Intuition
Detta är andra gånger jag skriver ett inlägg om intuition. Men någonstans har jag fått för mig att jag har gåvan att kunna känna på mig saker, i synnerhet när det gäller mig själv.
En del saker har jag fått för mig är så otroligt rätt, men ändå känns det så otroligt jobbigt ibland. Finns det någon som vet om man kan ta reda på om man har den här gåvan eller om jag bara inbillar mig alltihop?
Sitter just nu i en jobbig period i livet, eller det är snarare en liten svacka som jag hoppas ska rätta till sig inom en väldigt snar framtid. Jag vet att nyckeln till lycka är att tänka positivt, men ibland är det så otroligt svårt när man blir osäker och grubblar för mycket. Tips är välkommet :)
Kanske du kan läsa mer i ämnet? I mánga böcker i temat sá finns det övningar sá att man kan träna sig själv. Jag läser en bok just nu som jag gillar väldigt mycket, Sophy Burnhams The Art of Intuition, men det finns mánga andra bra!
Jag är övertygad om att vi alla har tillgáng till intuitionen, men det är inte alltid lätt att veta hur man kan fá svar "pá beställning". Jag själv blev jätteglad varje gáng jag fick bekräftelse pá nát jag kände pá mig, men hade ingen aning om hur jag skulle gá tillväga för att utnyttja det mer och bättre. Jag började meditera för ett par ár sen, och det hjälpte mig att slappna av och "koppla upp". Men jag visste ändá inte riktigt hur jag skulle gá vidare. Sedan inság jag att det är ju bara att frága! 😉 Man ställer den frága man vill ha svar pá och lyssnar vad som kommer. I bildform, som enstaka ord. Först kommer det kanske ingenting, eller en massa konstiga saker som man tycker inte har nágonting med saken att göra, men skriv bara ner allt och läs efterát för att se om det är nágonting som känns relevant. Kanske du kan ta hjälp av tarotkort eller orakelkort? Dá kan du dra ett kort och känna efter vad du fár till dig, kortet blir liksom ett stöd för dig.
Jag är absolut ingen expert, jag háller själv pá och lär mig, men sáhär har jag tränat och det känns som att jag háller pá och utvecklas litegrann! 🙂
Vad fint du skrivit Maria! Jag har faktiskt haft tanken på att försöka få tag i någon bra bok där man kan lära känna sig själv lite bättre och förstå sina känslor och allt vad de för med sig. Men jag tycker bokdjungeln är så otroligt svår att hitta rätt i!
Kul att du hade ett tips på en bra bok! Ska först läsa the secret, men sen ska jag lägga namnet på din bok på minnet :). Roligt också att du har börjat lära dig att tolka och känna av! Hoppas det fortsätter att gå lika bra :)
Titta gärna i kategorin som heter Bok- och filmtips! 🙂
Det ska jag absolut göra Amandla! Tack!
Ett tips som jag fått är att skriva ner känslan och vad intuitionen säger dig för att sedan kunna gå tillbaka ock läsa när det inträffat, bra träning 🙂
Vilket bra tips, det ska jag börja med :)! Tack så mycket för tipset 🙂