Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1953 ggr
Aleya
0

Info om Kamael

Hela mitt liv har det skett saker som är oförklarliga, var verkligen ett barn som var skum. Jag hade kunskaper om saker som en 3 åring inte skulle ha en aning om, jag kunde sitta och prata om alla gudar i mytologier som fanns i asien, i egypten och en massa annat skumt, blev t o m kallad professorn av min lärarinna på min förskola som jag gick på.

Nå men inte nog med att jag kunde/kan en massa om diverse religioner som är äldre. Det hände konstiga saker, jag såg spöken hit och dit men det mest underliga skedde en vinter och jag var ca 4 - 5 år.

Min mamma var hos min gammelmormor och jag kände att jag orkade inte stanna kvar och det var nära hem så jag började gå hem.

Just när jag skulle svänga in på min gård och kollar upp mot himmelen så ser jag en ängel som hade uppenbarat sig på en kabel som hängde mellan husen, såg han väldigt tydligt då himmelen var svart.
Det var ett blått sken kring han och man såg bara liksom konturerna men man såg vingar, att han hade långt hår och att han hade liksom "klänningen" som änglar är avbildade i.
Och han bara såg på mig. Jag trodde verkligen att jag sett fel så jag gick bakåt för att liksom sedan gå fram igen och kolla på samma plats och han var kvar på den där kabeln.

När jag sen kom in och skulle kolla igen då var han borta.

Flera år, jag skulle tippa på 15 år efter detta så kollade jag och en kompis vilken ängel det kunde och den vi fick fram var Kamael, men vi hittar knappt någon fakta om han. Och jag undrar om det är någon som vet mer om denna ängeln. Har googlat men det är fattigt med information.

Eller om någon vet betydelsen att han bara dyker upp framför en person på detta viset.

Ha en underbar natt nu alla medmänniskor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fossingen
0

#0 Jag och en jag känner har sett två änglar på himmlen för ca 8-9 år sedan. Det enda jag vet som hände efteråt var att det skedde stora förändringar i livet. Tron vart också så mycket starkare. Har själv försökt hitta exakt det vi såg, men det går ju inte precis.

Vad du såg kan jag inte tolka då jag inte sett det, men försök minnas vad hände inom de närmsta åren. Utvecklades du på något vis? Vart du starkare och mer medveten inom det andliga? Förändrades något? Det bästa är nog att du själv försöker hitta svaret även om det kan vara klurigt. Bara att se en ängel är ju väldigt vackert :)

Här står det lite om ängeln:

http://angels.about.com/od/AngelsReligiousTexts/f/How-Does-Angel-Chamuel-Represent-Geburah-Strength-On-Kabbalah-S-Tree-Of-Life.htm

http://www.angelfocus.com/archangels.htm

Aleya
0

Jag var så ung så jag var bekymmersfri och märkte väl inget speciellt. Jag fick för mig att han är min skyddsägel. Men varför får man en ärkeängel till det? Känns överdådigt. Jag får fundera vidare. :-) Tack för ditt bidrag.

Medarbetare för Julen

J-Artur-K
0

Vad roligt, jag har Camael med. Tror det stavas med C om jag inte har fel Glad Finns en Ärkeängel som heter Camael med. Så om du kollar om info om ängeln se till så du inte blandar ihop dom 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
0

Har du sett han ? Om det är han som jag tänker på. Så har han indigo blå kläder o indigo blå vingar. Han är min skydds ängel mer lärd än stridsduglig. Men det kanske inte är samma ängel. Jag tänker på 🙂

Sedan har jag Castell en annan ängel. Som har strids rustning på sig och ett svärd som kommer fram om det behövs. Inte rädd för att konfrontera saker. Är som en legosoldat. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Aleya
0

Japp jag såg han kära J-Artur-K. Hela han sken blått när jag såg han. Men varför får man en skyddsängel som är ärkeängel?

Medarbetare för Julen

J-Artur-K
0

Nej alltså han jag prata om är inte ärkeängel. Finns en vanlig ängel med samma namn. 🙂 Han med indigo blått är vanlig ängel. 

Men jag har även ärkeängeln Camael hqn har en krans på huvudet o har hår ner till munnen / hackan ungefär som jag sett. blond / ljus gulaktigt hår. Sedan en liten krans på huvudet. 🙂 Man kan ju ha flera ärkeänglar. o flera änglar. Jag har träffat flera o har inte koll på alla jag träffat o hjälper mig o så. Är något jag försöker förbättra nu. Man kan ju ha Gudar o Gudinnor som hjälper en med. Är ju mycket större än vi förstår. Men som sagt det finns en Ärkeängel som heter Camael o en vanlig Ängel som heter Camael. Finns , var det jag menade om du letar info om ängeln att du inte förväxlar med Ärkeängeln Camael. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
0

Det är den vanliga ängeln Camael som är min skyddsängel. 

Visa har ju Ärkeängeln Miakel som skydds ängel. Han är ju på sätt o vis en krigs ängel. Har ett svärd i handen. En kämpare 🙂

Ny dag nya möjligheter

Aleya
0

Ja jag vet inte om det är den vanliga eller ovanliga Camael som är min skyddsängel. Han skulle ju gärna få kunna komma och berätta för mig om vilken sort han är i sådana fall. 😂

Medarbetare för Julen