Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1298 ggr
Sugar Mist
0

Stark, obehaglig känsla

Hej!

Först och främst vill jag berätta hur allt ser ut där allt utspelar sig.

Ett gammalt, gult hus, 2 våningar, ca 8 rum på nedervåningen och ca. 10 på ovanvåningen. En trappa som går i en halv halvcirkel i mitten av en korridor i mitten av nedervåningen. Trappan leder upp till ovanvåningen. Det befinner sig på landet, och var ett behandlingshem för 100 år sedan elller så. Finns en källare också, men den används inte av skolan, vilket detta hus är.

Okej, så. Jag började på denna skolan för 3 veckor  sedan ungf. och det är en liten skola, bara 6 elever på hela skolan. Tjejerna(3st) fann varandra direkt, jag bland de tre. Alla är nyfikna på det andliga. Redan från första besöket i början av sommaren kände jag en obehaglig känsla ifrån ovanvåningen. 
Nu under dessa 3 veckor har känslan ökat och jag ser skuggor, speciellt i från ett hörn. Jag och en tjej(Vi kallar henne Lisa) har känt vinddrag, kyliga sådana(Det är helt tätt, inga fönster öppna eller så), Jag har känt att någon blåser mig lätt i nacken och att något lätt dras längs min arm. En annan tjej(Vi kallar henne Mia) har sett skuggor flera gånger och känner sig väldigt rädd där uppe. Mia har hört knackningar inne vid toaletten där, sett en massa skuggor utanför rummen vid toaletten och det mörka hörnet(som vi kallar det). Lisa har sett en reflektion av en blond kvinna i en glastavla. Jag har sett en gammal gumma vid pingisbordet. Jag känner mig väldigt rädd när jag går upp för trappan, känns som om något puttar bort mig och varnar, det är väldigt obehagligt.

Vad kan det vara, och vad kan vi göra?

-

Fjäril
0

Hej, Om ni är rädda är väl det bästa ni kan göra att bestämma er för att inte vara det (till att börja med). Ni kan säga, var och en, eller tillsammans, att "det inget finns att vara rädd för". Vi har vår "Hjälptråd", där finns kanske något tips för er. Det viktiga är att ni är trygga med det ni gör. Ni kan ju också höra er för gällande vilka som bott där tidigare och så vidare. http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f30472288f47223c201b1e9-hjalp-traden

Sajtvärd på Övernaturligt

fatcat
0

Inte för att låta skeptisk men gamla hus kan lätt ha vinddrag fastän fönster o sånt är stängt. Det är väldigt vanligt faktiskt. Sen angående skuggor så kan det vara naturliga sådana från träd utanför eller bilar som kör förbi.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law