Spöke i sovrummet
Jag har i ca 4 månader sett en skugga som liknar en person i sovrummet.
Jag ser den dock BARA då jag sitter i vardagsrummet…
Från sovrummet har vi ett fönster ut mot hallen som jag ser från vardagsrummet.
Man ser skuggan gå för bi lite då och då och ibalnd på kvällen kan den stå kvar en stund i fönstret.
Det är inte en skugga som vandrar över väggen utan det är mer som ett svart moln i forn av en människa och den ser ut att vara nästan solid.
Då jag berättat detta för min sambo kommer han alltid med förklaringar som verkar logiska i hans värld men som inte finns en minsta chans att det kan vara då vi inte har bilar som kan lysa in, inga lampor eller reflektioner som kan skapa det och inte heller hunden kan orsaka det trots att hon är svart.
Han tror mig alltså inte så jag började tro jag bara var nojjig, såg i syner eller var knäpp men så kom min mamma på besök i Lördags och stannade till idag.
Hon hoppade högt här om kvällen och vrålade att det var någon där.
Hon trodde det var inbrott.
Men nej, det var bara mitt spöke eller vad det nu är.
Jag har inget emot de väsen jag kan se och att de är här ibland men då de är otäcka eller ger mig obehag på något sätt börjar det bli jobbigt.
Denna varelse i sovrummet är bara där inne men INTE om jag sj är där utan det känns som den kollar på mej på avstånd liksom.
Jag har funderat på att prata med den men min mormor som oxå såg samma som mig sa att om jag inte vill ha deras uppmärksamhet ska jag inte ge dem någon.. men jag tror hon mest menade de otäcka…
Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta men antar jag bara behövde skriva av mig👻
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
Om du tycker att det känns jobbigt och att den verkar påträngande så kan du kanske kontakta ett duktigt medium? Ett förslag bara. 🙂
Jag tycker du ska pröva att ta kontakt, fråga vad denna vill dig. Kanske kommer svaren till dig direkt eller så dröjer det . Men jag tycker inte att du ska ignorera det du ser o känner.
Tack för era svar🙂
Jag ska fundera och känna mig för lite så kanske jag vågar prata med den
Jag tycker inte heller att du ska ignorera det. Man har ju hört många berätta om andar som blir mer och mer ihärdiga om att påkalla uppmärksamhet, vilket kan leda till att fler saker kan hända. Ungefär sådana saker som att lampor kan tändas och släckas, konstiga ljud kan höras… Det kan lätt leda till mer obehag, även om det kanske inte är det anden vill. Nästa gång du ser "skuggan": fråga vad denne vill. Som ovanstående skriver, antingen så får du ett svar direkt, eller så kan det dröja.
Du kan fråga anden om det är någon du känt, och om denne kan ge dig ett tacken på vem det isf skulle kunna vara. Be om en doft, en smak, ett ljud, ett namn, en syn. Detta kan ju såklart också dröja.
Låt kanske din mormor eller mamma (som också sett "skuggan") vara med när du gör detta, om det inte känns tryggt att göra det ensam.
Lycka till, berätta gärna om du får reda på något. Det är alltid intressant att höra :)
/ Maja
Jo jag har tänkt försöka prata med den men bara för det har jag inte sett den nu🤔
Svårt då sambon är hemma med då han inte tror mig
En blyg dammpartikel kanske? 😎
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
#6 Vad menar du med "En blyg dammpartikel kanske?
"?
En persona non grata.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law