Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 1740 ggr
evaste60
0

Vad berättar bilden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger upp en bild här som du kan öva på.

Vad säger bilden om denna gamla sjöboda? Det har hänt något här, men vad?

[Jeremina]
0

Jag kan se en del döda djur….Obestämd

evaste60
0

Putt

Lilj-an
0

Jag kan inte känna av vad som hänt här, men jag ser en kvinna och två barn som ligger ner, det ser ut som kvinnan har en man vid sin sida. Jag ser ytterligare en man som kommer in i stugan.

Vad som hänt kan jag inte säga ,bara det jag ser….Glad

Det kan vara familjen som ägt boden …

Soffe
0

#1 Usch.. När jag tänkte på det och tittade på bilden så tänkte jag på slaktade djur och det är säkert det du oxå såg :-/ Det känns inte trevligt iaf.. Ordet mord kommer upp oxå..

Free-spirit-minded
0

jag tycker också det handlar om död men inte fiskar

[Hellas]
0

Jag skickar PM men jag känner inga otäcka energier utan det jag känner är livets våndor som både kan vara tragiskt och jobbigt men även glädjefullt.

[Pirkkolino]
0

#0 Jag känner energier lite för mkt ibland, men inte har övat att berätta vad jag känner om bilder. Är nyfiken att höra vad som har hänt i byggnaden. För att jag har min känsla av den, men som sagt, är ovan att berätta med ord. Men, jag har förstått att såna här trådar är menade just till såna som jag, som vill öva och lära sig berätta. Kram. Pirkkolino Glad

pernillaa
0

Jag upplever något i luften….?!

Ha en bra dag! // Pernilla

evaste60
0

Tack Hellas för ditt pm! Jag har skickat svar till dig. Kyss

Pirkkolino jag vill gärna att du skickar ett pm till mig och berättar vad du känner. Skulle bli jätteglad om du gjorde det. Sen är det inte så viktigt hur du berättar det.

Pernilla vad är det du upplever i luften?

Soffe
0

När får vi veta vad det är då?

evaste60
0

#10 Jag kommer att berätta, men vill först att fler ska få chansen att öva…Flört

Kram Eva

Soffe
0

Okej.. Lugnt..

Tatsu
0

Det första jag fick fram var en äldre man i blåbyxor(hängselbyxor) och keps som håller på med ved. Sedan fick jag upp flaskor, sådana större man hade svagdricka i.

Efter det blev jag avbryten av min man som kom in och undrade om jag skulle köpa hus, så jag kom av mig.

Jag har inte kollat vad någon annan har skrivit ska gå tillbaka nu och se vad andra har fått för intryck.

Tatsu

pernillaa
0

Jag vet inte. En laddning av något slag är det jag upplever. Kan antingen vara intensiva känslor eller hetta…eld kanske…jag vet inte riktigt. Det vkänns bara packat i luften på något sätt. Kan vara doften av krut också men är väldigt tveksam till det.

Men det känns ändå inte som om det skulle vara speciellt negativt faktiskt.

pernillaa
0

Mer upprymt än negativt upplever jag det

[Hellas]
0

#9 Tack snälla evaste60 för din fina feedbackGlad.

evaste60
0

Putt

bettis69
0

Jag upplever också något tryck. Det är inte bara det att det är molningt på bilden. Man kanske kan känna av tryck där? lock i öronen kanske?

Annars har jag svårt att greppa det jag upplever av bilden.

Det är som ett tryck ovanifrån och ett underifrån, nästan så huset skulle kunna lyfta ibland. Kanske är det något i marken sedan tidigare? En grav eller nåt?

Skulle va kul att veta sedan vad som hänt där, om det är ok för dig.

Soffe
0

Hmm.. Nu när jag tittar på bilden igen så ser jag vatten, fiskar och en eka.. En man känns det oxå som..

evaste60
0

Jag tycker att de flesta av er har varit inne på rätt spår, mer eller mindre. Glad

Nu ska jag berätta vad som har hänt i denna sjöbod…

En släkting till oss har bott på denna ö under hela sitt liv. Han var fiskare och mycket omtyckt av alla. Det hände en tragisk sak i hans liv för ungefär 30 år sedan. Efter detta blev denna man mycket deprimerad och tog sitt liv i denna bod.

Sjöboden står kvar än idag och vi har satt upp en sommarstuga alldeles bredvid. Den används idag till förråd för såväl fiskenät som trädgårdmöbler.

Jag kommer att sätta ut en ny bild för de som vill öva i en annan tråd som jag kallar "Vad berättar bild nr 2?"

Sofiae
0

Det första som kom för mej när jag såg bilden var att en man har tagit livet av sig i boden med att han hängt sig. Gjorde han det?

Jag tror inte jag har någon förmåga att läsa av kort så jag skrev inget om det då.

Britt-Marie
0

första som kom poppade upp i huvudet på mig är Häst. Vet inte vilket samanhang, men häst och det är liksom det enda. Kanske det bott en häst där någon gång?

Gurre
0

Fick en snara runt halsen. Hängde mannen sig?

Free-spirit-minded
0

har längtat efter svar hela dan de här var kul

längtar efter nästa bild    Glad

Soffe
0

Jaa jag kände rätt Skrattande

evaste60
0

#24 Jag har skrivit svar om bilden i inlägg #20 och jag har även lagt in en ny bild i en ny tråd som heter: " Vad berättar bild nr 22?"

Lycka till! Flört

Eva

lillajex
0

Jag vågade inte riktigt skriva vad jag fick för intryck heller av bilden, äh jag kan ju inte,, men nu förstår jag att jag kanske "kan" mer än jag tror. 

Fick upp en man, ett rep eller snarare tamp och ett tryck..  död.. Spännande och lite glädjande mitt i allt elände (har idag fått besked om att min systerson  på 3,5 har cancer..)

evaste60
0

#27 Oj så sorgset! Ett litet barn som drabbats av cancer…hoppas det går bra för honom. Skickar värme och tankar.

Eva

[majatengdelius]
0

Jag måste få fråga, hur tog mannen sitt liv? Hoppas att det inte är en för 'okänslig' fråga :)

idacu2
0

Tackar för att du delar med dig av dessa spännande trådar.

Felliiis
0

Vad jag fick fram genom att se på bilden är en fiskare med mörkbrunt axellångt hår och skägg. Han hängde sig där inne.

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

[majatengdelius]
0

Jag får fär mig att han sköt sig. Men jag vet inte…

TezzD
0

Fick bara upp ett ord….

Slakt

Sen kan man ju tolka det ordet lite hur man vill, men oftast så säger ett ord tillräckligt…
Har inte hunnit läsa ännu, men ska göra det nu

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Soffe
0

Svaret står i inlägg #20 😉