon håller min hand. Mycket behagligt och fyllt med enorm värme och kärlek. Därefter kan jag uppleva enormt erotiska känslor. Som om jag har sex med någon.
Jävlar vad underligt att skriva om det här men det är så.
Bara kärlek och värme.
Har någon annan känt något liknande och vem eller vad kan det vara?
Verkar ha dykt upp i.o.m min känslomässiga situation. Som en tröst kanske
/ J
Jasper jag har upplevt liknande fast inte som att man har sex utan mer som om någon ligger nära och kramar en eller bara väldigt nära på ett kärleksfullt sett. Längesen dock men varade i några veckor. Undrar oxå vad det är.
En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/
Inget som besvärat sig fråga att du ska kolla om sängen inte har såna där "extra finesser"? vissa har ju inbyggd massagefunktion o gupp-funktion.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Hm… Känner du alltför stort obehag så kan du ju som ovanstående sagt be dem att ta det lite lugnare, att du känner dig otrygg.
Själv så fick jag för ett par månader sedan för mig att någon låg bakom mig i sängen. Jag hade då börjat gräva mig in lite djupare i mitt mediala intresse (bl a börjat meditera). Jag har aldrig känt något liknande förut.
Jag var så otroligt säker på att någon låg bakom mig, att någons ansikte befann sig precis bakom mitt vänstra öra. I vanliga fall hade detta skrämt vettet ur mig (speciellt då jag är ensam hemma med hela lägenheten nedsläckt, precis som den här kvällen),men jag blev inte ens rädd. Jag var bara medveten om att det låg någon bakom mig.
Kom att tänka på min morfar. Han gick bort i julas, och brevid sängen har jag ett kort på honom. Kanske var det han? Vem vet. Men det kändes så otroligt skönt att jag upplevde den känslan och ändå kände en sådan trygghet :)
Hm Jag har kollat Fatcat Enligt Ikea har inte Sultan en sådan funktion. Inte ens som tillval Faktum är att kontakten har blivit väldigt familjär. Dock har jag inte berättat för min sambo om de mest intima upplevelserna Vet inte om hon skulle förstå.. /J
Hmm näe då skulle jag nog också ha det med tanke på att min också är en sultan.
Tror inte man kan vara otrogen med ett spöke, det är nog bara att berätta för henne. 🙂
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
#27 Ja! jag är ju som du säger, haft en ökning av min mediala utveckling eller hur man nu säger? Men nu har jag lärt mig detta att jorda, stänga ner och kapsla in mig så jag börjar att få lite kontroll på saker och ting.🤪 och med tanke på min säng som jag ju låg i vid detta tillfället är ca20 år gammal så funktionen=0 😉
Har fortfarande detta nere vid fotändan men det är okey! Ingen som ligger sked iaf 😴Och I natt har jag sovit som ena liten gris hela natten för första gången på länge!! 🙂så en pigg jag hälsar en god fm till er alla👋
//Nemetona
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT
#31 Nej! det har jag inte en susning om vad det är!! Men får väl kolla upp det också 🤔
Kändes nog inte riktigt så och jag var väldigt väldigt vaken när detta hände! Och känns iaf lite onaturligt om man säger så🤪
//Nemetona 
GEORGE ELIOTT