Talande bord
Hejsan
Finns det någon som kan berätta lite om talande bord?
Någon som har ett?
Hej, d e inte bordet i sig som "talar" utan andevärlden som använder det som ett verktyg för att visa att de inte dog utan lever kvar i en annan dimension nu. Man kan likaväl använda en stol el liknande. Andevärlden använder vår energi ektoplasma för att röra iväg det, sväva el halvsväva. Det är en trög form av kommunikation, sakta alltså. Men det är ett kkul o omvälvande sätt att se andevärlden göra sig sedda. Vi /jag använder en stol el bord o bestämmer vilket som är ja el nej svar el annat svar. Vi ber om en specifik kontakt o gör en böne ritual först, mkt viktigt. Själv ser jag o hör mer o mer särskilt de senaste 6 mån o använder bordsdansen för att checka av det jag fått till mig är rätt el fel. Jag har gått kurs i detta så jag vet va jag gör. MEn andevärlden vägleder o instruerar med nu. Sen är det ett bra sätt att sammanföra de levande här med de på andra sidan, vi gör på olika sätt för att bevisföringen ska lysa igenom. Det snabbaste sättet att komunicera m andevälden är dock telepatiskt clairvojant och det lär man sig med tiden o får ha tålamod o finkänslighet. Det viktiga med bordsdans o alla typer av fysiska fenomen är att man har respekt för krafterna o gott syfte i åtanke. Annars är d lätt att bita sig i svansen. Det är en mäktig upplevelse att se nån se detta för första gången! Särskilt då det går med enorm fart o svävar i luften! Viktigt att använda sin energi, sinnesstämning positivt då det ä ju är denna energi som används för att röra bordet. Man håller ytterst lätt med fingrarna el handen på stolen el bordet. Jag talar högt med den som flyttar bordet på andra sindan, ja vi har reglerätta diskussioner o skämtar o ni kan tro det svänger än hit o än dit. Precis som när de levde här. Man kan även tänka frågorna till den avlidne el anden, de hör det ändå! Själv ser jag den avlidne oftast inom mig o ibland svara jag på deras språk om de nu är utländska, det är otroligt fascinerande!

hej miramis..du skriver detta
Vi ber om en specifik kontakt o gör en böne ritual först, mkt viktigt…vad är det för bön….behöver man vara lärd för detta ändamål…
det sägs ju att bord måste va i helt i träd..inga spikar eller skruvar…så du menar att alla bord eller stol går…jag har ett litet bord..som jag tog från mitt föräldrarhem…lite ovalt med tre ben..skulle detta bord oxå kunna dansa..kram

Hej vilket bord som helst oavsett vikt eller spik går bra,,
Heeej ! kul med deta intresse. Böne ritualen som jag ber o lärt mig på kurs är att man ber med AVSIKT att endast bjuda in en speciifk ande (många säger att detta ej går, men vår erfarenhet är att den vi vill tala med, min stvfar han har alltid varit med på det, än så länge) Jag säger så här "Vi ber att få kontakt med xxx o att detta sker med högsta gudomliga trygghet o glädje ii fadern sonens o helige andes namn amen" Huvudsaken är att man avser att beskydda sig o bara åkalla en speciifk. Jag känner även medialt att det känns ok…. har inget annat att jämfröa med, har även kontaktat anda jag ej känner men haft som syfte att knyta band mellan avlidna barn o föräldrar, det har gått fantastiskt, det är mäktigt o inget jag briljerar med. Men ändåck med största ödmjukhet o vördnad för alla parter. Enstaka fall på begäran bara.
dansa o dansa…. tja jag ser d inte redigt så men ok, en del gånger skuttar ju bordet el stolen iväg i galopp haha, faktiskt. skämt åsido, det gör det. spik skrivar el annat, det går super ändå!
Lärd, hm jag har ju gått kurs i detta o har en vana o säkerhet o trygghet. Rekommenderar dig att göra samma om du vill vara 100% trygg . Hade du varit här hade du nog fixat det ändå för jag har lärt andra som jag känner har förmågan till det. Som sagt det är extrema krafter o inget i livet ges med garanti. Bordet från ditt föräldra hem skulle gå lika bra som din köksstol! Sen är viktigt att tillägga att energin i deltagarna i bordsdansen är den som används, tänk på att era sinnes energi använder ni för att höja er energi över till bordsdansen, positiv coachande entusiasm alltså!
Hej igen drutten, bäst är att ta nåt med fyra ben så det kan kana iväg ordentligt, med tre ben vinglar det nog. Du tänker nog på gamla tiders knackningar med runda bord? Det är inte det jag menar ialla fall. Ta en stol, om du vill, du kan även be den att lyfta sig på högkant o halvsväva o när energin är rätt så lyfter den!

Oj, nu blir jag imponerad. Måste man vara flera för att det skall fungera eller kan du få till det ensam också?
Det enda bord jag har är ett sådant där gammaldags runt med tre ben som du beskriver. Det skall svara genom att lyfta på ett ben och knacka. Fast dessa bord kan också gunga har jag märkt och vicka från ena benet till det andra. Men det är trögt. Har aldrig sett ett bord sväva, det vore en upplevelse att få vara med om något sådant.
Har tröttnat på mitt bord eftersom det inte gav något. Jag och min man har försökt sitta både länge och väl sedan vi "laddat" bordsskivan genom att gno med handflatan på den. Men icke, det står stilla. Undrar varför. Vi brukar börja med att be bordet lyfta sitt jaben, sedan nejben och till slut räkneben för att se att det stämmer med dom Tecken som står på respektive ben.
När vi varit flera och haft bordet med på andra ställen, då har det rört på sig, men seeegt. Enda gången det blev mera livat var en gång då jag druckit ett par glas vin tillsammans med goda vänner och blivit skämtsam och skrattade. Då blev det respons. Fast toksvar.
Menar du att om jag vill ha kontakt med min avlidna mamma kan jag lägga händerna på en köksstol och be henne komma och lyfta stolen upp i luften som bevis för att hon hör mig och är där? Eller skall vi vara minst två? Ursäkta, när jag ser vad jag skrivit verkar det dumt, men jag förstår faktiskt inte riktigt hur det skulle kunna vara möjligt.
Läs de andra inläggen i denna tråden Yvonne, du ska ej behöva ladda nåt bord alls.
Ja jag menar att du skulle kunna kommunicera med din mamma såhär… Be henne i tanken komm till dig, jag vet ej hur pass kontakt du har med din mamma o hur länge hon har varit borta, sånt kan ju också spela roll. Jag känner nog som de flesta medier gör, mentala medier, en närvaro när man har seans o sittning för att därefter känna vem det är , signalement o sen budskap. Jag försåtr om det kan låta extremt att få kontakt med din mamma på detta viset, men du ska veta att inget är omöjligt. Vi, använder oss inte bara av bord el stol i kontakten, då det varit för mig okända personer på andra sidan har vi använt oss av autoskrift + bokstavsbord för att verifiera o bevisa dennes identietet, tex att de får svara på privata frågor som bara den avlidne o den jag har hos mig känner till. Jag har även fått frågor muntligt som den avlidne svarat mig på o jag vidarebefordrat, te x vad dog du av, vad hade du för speciell egenhet, var bodde du, beskriv ditt hus här på jorden, beskriv dig själv hur du såg ut el nåt annat signifikant. Det är väl såhär medier jobbar, bevisa att den döde lever vidare o att det är just den som talar?
Man kan göra det själv men i grupp blir ju energin annorlunda, man hejar på o det är ofta hög stämning!
Som sagt du behöver inte ha ett trebent bord, ta en vanlig stol. Ta din man till hjälp o sätt er på varsin sida om en stol, bestäm vilket hål som är ja o nej svar o "annat svar" ett tredje håll. Såg det högt till den avlidne så den vet! Intala dig själv sen att det funkar, se det för din inre syn. Om ni sen ska dubbelchecka så d e din mamma så bestäm att du ska tänka frågorna till din mamma, din man får ej höra vad du frågar. Låt sen din mammma föra stolen till svaret, ställ flera frågor o du ska se! Du behöver ha en öppen positiv attityd till detta redan innan ni börjar, o boka gärna tid med din mamma att ni ska göra det kl den o den datumen. Då syncroniserar ni era energier för bästa möjliga utgång.
Ska ni få stolen att gå på högkant så får ni hålla foten vid de två benen så den ej kasar o hej a sen på o säg åt dom att lyfta den! mer o mer tills den står rakt upp. kom ihåg bara att tacka din mamma för detta, det hade du nog gjrot om du mött henne här med? Tacksamhet ger en härlig energi vilket som . Kom ihåg BÖNEN - ALLTID - ALLTSÅ BE OM BESKYDD. Skulle mot förmodan nån annan komma igen om som ej är önskavärd, var bestämd o säg åt den att lämna! Är du osäker, gå hellre en kurs. Det kan det vara värt.
Det är således ej bevis nog att det är din mamma som kommer vid stolen el bordet, de behöver identifiera sig, via era frågor helst telpatiskt, lyssna med intuitionen o känn efter om du känner det är hennes energier, du borde ju känna igen din manmma?
Ang vin vid dessa tillfällen avråder jag starkt. Jag anser att man behöver vara helnykter, inte för att du var full, men för sökerhets skull. En regel jag har själv.
Bordsdans är något som är rätt trögt i kommuniceringen men en dörröppnare för många som vill se andevärlden ta form, nåt som stananr på näthinnan för alltid, känslan i händerna av energin.
När vi gör bordsdansen kännar jag det som mina händer nästan får helium i sig strax innnan ja lägger händerna på bordet. Lite som sockerdricka i huvet o ibland en snurrande känsla i huvet som snart avtar. Lycka till!
Tillägg, Yvonne, jag måste förtydliga att jag ej vet om du kan få kontakt med din mamma. Du kan däremot göra ett ärligt försök. Detta ämne ärs å komplext o jag kan bara tala för mig själv o det jag erfarit. Andevärlden är evig o vi vet inte allt om universum mm med våra små ärthjärnor. Som sagt så är ändå inget omöjligt. jag vill gärna rek dig gå samam kkurs som jag gjorde, det har förändrat mitt liv för tid o evighet, o får flera andra med pga av detta. Mejla mig så ska jag berätta var kursen var mm.
Vad är det för skillnad i bordsdans och Anden i glaset?Menar kommunikationen…

Hej Miramis2! Vi skall göra ett försök, men en stol känns klumpig. Måntro om vi skall ta upp det mindre bordet från källaren i alla fall? Med bordet följde en instruktionslapp, men det låter som om den bör förpassas till papperskorgen. Min mamma dog 1997. Tror du det gått för lång tid för att få kontakt med henne nu? Att bordet inte ville röra sig alls sist vi försökte kan alltså ha berott på att vi gjorde fel? Eller var det som att ringa till någon som inte var hemma just då så att man inte fick något svar? Vi har väl inte varit så petnoga med vem vi bjudit in heller. Vi frågade till slut om det över huvud taget var någon som ville ha kontakt och i så fall vem. Men ingen ville ha kontakt. Då förpassades bordet till källaren för vi tröttnade.
Beträffande glaset har jag ju aldrig sett det på samma sätt som bordet förut, men på den här sajten har jag fått lära att det är samma sak. Dock är jag mera skeptisk eftersom jag starkt misstänker att man omedvetet kan skjuta glaset dit man vill om det är ett speciellt svar man starkt önskar sig. Är rädd att man lurar sig själv där. Att det ibland blir tok kan ju bero på att man är två personer som önskar varsitt svar, och om den ena omedvetet drar åt det hållet och den andra åt ett annat så.
Hör av mig igen när vi gjort om försöket med bordet eller stolen.

Min åsikt är att man bör vara lika försiktig med bord som med Anden i glaset. Man kan få in andra energier eller andar som luras bl.a. Jag tror ändå att det är bättre att man kommunicerar med andevärlden på ett normalt sätt där dem får framföra sina budskap och förmedla det dem vill säga till oss.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
E du har rätt i att man ska vara försiktig med detta, det har jag med sagt flera gånger! Men att du tar upp Anden i glaset säger mig att du missförstått mitt budskap helt o detn väsentliga skillnade som föreligger mellan de olika fenomenen. Jag hänvisar till att läsa min text igen för nu orkar jag inte omformulera mig då jag tycker jag fattat mig klar över detta ovan.
jag förstår att du vill varna medlemmarna för att experimenter på egen hand, det tycker jag att jag nogrant redogjort i min text med. Kan tillägga till dina egna ord att det du kallar "normal" kommunikation OCKSÅ behövs föregås av nån form av beskkydd + säkerhet. Du som medium ska o bör ju känna skillnaden mellan en negativ entitet o en anhörig till nån du har sittning el seans för. Eller hur?
Detta har jag påtalat i min text att jag gör o att den som ska göra det bör även vara säker på. I vad man än ska göra i livet så är det en klar fördel att inte ta något för givet vad gäller säkerhetsreglerna. Sen om det gäller andekommunikation, bilkörning, flygning eller annat är egentligen detsamma.
Det jag reagerade på när du tar upp sånt som just anden i glaset känns som att du i anslutning till min text sammanbinder det jag gör med sådan verksamhet. Om du ej menar det så vore jag tacksam om du förtydligar det. Jag förstår för övrigt ej ad du menar med det du säger här ovan. Vad är syftet med det du säger? Är syftet att varna sajtmedlemmarna så har jag ju redan gjrot det, men du vill kanske stryka under det? Om det är för att du tror min "verksamhet" kan likställas med Anden i glaset aktiviteteter så har du missförstått helt.
Men varför bli så upprörd över vad Elisabeth sa? Hon skrev väl inte något otrevligt eller så? Hon har väl lika stor rätt att skriva vad hon tycker som vi andra har?
OM sen folk vill så får dom väl göra Anden i glaset eller bordet. Vi är alla (nästan alla) vuxna här och får ta ansvar för våra egna handlingar. :)
Men jag förstår inte varför du blev så upprörd för att Elisabeth skrev vad hon tyckte?
Jag har ett trollbord.
Det ser ut ungefär som den bild som #2 visade fast mitt är helt träfärgat. Det är tillverkat av en karl i Arvika. Det har 3 ben där det står vilket ben som är ja, nej och räkneben. Det har inga spikar eller någon metall i sig.
Innan man börjar så ber man bordet resa på respektive ben så att man vet att man får rätt svar. Man ska döpa sitt trollbord innan man börjar använda det. Och det väljer själv sitt namn! Den ska själv välja vart den ska stå.
Om man har starka energier så kan man vara själv när man pratar med den. Annars får man ta till hjälp av flera människor. 4 stycken är bra att ha vid bordet. Men helst ingen med negativ energi, då det kan dra till sig fel energi till bordet.
Väldigt intressant. Vi, hela familjen har nämligen nyligen varit med runt ett bord där vi fick kontakt med våra guider och fick veta vem dom var osv. Vi fick också kontakt med människor vi känt och med andar som flyttat på saker och tagit bort saker. Efter denna sittning har alla försvunna saker kommit tillbaka och det har blivit lite lugnare här hemma. Vi fick reda på att vi alla är öppna och att det är därför som vi har sådan tillströmning här hemma. Nu övar vi oss på att stänga av när det blir för mycket här. Tack för alla svar jätteintressant. Fortsätt gärna att berätta om era erfarenheter.
Kram Tjohoo
#14 o 15 Mycket intressant läsning! Ja, det är verkligen kul o höra andras historier o erfarenheter! Speciellt tycker jag det är underbart att det kom så mykcket gott ur det som #15 Tjoho berättade.
#9 Då jag ej gör Anden i glaset kan jag ej förklara med samma djup. Men jag har försått så pass mkt att Anden i glaset är en åklallan på i princip vem som helst i andevärdlen astralvärldarna o det jag , vi, gör härär av signifikant skillnad. Vi 1. skyddar oss med bön o har vana o kunskap i bagaget med deta.2.vi kallar på en speciifk person
Bokstavsbodet vi har är egenhändigt gjorda o påminner lite om quijabord alltså Anden i glaset, men åter igen se våra 2 regler. De är den stora o avgörande skillnaden. Meningen med denna kursen , där jag lärde mig detta, vara att personer i sorg skulle lära sig trygga o säkra sätt att omedlebart komma i kontakt med sina anhöirga.
Det tar ju lång tid ofta att utveckla snabbkommunicerande mentalt mediumskap så detta var ett sätt att komma i kontakt med dom . Det var förra sommaren kursen skedde o det var i vackra Hallsberg. Jag sov i en vångingsäng o umgikcks med fantastiksa människor som ala mist nån nära anhörig. MÅnga av de avlidna var barn o när jag fick beskåda stunden då de fick kontakt kan jag ej här återge med rätta för det var bortom ords beskriving.
Känslan o synen var som hundratals solskenshistoirer på en o samma gång. En mama hade förlorat halva sin familj i flodvågskatastorfen barn o make o när jag såg barnen på andra sidan studsa av glädje att återknyta kontakten med sin mamma så grät jag så snoret rann!
Jag vill med dessa ord förtydliga hur oerhört seriöst detta är som jag gör, syftet med det. jag vill inte ni ska tro att jag är nåt extra för jag är en vanlig kvinna med fel o brister o utmaningar. Jag hoppas att inte mina berättelser retar upp nån, kanske tror en del att jag försöker utmärka mig, men snälla ni. Hade ni sett det jag gör o gjorde så ser ni glädjen i att se folk knyta banden igen. Det är egentligen allt.
Vägarna tillandra sidan liksom till Rom, kan se olika ut, en del har kringelikrokar o andra har fågelvägen. Alla är lika värdefulla!!!! Jag vill med dessa ord skänka eno annan tröst o hopp att det GÅR att talas vid igen även om ni ej är välutbildade medier. Kursen jag gick var för vem som helst som ville seriöst tala med sina älskade igen påett tryggt snabbt o säkert sätt. Alla fick mycket ut av kursen o alla fick kontakt med de sina.
Sen var vi en del som hade erfarenhet av medial kunskap sen innan o vi fick träna på ett annat vis lite extra , allt anpassades till varje persons nivå. Jo, jag skulle säga det att när jag gick o la mig på kvällen i våningsängen så ruskade mormor om mig, jag kände hennes fingrar på min kropp (o såg henne skrattade för min inre syn isamma stund) Jag skrattade o grät omvartannat ! Jag har aldrig varit med om detta innan.
Vi var med om en magisk helg kan jag säga i en trolsk miljö!! Oja va jag har babblat nu… fortsatt gla misommar! :)
Här e en liten bild av många på bordsdansen fast vi använder stolar just då! Kram , miramis2
Jag vill inte reta upp ngn,men jag fattar fortfarande inte skillnaden med bordsdans , Anden i glaset eller quija,eller automatisk skrift för den delen
Miramis du skriver:1. skyddar oss med bön o har vana o kunskap i bagaget med deta.2.vi kallar på en speciifk person
men om man gör punkt 1 och 2 när man gör Anden i glaset m.m,vari ligger skillnaden då?
#18 Tja du kan ju fortfarande , om du vill, då kalla det Anden i glaset men du har ju då med skydd riktat dig åt en specifik person o därmed eliminerat riskerna avsevärt om inte nästintill fullt ut o du kommunicerar då på helt annat sätt än utan desa förhållningssätt. Du kommer märka skillnaden då du gör det. Förutsättningen är ju att den du kallar på träder fram. Det kan man aldrig garantera. ps. du retar inte upp mig ialla fall, jag tycker bara det är kula tt du frågar så öppet. Du verkar ju verkligen vilja veta seriöst. Märk väl att jag itne vill utmärka mig som expert, jag bara berättar utifrån egen erfarenhet o vana.
Vad gäller quija, somär ett fint gjrot bord för Anden i glaset övning, man kan rita dom själv de här borden el plancherna.
Autoskrift kan göras med el utan bön om beskydd, skillnaden är som ett exemple min lärare gav oss: När du vill ha en trevlig samvaro med kafferep, inte öppnar du väl fönstret o bjuder in i princip vem som helst? Inte jag i alla fall, alla har inte goda avsikter därute, en del är till om ed fula fiskar, Nä jag bjuder in nån jag känner o är trygg med. Samma ser jag med kontakten i himlen.
Trygg kommunikation eller inte - det är frågan du måste ställa dig. Detta är egentligen svaret med en mening på din fråga. Börjar du förstå nu ?
(Personligen kan jag säga att jag i början av mitt forskade i detta ämnet 1999 var rejält sugen på experiment o fenomen av alla de slag. Jag fick dock en knäpp på näsan då jag tog ut svängarna rejält. Alla är säkerligen ej som jag var. Det är detta som ligger till grund för mina förhållingsregler jag så noga påtalar för er. T ex den sommaren så vart det så illa att när jag slöt ögonen kunde se vidriga ansikten för mitt inre o jag upplevde mig som levande under en ostkupa. Jag tog kontakt med två medier varav den ena Kurst Svensson , tidigare omnmänd här , hjälpte mig o berättade vad som hänt mig. Okunskap blandat med starka krafter kan ge förödande resultat.)
Fortsätt vara öppna för fler frågor, för det är genom frågor man lär sig.
jag kanske inte var så tydlig ,eller så kanske jag är trög,som inte fattar,men om man gör alla förberedelser som i
inlägg #17, i punkt 1 och 2
har vanan inne,ber om beskydd
vari ligger ändå skillnaden mellan bordsdans,anden i glaset m.m
Det är det här jag vill komma till…Är det inte samma sak egentligen?
Jo om jag fattat dig rätt så - ja.
Ok,Tack för svaret

Som jag har förstått det hela så handlar det inte om att den person man vill ha kontakt med i andevärlden kommer och förmedlar sina budskap, det blir som en liten lek tillsammans som kanske känns positiv och rolig, men hur kan man då veta att det är just den personen? Som medium kan man känna av energierna och man beskriver personen på olika sätt, men om nu någon här som inte är van att ta kontakt med andevärlden gör på det här sättet, hur ska han/hon veta att det är just den personen? Det kan ju lika gärna vara någon som luras?! Det är därför jag ser varning i detta, vilket jag anser är att leka med energier även om man gör en bön eller tar in beskydd, är man inte van att handskas med andevärlden annars så är det med stor försiktighet man bör göra sådana lekar anser jag. Och det är inget illa menat mot dig miramis! Du verkar ha kontakt med andar annars och vet säkert när det är rätt person som kommer till ditt bord eller din stol men alla gör inte det. Att jag tar upp detta beror på samtal jag har fått från personer som har provat, även med bön och beskydd men trots det fått in fel energier som har skapat mer sorg och kaos då det inträffat att en annan energi har kommit fram för att luras. Kommer in som den ande man vill ha kontakt med men snart framkommer det otrevligheter och obehag.
#17 jag har försått så pass mkt att Anden i glaset är en åklallan på i princip vem som helst i andevärdlen astralvärldarna o det jag , vi, gör härär av signifikant skillnad. Vi 1. skyddar oss med bön o har vana o kunskap i bagaget med deta.2.vi kallar på en speciifk person
Även med Anden i glaset eller ouijabräda är det vanligt att man beskyddar med exempelvis en bön och man kan även med det åkalla en specifik person men som inte alltid är den person den utgör sig för att vara.
Elisabeth
Om andra tycker det är en lek för stå för dom. Vad jag anser står i mina texter ovan. Precis som E sägar ska man veta va man gör o för det krävs det nog en del. Jag kanske får mina skrifter att låta som detta är peace of cake, men jag säger också att jag råder folk att veta vad dom gör. HUR det gör detta är upp till var o en. Jag tycker jagär duktig på att uppmana folk att lära sig innan dom gör sånt här. Det är jättetrist att folk får problem med detta. Jag tycker ändå det är viktigt att folk får se när det går väl till! Balans är viktigt.
Jag visste faktiskt ej att folk ändå frå problem. Kanske är jag naiv där. Men jag tycker mig vara noga att ändå säga att det inte är nåt man ska ta lätt på.
För min del så är jag medial som jag ju skrivit o i de fall jag gjrot bordsdans med andras anhöriga har jag kunnat verifiera signalement genom bl a klärvojans ex jag ser dom el annat som jag ovan skrivit, el via bokstavsbordet el autoskrift.
Menar ni att det var fel av mig att lägga fram ämnet Elisabeth? LÅter mina ord lättsamma som om jag ser på detta som en lek som vem som helst kan göra? Jag vill gärna veta. Tack på förhand.
E jag läste återigen ditt inlägg o jag tror vi har förmanat folk nu att det kan gå galet. Utbildning är viktigt för trygghetens skull. Men till syvende o sist tänker o gör folk som dom vill ändå. Var o en har sitt ansvar.

#24 Som jag skrev tidigare så är mina åsikter inte riktat mot dig miramis! Jag funderar väldigt mycket kring det här ämnet och det jag funderar starkast på är att om man har kontakt med andevärlden som medium, varför inte ta kontakt med andarna genom vanlig kontakt där dem kan beskriva sig och förmedla saker till dem som är i sorg eller vill komma i kontakt med sina nära och kära? Jag kritiserar inte dig eller det här, jag funderar och analyserar, speciellt efter dem samtal som har inkommit, därav mina frågor. Jag ser i texten #7 en utförlig instruktion som uppfattas att alla kan göra det här på ett lättsamt sätt men du har också varnat, jag ville bara delge att det inte alltid räcker, det finns väldigt många ungdomar som läser och provar utan att lyssna på varningar bl.a. därför ville jag förtydliga dessa varningar om vad som kan hända om man inte är van i kontakterna med energier.
Elisabeth
oki
När det gäller "trollbord" så har jag fått den uppfattningen att det är en specifik ande/guide som kommer till en via bordet. Och den guiden har presenterat sig innan man döper bordet.
När man vill ha kontakt med guiden så ber man om det på ett väldigt respektfullt sätt. Det är inte alltid som man får kontakt för ibland vill de inte. Då är det bara att vänta. Man kan be sin guide att ta ner en person till bordet, t ex en avliden släkting. Men det är bra att skydda sig innan man börjar ta kontakt.
Det som jag har hört om ouija-bräden är att man öppnar en kanal till andra sidan där både goda/onda andar kan ta sig igenom, och om man inte riktigt vet vad man håller på med så kan det vara farligt. Jag har själv aldrig vågat prova och kommer inte heller att göra det. Jag antar att Anden i glaset fungerar på ett liknande sätt.
Jamen Tiia jag tycker bara du frågat bra saker intressanta saker o sluta aldrig nånsin med det. Jag är själv nyfiken av min natur. Fråga på bara :) Kan jag svara så gör jag det. Tänk om det är så att det är JAG som är trög o inte förstod dig? :)

Jag vill fråga en sak ang bord. Kan man ha vilket bord som helst eller ska det vara ett 3-bent som är gjort utan spik eller annan metall, utan bara i trä?
Man kan nog har vilket som men är jag själv så är det en stol o är vi fler så tar vi ett vanligt köksbord beroende på antalet deltagare. Men som sagt beakta försiktighetsåtgärderna min vän!

Nu har jag läst igenom samtliga inlägg på denna tråd,och jag kan inte låta bli att uppröras!!Personligen har jag i denna stund gått flera Mediumkurser för olika Medium i Sverige och på inget av dessa ställen har det ens nämts kommunikation via fysiska aktiviteter som typ bordsdans!!Vi Medium hjälper människor att få kontakt med sina nära och kära i Andevärlden,genom att kommunicera med Anden.Där han eller hon beskriver på olika sätt vem det är,och förmedlar genom mej/oss det dom vill framföra.Jag anser att det är mer seriöst,än att kasta fram ett bord som ska hoppa ikring i rummet.När jag miste min syster,och var i sorg och skulle jag väl aldrig någonsin välja att ägna mej åt dansande bord,för att kommunicera med henne.Nej,fram för ren äkta kommunikation,där man vet vem man har att göra med och som inte skrämmer människor i sorg!!.
Trist att du blir så upprörd Ewa, så onödigt. Nu är det så at t min lärare som reser land o rike runt är utbildad på ramsbertg o arthur findlay skulle nog säga en annan sak. Alla de jag komit i kontatk med som lärt sig detta, jag mött själv talar för sig själv när det gäller tröst o stöd. Beklagar din syster verkligen, din upprördhet kan jag dock ej förstå. Skrämmer vem då, kära du försöker du säga mig att jag gör nåt fel :) Det jag gör har inte gjort annat än gott, o det med att skrämma folk får du nog hålla för dig själv för det är inget JAG sett!!!

Om jag har förstått saken rätt så menar du att vid en sittning med en klient,att man tar fram ett bord och söker dennes nära och kära via det???Eller har jag då fått allt om bakfoten???Om så är fallet,ja då anser jag inte att det är seriöst,utan direkt att det kan vara skrämmande för ens klient.Och jag kan tillägga att mina Mediumlärare är fullkomligt seriösa i sitt utövande som lärare!!Även de båda reser landet runt och håller kurser i mediumskap.
Det här är bara mina åsikter,inget påhopp på någon!

Oj, vilken diskussion! Här är det lugnt. Vårt bord rör sig inte en tum. Så ingen fara här inte. Bordet förpassas till källaren igen.
#28 Stämmer att man ofta får en instruktionslapp med till så kallade trollbord. Men på den här sajten har vi nu fått lära oss att dessa lappar inte är av vikt och värde. Har du fått ditt bord att röra sig? En väninna till mig, som är medial, skrattade åt trollbordet och sa att då måste vi nog vara fler än två. Men hon föredrar att göra som Ewa-Kristina, ta direktkommunikation.
#36 Ja, jag får mitt bord att röra sig och jag kan sitta själv vid det. Nu sitter jag inte speciellt mycket vid mitt bord, men när jag gör det så får jag svar. Släkten har även samlats runt bordet och frågat om vår mormor kunde komma till bordet, och det gick bra. Det blev en väldig skillnad i energin i rummet. Och det gick inte att missta att det var rätt person som kom till bordet då vi ställde frågor och även fick svar/meddelande.
Nu har inte jag läst igenom alla inlägg speciellt tydligt, och jag har väl inte hört om något "medium" som plockar fram bordet när hon ska förmedla budskap. Tror nog mest att det är privatpersoner som äger ett och som använder det till eget bruk. Det verkar väldigt fel att ta betalt för att någon ska få prata "genom bordet".
Men däremot så är det lite synd att man förkastar tanken på att någon kan få kontakt genom bordet eller på något annat sätt än genom ett medium. Andarna tar nog kontakt genom det sätt som de anser lättast för stunden för att förmedla sina budskap. Och man behöver inte gå en massa mediumkurser för att bli medial. Vissa är mer öppna än andra, och något medium måste ju ha varit först utan att ha gått någon kurs. Sedan att man kan få hjälp att öppna upp sin medialitet via en kurs från någon som redan har kommit längre, säger jag inget om.
Man ska vara öppen för många olika vägar och inte tro på en sanning. 

Vill bara tillägga att man alltid,alltid ska lyssna till sej själv,söka sina egna inre sanningar.Det är så viktigt att man gör det.Jag förkastar absolut inte människors användande av trollbord,då man är några vänner som under ordnade former,provar sig fram.Det må ju vara upp till var och en.Och mina ord kanske var lite hårda,det ber jag verkligen om ursäkt för./Ewa

#34 Stå på dej!Du besitter mycket kunskap men tråkigt nog är många rädda för dom som har denna!
Grinchen
Hejsan
Det var som jag skrev i en annan tråd om detta (kommer inte ihåg vilken) att sen Terry var på besök hos mig för några år sen..har jag inte använt bordet mera. Jag kan väl säga som så att jag blev rädd helt enkelt när han påtalade att det var så viktigt att öppna upp sig på rätt sätt om man skulle sitta vid det..annars var de lätt hänt att lägre stående kunde slinka in..
Visst..jag vet ju att jag öppnar mig på rätt sätt..men hur kan jag veta att andra gör desamma??
Men samtidigt fattar jag inte det där..Va då lägre stående andar?? vilka är dom?? dom som inte gått till ljuset utan blivit kvar på astralplanet eller är det andra väsen han menar??
Skulle bli glad om någon kunde förklara det för mig ;)
Kramis
Förlåt en okunnigs dumma frågor om bord och dylikt men det skrivs bara om ATT man ska vara försiktig men inte en stavelse om exakt VAD som kan hända om man får in fel sorts andar?
Vill man inte ha dom kvar så är det ju bara att peka med hela armen och be dom försvinna för tid och evighet. Dom kan ju knappast fiska fram nåt vapen och hota med och jag anser bara att har man lite pondus så kan man skicka tillbaks dom där dom kom ifrån.
Rätta mig gärna om jag har fel och tala gärna om vad dom kan ställa till med som kan skada oss dödliga.
nr 41
Jag håller själv fysiska seanser men tänker inte lägga ut här hur det går till då det inte är att "leka" med.
Det som kan hända är att man blir rädd och det är oftast det som händer de som inte vet vad de gör också. Det kan bli rejält skrämmande om man inte vet hur andevärlden kan ge sig tillkänna.
Jag har aldrig råkat ut för " lägre/onda" energier & tror inte på det heller men däremot så finns det sådana som inte gått över till ljuset ännu som kanske inte var så snäll när de levde, och kommer en sån igenom så kan de knuffas hårt å ställa till det, men jag tror inte att de kan skada en fysiskt men däremot Psykiskt. Så om man inte vill riskera att hamna på "hispan" så bör man låta bli om man inte vet hur man arbetar med andrvärden. Anden i glaset är också fysiskt, så låt bli om du inte har kännedom om HUR man arbetar med andevärlden.

Hej alla.
Har även som många andra läst genom era rader…Jag vet att det finns både mörka och ljusa krafter. Och mörka krafter kan påverka oss negativt i livet, känner man inte till trollbord och allt vad det kallas ska man nog inte gå in och greja för mkt med det.
All ljus och kärlek till er alla <3<3<3