Vad är lycka för dig?
Idag när jag var till två av hästarna och kollade vattnet …dom går i en skogshage ganska isolerade så kom jag att tänka på hur lyckligt lottad jag igentligen är. Jag lever och bor intill naturen jag har en underbar make och en härlig son, jag omges av djur. Jag har få men riktiga vänner, visst ok jag har en sjukdom SLE som gjort att jag är förtidspensionär redan vid unga år. Men jag lever för dagen och njuter av det som jag har…och sedan har jag ju hittat hit till ÖN och snart ska jag få träffa en del av er live! detta är min lycka, vad är din?
Min lycka är mina friska, underbara barn, min älskade man, vart liv vi lever här i vårt drömhus med en vacker trädgård. Jag har nära till naturen och det känns som att alla bitar bara faller på plats. Ibland blir man rädd och tänker att denna lycka inte alltid kan fortgå. Och varför har just vi det så oförskämt bra. Förtjänar vi verkligen denna lycka när man hör om hur eländig världen är?
Att få må bra och vara fri.
Efter många års hälsoproblem känns det nu äntligen som att jag har allt under kontroll. Det känns underbart!

Lycka för mig är min familj, mina vänner och lycka är när andra mår bra. När jag ser hur människor som har haft det väldigt svårt och jobbigt mår bra igen och det har ordnat sig för dom, det är lycka! Lycka för mig är väldigt mycket, Lycka är att få njuta av varje dag tillsammans med allt och alla som jag tycker om. Ja listan kan göras lång men det är några saker som är Lycka för mig 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Håller med Elisabeth i det hon skriver,men jag måste få tillägga att en stor dela av min Lycka,glädje och tillfredställelse är att få en "liten" människa att känna sig stor!Att få en "liten" människa att förstå att även h*n är lika värdefull som någon annan.Att få en "liten" människa att förstå,att INGEN,absolut INGEN har rätten att trampa på denne.Att få dessa personer att inse sin egen potential och styrka.
Med "liten" människa,menar jag en medmänniska med dålig syn på sej själv.Som kanske blivit trampad på sen barnsben m.m.

För mig är lycka :Dom små korta sekundrar när allt är i harmoni med mig.Imorse en solig,frisk morgon det blåser lätt i trädtopparna och jag står på altanen och tänker herregud vad naturen är vacker.Mitt lilla barnbarn Devin 18 månader kan få vem som helst att smälta,honom behöver jag bara tänka på så är allt i harmoni för mig.Mina barn -ja även Kim som gått över till andra sidan.Min följeslagare genom livet sen 30 år tillbaks,det är lycka och min katt naturligtvis…oftast är det dock dom små korta ögonblicken som är lycka.iInte den där lyckan man oftast eftersträvar i romaner…..Den jag trodde på när jag var ung. (På 1800-talet nån gång.)
Lycka för mig är livet med min sambo, tanken på vår framtid tillsammans och allt vi kommer hinna med :) Kärleken till honom är lycka. Djur är också lycka för mig, att se en glad hund får mig alltid att le, att se en katt vandra runt på gården gör mig glad. Små barns leende och skratt är lycka! Jag hittar oftast lycka i småsaker som folk verkar ta för givet allt för ofta! Jag blir lycklig av att se en regnbåge, av att se en fjäril flyga omkring och känna att det är sommar :)
Lycka för mig är att jag har en underbar man med underbara katter. Att jag får vara frisk. Att vara ute i naturen gör mig också lycklig, få se och uppleva allt vacker i naturen, bara en sån sak kan jag leva på länge!
Kram på er

Lycka för mig just nu är att få umgås med mina barn och att få se fram emot att börja ta promenader med sina två riktigt nära vänner. Det är så underbart när man kan känna sig lugn, harmonisk, och avslappnad i de sällskap man har omkring sig. Att få vara delaktig i andra människors liv, och känna att man kan vara som man är. Ja.. Listan kan göras lång,,, men det är just nu som jag känner så..
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jaaa….lyckan…
Lycka för mig är nog att min omgivning får se mig må bra (ångest- och depressionsfri samt smärtfri) och vara glad. Då slappnar dom av och kan vara glada dom med utan att bekymra sig.
Men den största lyckan för mig hade varit att få "prata" med min kära Mormor från andra sidan…DET längtar jag efter!
Med Ljus Till Er // Shintaida
Lycka för mig är att "bara vara" rakt upp och ner utan krumbukter.
Lycka… Det är ett svårt begrepp tycker jag, för mig är det en känsla av total tillfredsställelse som kommer plötsligt och lika fort går över- inget långvarigt tillstånd utan snarare ett som räknas i ögonblick. Däremot har jag mycket i mitt liv som ger glädje och som jag är tacksam över.
Naturligtvis mina barn, att de finns hos oss till skillnad mot deras änglabror, och att de är till synes friska och glada! Min man, som jag träffade som liten sextonåring och fortfarande 18 år senare lever tillsammans med. Att vi bor på landet med skogen några meter från husknuten- marken och naturen i trakten där jag levt i nästan 30 av mina 34 år ger mig styrka och balans. Att jag har familj, och att mina föräldrar lever och bor nära oss. Att se och känna att det finns fler dimensioner i livet än den synliga, påtagliga ger mig mycket också, samt att kunna lyssna på andra och kanske- om jag har tur- kunna bidra med något som ger andra glädje och hjälp på något sätt.
Närmast de där lyckliga ögonblicken kommer jag då jag hör mina barn skratta, som glada silverklockor låter det! Andra tillfällen är då jag står stilla mitt i skogen i trädens sällskap, känner vinden och skogens väsen alldeles inpå min hud. Det är magiskt…

Lycka för mig är…
Att jag har en god hälsa.
bra vänner,väänner man kan lita på.
Att få vara med den man älskar.
Att få leva och njuta.
Att ha ett arbete/studie man är intresserad av.
Att lära mig nya saker…
Lycka för mig är att jag kan välja om jag vill vara lycklig eller inte. Ett sätt att tänka. Det finns så många saker jag har att vara lycklig över. Jag väljer själv om jag vill focusera på det, eller om jag vill fokusera på det som jag kanske inte är lycklig över. Ett enkelt val för mig!

Jag väljer att vara lycklig.
Lycka för mig är när jag känner igen lyckan och kan ta den till mig…..det är lycka det….jag väljer inte att vara lycklig….jag ÄR lycklig, det är min födslorätt…lyckan är en självklarhet, jag kan vara lycklig samtidigt som jag gråter av sorg över något i livet som inte känns så bra….lyckan, ett känslorus av välbehag…..ofrivilligt leende åt allt och inget….lyckan att ha förtroende till mej själv….lyckan är inom mej och har väldigt lite med det som är utanför mig….
lyckoglitter över er alla…..som Tingelingstoft….
Lycka blev att läsa era inlägg, just i denna stund. :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Lycka är också att få spela el-bas här hemma…högt!

För mig är lycka mina friska barn och barnbarn,en kopp varm choklad när det är ruggigt ute,att bo så nära naturen som jag gör,att jag har mindre ont idag….
När jag tänker efter är jag lycklig för allt i mitt pågående liv!Jag har inga klagomål.Jag lever och har det bra,både fysiskt och psykiskt

Lycka för mig är få vara frisk, ha ett jobb att gå till och en fast inkomst + familjen förstås.
Lycka för mig är allt som får mig att må bra,le eller skratta :)
Att mina nära & kära mår bra & är glada gör mig lycklig, fast man kanske inte alltid tänker på det :)