Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 2527 ggr
shintaida
0

Ouijaboard

Vad säger ni om det?

Har någon, någon erfarenhet av det?

Hur ska man skydda sig mot onda andar när man använder ett sånt?

Har fått ett STORT behov av att skaffa ett sånt…ett pockande behov som om någon vill något.

Har stor respekt för Ouijaboard, nänligen. 

Därav frågan. 

// Shintaida

shintaida
0

*puttar upp*

[Lady-Oona]
0

Med all respekt för din önskan så skulle jag rekommendera dig att vänta lite med att använda ett board….tankarna om "onda andar" är ingen bra grund att stå på, bättre är att göra sig fri från ett sådant sätt att tänka för att få ett bra och glädjefullt samtal över gränserna…

Happyspirit
0

Japp, håller fullständigt med föregående talareSkrattande

shintaida
0

Har ni tips om hur jag ska vara/gå till väga?

// Shintaida

shintaida
0

Visst ingen som vågar/vill svara mig… Fundersam

// Shintaida

Elisabeth-J
0

Jag har inte kollat alla trådar än =) Jag tycker att man bör vara väldigt försiktig med ouijaboard och liknande. Någon pockar på sin uppmärksamhet skriver du, försök att själv känna in vem det är och vad han/hon vill säga, annars kan du ta kontakt med någon som kan hjälpa dig att få kontakt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Maryissa
0

Själv skulle jag också vara försiktig med att använda quijabord, Anden i glaset m.m.
Har aldrig själv använt det.
Har naturligtvis varit frestad och nyfiken, speciellt när jag var yngre.
Men något inom mig sa mig att jag skulle låta bli.

miramis2
0

Hej , kul att du är intresserad, jag har skrivit om nåt ganska liknande o ändå väldigt stor skillnad. Det vart mycket omdiskuterat här på sajten då det skrevs men försök att hitta det, jag vet ej hur man hittar det men sök på sökmotorn el nån härinne vet hur man finner det jag skrev om bordsdans o bokstavsbordet?

jwen
0

#8 Det var ett trollbord som du skrev om.

jwen
0

Ska försöka klistra in länken

Trollbord

[Hellas]
0

Hej Shintaida!

Jag håller fullständigt med alla föregående talare!

Om Du känner att någon vill något så gå till ett medium som hjälper dig.
Du har ju faktiskt även ett till budskap utöver "den pockade känslan".
Det jag syftar på är din osäkerhet om att använda detta. Eftersom Du ställer frågan så finns det ju även en inre varnande röst hos dig, annars skulle Du ju inte fråga om detta alls utan bara testa ändå!
Lyssna till den rösten istället!
Du kan vara säker på att inga av dina hjälpare eller guider skulle pocka på användandet av Q -bräde, vill de goda energierna meddela sig så gör det det ändå.

Detta är inget att leka med utan det krävs, enligt min mening, stor kunskap och erfarenhet.
Testa Pendel, Tarot, Meditation eller andra beprövade sätt som är enkla att använda och som inte skadar varken dig själv eller omgivningen.

Många Kramar och Lycka till
//Hellas

noita86
0

Har ni sett filmen Witchboard? från 1985…det handlar om Ouijabord…

shintaida
0

#11 Hellas!

Är det någon speciell pendel man ska ha? Hur svarar den?

// Kram Shintaida

noita86
0

#13     Du ska välja ut en pendel själv…det finns i Bergskristall(har den) som är vanligast även rosenkvarts och många mer…

Den svarar ja/nej… om den snurrar medsol då är det ja och om den snurrar motsol så är det nej…men också sida vid sisa…

Mycket lätt och använda…

Eldvargen
0

Min åsikt är att Ouijabräden och Anden i glaset o sånt inte är att leka med.

[Hellas]
0

Hej!
#13 Angående Pendel som för övrigt är jättekul så vet jag att Noita86 (#14) precis håller på och testar och utveckalr sig i användandet av Pendel.
Det är som hon säger man använder den i regel tillsammans med Ja/Nej frågor men jag tror att Noita även har använt den över bokstäver, det blir ju lite som Q -Bräde men är ändå en lite snällare variant.

Glöm aldrig bort!
- Fråga inte sådant som Du inte vill få svar på!
- Ställ raka frågor som inte kan misstolkas på något sätt!

Köp av pendel!
Pendeln väljer dig :-), Du vet vad Du behöver när Du står och väljer, lite på din intution, det finns många olika sorter jag har en i mässing som är öppningsbar.
Jag har även en i bergskristall som jag bara älskar.
Den pendeln skulle jag inte köpa men när jag var i affären landar mina ögon på just den och jag bara kände att jag skulle ha den :-).
Du kan göra en pendel själv, du har säkert redan gjort det som liten med en ring och ett snöre och pendlat över handflator om hur många barn du skulle få :-).
Fråga även i affären om råd (om du inte skickar efter en pendel), de har massor med erfarenheter som de gärna bjuder på.

Man ska, innan man påbörjar sitt pendlande eller annat med alltid be om ljus från sina vägledare och att de hjälper till med att bara släppa in ljus kärleksfull energi.

Ställ sedan frågor på forumet, både här på ÖN men även på "Healing" så finns det jättemånga som kan ge bra tips.

Det finns även enkla böcker att läsa. Själv har jag "Lilla Pendelboken" av Pehr Trollsveden och den har räckt till mig.

KuroTenshi
0

Har aldrig använt ett Ouijaboard, men från vad jag hört ska det inte vara bra! Verkar som man kan dra till sig riktigt elaka andar via det. Anden i glaset är inte heller bra att hålla på med. har gjort det många gånger, men inte förns nu insett att det kan få konsekvenser. Om du ska prova Ouija bräde, ska du nog göra der med någon som är erfaren av detta, för säkerhets skull. ^^
Lycka till!

Tankensmakt
0

Aj; Aj, Ouijabord är inget att leka med! Du kan dra till dig mörka väsen,

Lise

miramis2
0

Hej igen, jag har kollat upp var jag skrev innan, om ni söker på tråden "talande bord" så ser ni lite vad jag skrivit där. Som med allt ,annnat så ta endast åt er det ni känner stämmer för er, bortse från resten. Är man osäker o ovan vid detta så ta det säkra före det osäkra , dvs låt bli, det är nämligen extrema krafter vi talar om. Jag kan säga att jag använder detta endast som en parallell till min övriga medialitet , som en del i "konsultationen" , lite som man använder tarotkorten som ett nyckel hål till andra dimensioner. När man är duktig  så går det utan hjälpmedel. Det finns risker med allt här i livet o detta är nåt att betänka, då jag vet o har sett när saker har gått galet. Jag ber er beakta att vissa missförstånde kan förekomma i det skrivna ordet varför jag hoppas man ber mig förtydliga utifall ni ej förstår något av det jag försökt förklara. Vänligen miramis2

noita86
0

Oujlabräda är farligt ja…och man kallar på onda andar oftast!!

Tarotsanna
0

När jag läser den här tråden så kan jag inte låta bli att fundera på vad det är för skillnad på att ta kontakt med andevärlden med ett verktyg som t.ex. ouijabräde eller på att ta kontakt utan verktyg? Om man vet vad man gör så bör det väl vara ofarligt eller?

shintaida
0

Jo, jag vill också berätta, att när jag varit med på "anden i glaset", har det inte fungerat.

Men har jag inte varit med, har det fungerat. Tron är det inget fel på, men jag undrar om andevärlden vill ha med mig att göra.

VILL vara ljus - är troende också - men är ack så mörk i själen! 

Med ljus till Er // Shintaida

KuroTenshi
0

# 22 har gjort Anden i glaset många gånger, har funkat varje gång. vet inte om Anden i glaset har så mycket med tro att göra. har ju gjort det med alla möjliga människor både med och utan tro. tålamod däremot. ibland kan det ta ett tag innan anden "vaknar upp" och glaset börjar röra sig. kan gå väldigt trögt i början, men forsätter man värma glaset över ljuset och frågar, och väntar ett tag med fingrarna ovanpå, rör den sig tillslut. sen går det bara mer och mer undan ju längre man håller på. ^^ Ibland hinner man nästan inte med glaset! men man måste vara försiktig med det. finns regler man måste följa. som att aldrig fråga något om anden, eller något om döden. det brukar gå bra, sålänge man håller dom reglerna, och ber anden om ursäkt OM man råkar förolämpa den på något sätt, men det är ju alltid en risk med att leka med andevärlden. ^^ var försiktig. Flört

shintaida
0

Vi har suttit läääänge (mer än en timma och väntat), men inget har hänt. Men när de personerna som varit med, gjort det utan mig, har det funkat.

Blir konfys och känner mig utanför…

// Shintaida

KuroTenshi
0

# 24 det var konstigt. aldrig hört att det varit så förut. Oo du trycker inte ner fingret för hårt så du håller fast glset kanske? jag vet inte varför det inte skulle funka. låter konstigt.

shintaida
0

Jag har gjort enligt alla regler.

Jag ÄR medial, det vet jag - men andarna kanske inte vill ha med just MIG att göra…. 

Därför började jag att tänka på just ett Ouijaboard…. 

// Shintaida

[Hellas]
0

Anden i glaset har inget med medialitet att göra, det finns de som är väldigt öppna och som inte kan utföra Anden i glaset och det förekommer även tvärt om………

Om Du vill utveckla din medialitet så börja med att läsa och prata med likasinnade. Skynda inte på någonting därför att man får ändå inte mer än man klarar av.
Ta det med ro, det kommer så småningom…

Själv gjorde jag detta som ung (nyfiken förstås) sista gången slutade med att en av tjejerna ramlade ihop, började prata konstigt och krampa, nästan som Epilepsi och hon pratade inte i "tungor".
Vi andra grät och lovade oss själva att inte utföra detta igen.
Så var bara glad för att det misslckas med dig i närheten, kanske de uppfattar dig som för stark i din tro!

Helleh
0

#23 Enda reglerna vi hade när vi gjorde Anden i glaset, var att inte släppa in nåt som ville oss illa. Vi frågade om våra följeslagare osv, inget speciellt med det. Nån vi hade kontakt med drog tom en rolig historia :)  Att det kunde gå trögt & så, det hände oss oxå, men vi värmde nästan aldrig glaset. Funkade lika bra utan. MEn det är inte att rekommendera ändå..

Perla
0

Visst kan du resonera så att det är på grund av dig som inget händer MEN det kan ju också vara tack vare dig. Det är en viss skillnad som det kan vara bra att känna in innebörden av.

Hur som helst så blir mitt råd till dig att vänta med att prova "glaset" eller ouijabordet tills du känner dig mer känslomässigt stabil. Som jag skrev i en annan tråd till dig får jag till mig att du går igenom en period av prövningar för att du ska hitta dig själv, ditt sanna jag, din styrka och förmåga att styra ditt eget liv.

miramis2
0

#29 Jag håller med i det kloka Perla skrivit , ta o känn in det perla skriver i lugna o ro, det ligger mycket i det anser jag med. Men det är ju till syvende o sist du själv som avgör sanningshalten i det.

Du Shintaida känns väldigt färgstark i din energi o jag tror du har mycket potential som ligger o väntar inom dig ör att snart mkycket snart komma till uttryck. Styr din kraft med positiv anda o tillit så kommer du att se mkycket ro o glädje framöver. Försök ha tålamod…. du behöver det i massor.