Drömmar om jordbävning
Hej alla! Har drömt om att jag varit med om en jordbävning två gånger denna veckan. Känns så verkligt! Är det någon som vet vad det kan tolkas som? Har även drömt om Tsunamis ibland.. Överlever dock alltid!
Hej,
Det är så olika det där med drömmar och allt handlar om hur man själv känner inför de symboler och saker man drömmer om, men generellt tolkas nog jordbävningar och liknande som oro.
Du kanske har det turbulent runt dig just nu. Du kanske har mycket att fundera över, eller så sker det förändringar? Oavsett så kan du sätta dig ner och fundera på situationer och händelser runt dig och försöka se en plan framför dig, gällande hur du kan lösa saker och om du kan lösa dessa. Ibland oroar vi oss i onödan.
Sajtvärd på Övernaturligt
Kan berätta min egen upplevelse av just drömmar om naturkatastrofer. när jag var yngre, i tonåren speciellt drömde jag nästan varje natt att det kom tornados och det var alltid katastrof. Det var alltid någon i familjen som inte hann ta skydd eller våra djur eller så förstördes vårt hem m.m.
Nu har jag inte drömt dessa drömmar sen jag var tonåring men har idag, 28 år gammal, börjat drömma dom frekvent igen nästan varje natt. Skillnaden mot för när jag var tonåring är dock att jag numera förbereder mig för dessa tornados. Jag hinner se dom i fjärran och kämpar för att rädda andra och mig själv. Jag söker en säker plats där jag och minja nära och kära kan gömma oss. Ibland är det som om jag känner på mig att det ska komma en tornado, som om jag i drömmen inser att jag drömt den här drömmen förut och vet vad som måste göras, eller så hinner jag se tornadon i fjärran och känner mig stark och försöker rädda läget.
I mina drömmar idag så hinner aldrig dessa tornados slå till eller så slår de till när jag är själv någonstans bland främlingar. Det konstiga är att jag blir besviken. Jag hade ju som förberett mig och ville gå igenom det där med mina nära och kära.
I tonåren var det här för mig ett budskap om att jag inte kunde kontrollera kaoset. Jag mådde dåligt och allt blev bara värre och värre.
Idag stöter jag på motgångar men klarar av dom. Jag jobbar mig igenom dom och är idag på en punkt i livet tillsammans med min sambo då vi måste jobba oss igenom en hel del känslomässiga hinder för att vi ska kunna fortsätta bo tillsammans. Vi har hittills stått för oss själva men håller nu på att lära oss samarbeta i allt som händer i livet som småbarnsförälder.
Jag tar de här tornadodrömmarna idag som något positivt - jag är redo!
Kanske betyder dina drömmar något liknande?!
Ha en bra dag! // Pernilla