Ser mer efter fall
Jag har på annan site berättat att jag föll av en häst i Lördags… slog i huvudet och tinningen kraftigt så att jag tappade minnet till och från under ett helt dygn, och gör fortfarande.
Inte lika grovt som då, men jag blandar ihop saker, tider och glömmer fortfarande bort småsaker… det är 2 dagar sedan nu…
Till saken… Sedan fallet så kan jag både, se, höra, känna och dofta till mig andra sidan… jag ser definitivt mer än förut och det är idag först som jag reflekterat över detta.
Nu till frågan, någon som hört att det hänt förut efter hårt fall/slag mot huvudet?
Att man på något vis öppnat sig mer? Till och med mina intuitioner känns starkare och mer pålitliga..
Undrar nästan vad det är som händer med mig… ser saker hela tiden och överallt…. det gjorde jag definitivt inte förut…
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Låter ju lite häftigt ju 😉
Men vist har du varit till sjukhuset!? du kan ha en svullnad i hjärnan som gör att sinnena blir lite extra känsliga 🌺
Oj, sicken tur att det gick såpass bra! Avis jag blir på att du rider, även om händelsen inte var något vidare! 🤗
Har du undersökt det där närmare? En hjärnskakning, och ett kraftigt fall, kan gå illa. Jag menar, om du har dessa symtom borde läkaren verkligen reagera. De brukar ju fråga om sånt?
Vad gäller mer känslighet (och andra sidan) vet jag inte vad jag ska tycka, eller svara, innan jag vet att doktorn "friskförklarat" dig helt 😟🙂
Sajtvärd på Övernaturligt
Undra om hjärnskakning kan påverka den mediala förmågan.. 🤔Eller öppna upp kanalerna på något sätt 🤔
Vet inte exakt när jag fick min medialitet. Men vet att jag hade den redan i tonåren. och när jag va ca 15 år så blev jag påkörd av en moped som smet från platsen. Jag fick hjärnskakning.
Rosalee hoppas att du känner att mår bättre nu efter ditt fall?
Någon som har några tankar runt det?? 🤔
Ett syskon till mig var med om en skatebordolycka och slog i huvet när hen var 12 år. Syskonet är starkt musikalisk och berättade för ett par år sen att musikaliteten förstärktes i samband med den händelsen. Hen fick synestesi efter att ha slagit i huvudet vilket kan yttra sig på olika sätt men i detta fallet att musik framkallar bilder och känslor på något sätt. Hen (som nu är i 25-30-årsåldern) har beskrivit att hen upplever musik på ett helt annat sätt än det normala sen dess och alltså blev musikalisk. Det blev inga bestående skador annars, hen fick väl sy ett par stygn. /Monica.
Hej!
Jag har lyssnat en del på Kelly Kolodny som kanaliserar ärkeängeln Raphael. Hon berättar att hon fick den förmågan efter att hon hade genomgått en ryggbehandling.
/NN
Har du hört om att man kan vara Savant? Det kan vara som i filmen Rainman exempelvis, när huvudpersonen ser hur många tändstickor som ramlat ut i en stor hög. Eller så kan det vara någon med extremt detaljminnen, som läser telefonkatalogen en gång och sedan kan allt utantill. Man har alltså en överdriven förmåga av något slag. När jag såg ett program på tv om det här för flera år sedan, så vill jag minnas att de sa att allas hjärnor egentligen kan minnas exakt så där tydligt som en Savant. Men för oss "normala" så fungerar hjärnan så att den även sorterar bort saker för oss. Informationen finns alltså där, men vi kommer inte åt den på samma sätt som en Savant. I vissa fall kan en hjärnskada i ett visst område i hjärnan, göra att den där bortsorteringen skadas. Då kan man alltså plötsligt få en förmåga som man inte hade innan. Jag tänker om det på något sätt skulle kunna vara på liknande sätt för dig. Du kanske hade någon spärr i hjärnan som sorterade bort vissa saker, sedan fick den en smäll och skadades något så att spärren inte fungerar lika bra. Så därför upplever du nu saker starkare.
Hjärnskakningar kan förstärka vissa sinnen i hjärnan men det kan också ge obotliga skador, har jag läst. Det verkar som du har haft tur Rosalee, denna gången.
Var rädd om dig, för nästa gång kanske det blir tvärtom.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!