Oförklarlig doft
Hej
Jag har en fråga ang. andar/spöken.
Jag och min man har uppfattat en oförklarlig doft av citron i vårt badrum.
Har hört att andar kan lämna doft efter sig.. stämmer detta?
Det stämmer. Känner du någon som gått bort som luktat citron/ älskade citron?
Inte för att låta allt för skeptisk men ni använder möjligtvis ingen dofttvål som luktar citron? Badrum brukar ju vara ett ställe med mkt dofter.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Håller med nr #2, men vill samtidigt inte utesluta att det kan vara en ande. Som#1 skriver, kände ni någon som luktade/tyckte om citroner? Om era föräldrar är i livet så kan ni ju kolla med dem också, om det kan handla om någon släkting som ni inte minns :)
/ Maja
Vi har flera nära som gått bort senaste åren och som jag skrev så va det en oförklarlig doft så handlar det inte om något rengöringsmedel/tvål (vilket inte betyder att vi inte använder något).
Hoppas på fler intressanta svar 👻
#0 Ja, jag har också både hört/läst men även upplevt att andar kan visa sig genom att vi känner en speciell doft. Jag har upplevt detta bara en gång men det var väldigt starkt och så påtagligt att det inte gick att tvivla vem det var.
Vad jag förstår så säger inte doften dig något. I mitt fall och många andra fall jag läst om så visar sig andar genom doft för att vi ska kunna känna igenom dem. Nu menar jag inte parfym, utan att man bara känner igen den där speciella doften som man kopplar direkt till en viss person.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Kolla för säkerhetsskull att de inte står "oförklarlig doft" på tvålen.. (skämt åsido)😎
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Rosalee