Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1258 ggr
[erikam]
0

Snarkningar

Hej på er! Jag befinner mig hemma hos mina föräldrar på besök över några dagar. Inatt sover jag i en gäststuga som finns på vår tomt, där befinner jag mig just nu. Jag har lite svårt att sova för jag känner mig orolig i kroppen. För några minuter sedan hörde jag snarkningar i rummet jag befinner mig i. Detta har hänt några gånger tidigare då jag sovit här, senaste gången var dock för några år sedan. Det låter precis som om någon skulle ligga i rummet och snarka, det är faktiskt obehagligt… Det finns alltid en stark närvaro i den här stugan, speciellt kopplad känns energin till en tavla som hänger på väggen, min farfar fick den av sin farfar som inflyttningspresent när han flyttade ihop med farmor för många år sedan. Jag har varit med om mycket "konstiga" saker i mitt liv och är medveten om att jag är väldigt mottaglig för andra och energier. På grund av "vana" och intresse brukar jag inte vara rädd men nu känner jag mig väldigt rädd… Precis innan jag skrev tog jag ner ttavlan och ställde den på verandan, snarkningarna har slutat men energin känns otroligt spänd här inne efter att jag tog ner tavlan. Just nu sitter jag på verandan och skriver från min mobiltelefon. Jag satt en stund på sängen innan jag gick ut hit och försökte prata med den energi (eller ande) som är hos mig. Jag försökte också stänga ner men det funkar inte, vilket det nästan alltid gör. Obehaget gör att jag inte vill gå in i sovrummet igen och jag tycker inte om denna ovana känsla…

[erikam]
0

Jag vet inte om det spelar någon roll men det är en gammal skomakarstuga jag befinner mig i. Jag vet inte heller om jag bara behöver skriva av mig eller om jag behöve något råd, stänga ne funkar inte just nu iaf och jag känner mig rädd… Vill någon prova och se om ni känner något då jag av någon anledning inte kan göra det själv. Behövs det kan jag ta ett foto på stugan imorgon, nu är det för mörkt.

[Lynx1]
2

Ge dig 17 på att inte vara rädd. Du måste först bryta din rädsla för att kunna "stänga ner".

81an
0

lägg gärna upp en bild :)

<3 kärlek <3

[erikam]
0

#2 visst är det så! Men det funkade inte denna gång. Här kommer tre nytagna bilder på stugan

[erikam]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

[erikam]
0

.

[erikam]
0

Bilderna blir åt fel håll på surfplattan men det verkar som det blir rätt om man klickar på dem… Annars får ni såklart spara ner dem och vända dem rätt och se om ni kan känna något. Här kommer sista bilden.

fatcat
0

Vilken mysig stuga! Där hade jag sovit gott! 😍Påminner lite om våran sommarstuga

Är bilden tagen med en ipad?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[erikam]
0

#8 Hihi ja visst ! Ja, alla andra nätter i mitt liv har jag sovit gott där :) Har som sagt alltid känt närvaro men den har bara varit positiv.

Ja de är tagna med ipad *oteknisk* 😃

fatcat
2

All right 😉Inte för att låta psykologisk nu men du måste övervinna  rädslan. För att göra detta måste du också utsätta dig för den.

När du gjort det har du också kontroll över dina känslor. Du har inget att oroa dig över.

Tavlan bestämmer inte över dig. Den kan inte heller skada dig på något sätt. Acceptera att den låter eller snarkar så kanske den också slutar.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[erikam]
1

#10 Tack för dina tips, jag förstår precis vad du säger.

Anledningen till att jag skrev och la upp bilder är att jag aldrig tidigare varit rädd för de energier som finns i stugan och om någon kanske kunde hjälpa mig med att se om det går att känna något. Jag har heller aldrig varit rädd för energier på andra ställen utan har ofta kontakt med andevärlden. Så jag är ändå "van" men kan inte för mitt liv förstå varför jag blev rädd för denna energi, just denna natt.

Åter tack för dina ord ! 🌺

Choklad
2

jag får in en känsla av att kvävas då jag läser ditt inlägg. svårt att andas, som av astma eller liknande. ser en storvuxen gråhårig kraftig man, kraftig benstomme , kraftig haka  , kraftig panna   och han läspar liksom då han pratar, överviktig kulmage och gropar i ansiktet, som av ärr eller liknande. Han är inte elak, men han är bitter på livet och det påverkar energierna runtomkring honom.

Det kan vara det du känner av.

Han hävdar att rummet är hans och att du stör. Men att du kan vara där men du får ta det som det är, för han finns där.

Han kämpar fortfarande och mår dåligt fastän har är "död", han har fastnat i de traumatiska upplevelser han hade då han levde.

Jag kan rekommendera att ni tar dit ett medium som kan prata med honom och ge honom den ro han såväl behöver.

U R us

[erikam]
2

Tack så mycket Choklad för det ! På din beskrivning låter det som det skulle kunna vara farfars farfar. Honom träffade jag ju aldrig men har hört mycket om honom och sett många kort, på korten ser han ut ungefär som du beskriver. Han gick bort i kol, han rökte tydligen hela tiden. 

Farmor är medium, skulle det kunna funka att hon tar sig en "titt" där nere eller kan det bli svårt när hon har känt honom?

🌺

Choklad
1

# 13

Varsegod 🙂ja kanske, det kan ju bara din farmor veta. Han är inte elak utan behöver förstå hur han kan få känna sig frisk igen och slippa ha det jobbigt.

U R us

[erikam]
0

#14 Okej då är det värt ett försök då. Tack ännu en gång för hjälpen 🌺

Choklad
0

# 15

Tänker på din farmor, hur gammal är hon? farfars farfar är ju många generationer sedan🤔

U R us

[erikam]
0

#16 Farmor är 72, ja det är klart. Eller vad menar du ? 🙂 Det jag tänkte på är att farmor har ju träffat min farfars farfar, om det kunde bli jobbigt då.

Choklad
1

nej jag tänkte bara på åren som har gått, farfars farfar är ju väldigt längesedan 😉

Nej jag tror inte att skulle vara några problem med att din farmor talar med honom.

U R us

[majatengdelius]
1

Då är det ju mycket möjligt att det är din farfars farfar, om han dog i kol. När jag läste ett inlägg om att någon fick svårt att andas, menar jag.

Jag får för mig att det är en grövre man. Han känns som man tidigare beskrivet inte farlig eller elak, men han verkar inte vara riktigt lycklig. Det känns som att han är missnöjd med det liv och de val han valt.

Han verkar ha "fastnat" i stugan - eller mer som att han tar hand om den. Han är hemma, helt enkelt.