Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: mytologinaturväsenskrock
Läst 3774 ggr
[Camia7]
2

har du sett bigfoot?

Bara för därför så ska jag fråga alla här om det är någon som har sett bigfoot? Skulle vara intressant att höra om någon har mött en:) Jag skrev absolut inget elakt eller stötande överhuvudtaget!!! Undrar hur folk behandlar folk här! Lä väl finnas gränser! :):):):) måste tydligen göra massa smilisar för att ingen ska ta en fel:)

[MikeW]
0

Bigfoot? Nepp. Inte än iaf :P

Lamina
1

Nope, har inte sett någon bigfoot. Men jag såg en märklig varelse som såg ut som en människa i en lurvig apdräkt som satt och rötter i skogen en gång. Kunde inte stanna och titta närmare.

Det mest logiska är ju att det var just en människa i en lurvig apdräkt som satt och åt rötter i skogen. Men det känns också jäkligt ologiskt, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Tillägg: Ja, alltså, om jag ska tala från min logiska sida så såg jag vad som rimligen borde vara en människa som klätt ut sig till apa och satt och åt rötter i skogen. Det är väl vad jag vill tro att jag såg. Men det kan lika gärna ha varit något annat, typ en apa eller bigfoot eller vadsomhelst. Eftersom jag inte riktigt köper idéen med bigfoot här i Sverige och inte heller finner det särskilt logiskt att någon skulle klä ut sig till apa och sätta sig och äta rötter i skogen väljer jag att skriva på det viset. Jag vet vad jag såg, men inte vad det var, typ.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Loris M
0

Din fråga känns inte uppriktig (trots alla smilisar), men jag kan väl svara ändå. Nej, jag har inte sett Bigfoot. Den håller väl inte till här i trakterna? Utan USA och Canada (säger de som påstår att de sett den). Har du mött den?

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

[Mia-Li]
0

Jag skrev absolut inget elakt eller stötande överhuvudtaget!!! Undrar hur folk behandlar folk här! Lä väl finnas gränser!

:):):):) måste tydligen göra massa smilisar för att ingen ska ta en fel:)

Vad menar du med det?

Men för att svara på frågan så har jag inte heller sett BigFoot…

[Kattuggla]
0

Nej, inte jag heller. Har dock sett en bra filmsnutt på nätet som är ganska verklighetstroget. 😎

[Camia7]
0

Jo jag är ärlig med att det skulle vara intressant att veta:) Jaha ja dom kanske finns ändå då:)?

yamher
0

nej, vi har nog lite för lite orörd mark för att det skulle vara möjligt.

Vet att man har testat en av de äldre klassiska filmerna av bigfoot. Där terrängen inte hade förrändrats speciellt mycket. Med experter på datateknik, biologer o liknande räknade de ut hur stor den skulle ha varit och hastighet. Samtidigt jämförde de med en elitidrottare att springa samma sträcka. Det var ganska stora differenser. Sättet den tog sig fram på.

Men bevis nog att konstatera deras existens - nej, men det bevisar inte att det var en människa heller.

Alis volat propriis Oskyldig

[MikeW]
1

Om bigfoot finns så kan jag säga att han/den inte finns i denna verklighet eller denna dimensionen. Det är i så fall en varelse i den fjärde dimensionen. 

Fast jag tror inte att den finns i denna dimension.

[Camia7]
1

Ja men det tror jag med isf. att den inte finns synlig för oss inte alltid iaf

Magi-cat
1

Har en del släkt i Kanada. Där tycks det vara vanligt att man tror på Bigfoot eller Sasquatch och - de övertygande - historierna är många…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

yamher
1

otroligt många, och många sk. filmade bigfoot och fotspår o liknande. Men även andra delar av världen som borneo och australien tex

Illusion
1

Jag har aldrig sett bigfoot och det kommer jag aldrig få göra heller tror jag

☮ and ❤ among each other ✿

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Camia7]
1

Varför förstöra och va rolig på andra? accepteras INTE!

Om du inte tror ska du inte heller vara här inne och förstöra för andra!!!

embla2
0

Har sett en del program om Bigfoot..Rätt intressant men som några skriver så finns den nog inte här i Sverige. Jag tror ej heller att den finns men var o en får tro som dom vill.😉 Många tror på andar och andra tror ej på det. Lika som att tro på Gud. Är ej troende men jag accepterar alla för vad man tror och inte tror på. Tycker alla ska få tro på det dom vill för jag tycker det är intressant och jag lyssnar gärna. Fortsätt och berätta om nån har sätt Bigfoot 👍 

Nyfiken

[Camia7]
0

Jag tror inte heller riktigt på just bigfoot men jag skulle inte håna någon som gör det. jag tror helt enkelt att det är ett troll men dom som sett den har trott att det har vart bigfoot (det är juh inte så lätt att veta:))

Lamina
2

Måste fråga, varför har mitt inlägg tagits bort? Jag har inte skrivit något dumt. 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ALPHIRA
0

Jag har sett en jätte men det var inte heller i Sverige(utan i Finland.😉) 
Bara därför tror jag att även Bigfoot kan finnas. Men var och med vilket öga man kan se honom (?) vet jag däremot inte.

Herre gud, säger jag bara…det finns så mycket märkligt bara på denna planet…

[Camia7]
0

Synd att det är så svårt att se dessa varelser:/

piotrr
1

Här i Sverige har vi inte haft så mycket bigfoot-observationer. I Skandinavien talade man istället om tomtar (småfolk), troll, älvor, Näcken och Skogsrået, åtminstone i mina hemtrakter i södra Sverige. 

Jag har inte sett någon av dem, även om de nordskånska skogarna är mäktiga, mörka och fulla av stenbumlingar. 

Rättelse: Troll har börjat dyka upp mer och mer när jag blir äldre.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Joggan
1

@…..
Frugan min och äldsta flickan har sett en före 7 år sen
nära Kebnekaise
Vi kalla den här ”Vuovvtaleahčči”
Häls/Joggan

piotrr
1

Joggan, 

Ojdå! Det hade jag aldrig hört talas om och jag hittar ingen mer information om det. Kan det finnas någon annan stavning av det namnet kanske?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Joggan
2

@ piotrr

Vuovvtaleahčči” vissa skriver det också Vuovvtaleahžži”

ak/gen - Vuovvttaleahči …Nordsamiska!

Ett möte om 1970 talet rapporerade och filmade en gubbe från Gällivare som dom kallade den "förskräckliga snömannen"

och om jag minns rätt kunde man läsa det i  Norrbottens-Kuriren

dessutom har en präst skrivit om en händelse som inträffade nära Jukkasjärvi 1773

varsågod…

http://www.scribd.com/doc/68071074/Skracken-i-Haukimaa

Häls/Joggan

Joggan
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visste ni om att dom tycker om att flätar hästar osv…
Dom är inte elak som jag vet, men dom går mellan gränserna ibland synlig ibland inte!

Bigfoot Horse Hair Braiding
http://apeimmortal.wordpress.com/2013/03/14/bigfoot-hair-braiding/

och

Cryptomundo » Bigfoot Braids?
http://www.cryptomundo.com/cryptozoo-news/bigfoot-braids/

Häls/Joggan

Klick

piotrr
1

#24, Joggan, 

Jag misstänkte att det var samiska men jag kunde inte hitta något mer om ordet med den stavningen. Tack igen! 

Just begreppet "Den förskräcklige snömannen" är exakt ett av de namn som används även om den nordamerikanske bigfoot: "The Abominable Snowman".

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

yamher
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

mitt inne i programmet Sasquatch Bigfoot: Legend Meets Science  del 3/5

Joggan
1

@piotrr
Inte underlig att det inte finns någonting
vi skriver inte så mycket böcker osv…
hos oss gäller överföring genom muntlig tradition!

Häls/Joggan

piotrr
0

Jag förstår att stavningen kan vara lite flytande då också, speciellt om det är något som inte talas om så ofta.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

MissHedgehog
1

@Joggan Ooooo, så intressant! Jo, det finns faktiskt historier om Bigfoot-liknande varelser även här i Sverige, men de är rackarns svåra att få tag i. Hittills har jag mest hört om Hälsingland och Lappland, och de från Lappland har jag länge letat efter. Tack så mycket för Skräcken i Haukimaa! Mycket intressant läsning!

Jag skulle väldigt gärna få veta mer om din fru och dotters iakttagelse vid Kebnekaise. Hur den såg ut etc.
Vet du om någon annan som sett något?
Jag forskar ganska ihärdigt om sådant här och skulle bli jättetacksam för svar! :)