Konstiga medium
Min mamma var på en seans för ett års sen där de tjejerna som hade seansen sa att dom aldrig hade vart med om att andar kan göra läten och flytta på saker… att det var väldigt konstigt för dom… Jag tycker att dom känns väldigt konstiga isfxp

verkar vara antingen ett naivt medium eller ett mycket oerfaret medium.
Många har den bilden av andra sidan att allt är guld o gröna skogar och det finns inget som kan skrämmas, eller visa sig på andra sätt än med fjädrar o liknande. Allt man får från andra sidan är inte bibelcitat o liknande. Det e ett rent önsketänkande att det är så. Liksom vår världen inte är en dans på rosor alla gånger.
Alis volat propriis 
Ja men de är ju jätte konstigt eftersom jag tycker hela tiden drabbas av andar som vill skrämmas eller bara visa att dom är där fast jag känner dom.. om dom var riktigt utbildade medium borde det väl ha tagits upp på någon kurs att dom kan vara fysiska? Eller ha blivit utsatta för det eftersom andar dras till oss.. ja enligt dom var allt guld och gröna ängar Heel konstigt.. för man blir väl medium efter att ha upplevt massa genom sina år .. massa spöken som gör massa konstigt och att man känner av dom osv.. tror inte att dom helt från ingenstans bara "jag ska bli ett medium för jag tror på andra sidan"
Det kan ju vara så att just de inte upplevt detta. Man kan faktiskt ha olika upplevelser av andevärlden. För en själv så kanske det bara varit positivt.
Fast då ska man vara väldigt försiktig med att säga att det bara är på ett visst sätt, för det finns nog andra som upplevt annat. Allt är möjligt. Det finns nog lika många uppfattningar om andevärlden som det finns troende människor.
Och ingens uppfattning är fel :-) För det är troligtvis baserat på egna upplevelser och känslor.

säg inte det, det finns alla varianter varför o hur man blir medial eller medium. Och hur vi definierar dem vad som krävs för att vara ett medium eller vara medial. Så pass att mediala inte kan komma överens vad som finns o inte.
Det finns mycket på andra sidan; Själar, väsen (tomtar o liknande), änglar, ärkeänglar och högre makter.
Vem som helst kan påverka i vår värld (med kunskap o förmåga). Det är inget konstigt med det, det är vi människor som möjligtvis ringaktar dem på andra sidan att de inte skulle klara av det. Kanske för att vi själva inte behärskar speciellt mycket. Det är genom att ett medium blir medveten om sin egna förmåga och hur "långt" den sträcker sig som denne kan inse om har någon vidare insikt/förmåga/förståelse osv.
Bara för att du kan sparka en boll kan du inte spela fotboll. Även om du kan spela fotboll platsar du kanske inte i några högre divisioner osv, Det gäller detta med. Det finns en uppsjö böcker skrivna av människor, men allt baserar på vad de själva har för erfarenheter, tolkar, önsketänkande eller en kombination av alla tre. Och många "skolor" (inriktningar o utbildningar) är formade efter en viss mall och "mänskliga".
Om mediala skulle vara i ett mörkt rum, så skiljer det sig stort i hur man tar sig fram och vad man uppfattar vad som finns i det mörka rummet. Det jag menar är att de allra flesta trevar sig fram och stötar på olika saker. Det kommer alltid att finnas dem som hittar bättre o känner av vad som finns bättre och dem som gissar hej vilt och inte har någon vidare förmåga. Med tanke på bristen av att kunna i sovrummet så är det inte konstigt att många missar vad som egentligen finns, eller hur det hänger ihop. Mycket baseras på rena tolkningar och därmed många gånger rent önsketänkande.
Att tänka sig en ond sida skrämmer mer, och därmed enklare att stöta bort eller inte se. Hur ser vi på vårt samhälle? Är allt frid o fröjd? Är allt fruktansvärt hemskt? Eller realistisk nog att inse o se hur det verkligen ter sig?
Det finns ett uttryck sätt som säger att; optimisten ser ljuset i tunneln, pessimisten ser mörkret i tunneln och realisten ser tåget komma.
Sen är det en annan femma att det finns många naturliga förklaringar till det som händer. Och en hel del övernaturliga också. Men det viktigaste är att inte känna rädsla. Oavsett vem eller vad som orsakar något blir det starkare på din rädsla. Våra känslor är rena energier för dem, men främst negativa är starkare av någon anledning. Därför blir det lätt en ond spiral. Och var lika bestämd som om det hade gällt fysiska personer. De ni inte önskar att ha på besök - kasta ut dem! Visa att ni inte vill ha aktivitet. osv
Alis volat propriis 
Håller med Yamher i mångt och mycket där. Förutom en sak ;-) Att negativa känslor skulle vara starkare. Det är inte min uppfattning. Min uppfattning är att alla känslor räknas och den starkaste kraften av de alla är känslan av tacksamhet och den där känslan av enhet med alltet, tror det kallas kärlek :-) Så har jag upplevt det, de känslorna går att utföra enorma mirakel med.

alla känslor ger energier, fast i det fallet med spökerier så är de negativa känslorna (av flera orsaker), de som ofta genererar starkare manifesteringar. Jag syftar inte på andra tillfällen än just vid dessa manifesteringarna. Det skulle liksom inte bli lika skrämmande (om den på andra sidan skulle vilja skrämmas) att skratta åt det!?
Så skapas en hel del platsminnen också - just genom starka känslor som exponeras under ett tillfälle eller vid upprepade gånger. Att komma hem i 50 år och känna samma glädje och lycka att få komma hem så kan det leva kvar. Det förutsätter också en renodlad känsla snarare än kombinationerna av flera känslor. Vilket också är mest vanlig med de negativa (att de e ofta väldig få när de kommer). Extrem ilska, hat, sorg, rädsla. Medan positiva ofta handlar om tacksamhet, glädje, trygghet, lycka osv. Skulle inte säga att en känsla är starkare än någon annan, men det beror på vad de genererar och hur länge man är i den sinnestämningen. Om en hel grupp med människor skulle känna samma sak så skulle det också bli starkare osv.
Bra att veta också att ingen känsla - oavsett vilken - någonsin är bra i sin extrem form. Det e ofta därför det ofta sammanfaller flera känslor. Vid en lottovinst är du i regel inte enbart tex lycklig utan rätt snart känner du andra känslor. När någon går bort så är det samma sak där. Andra känslor träder fram för att minska den starka känsla som har tagit plats (för vår egna överlevnad) som rädsla, oro, ångest, ilska, tacksamhet (beroende på vad som orsakar bortgången - tacksamhet för att denne slapp lida) osv.
Alis volat propriis 
Då förstår jag bättre vad du menade :-)
JaG menar att de föds ju inte med att veta att andevärlden finns, dom måste ju ha upptäckt den genom att ha vart med om spökerier osv eller hur? Man vet ju inte bara. När jag var liten kände jag mycket men jag visste ju inte att det var andar jag kände.. när jag såg den första anden förstod jag ändå inte vad jag kände för jag var bara 6år. Senare måånga pr senare förstod jag att det var andar jag kände men jag trodde inte på det innan jag hade sett det med egna ögon eller jo kanske som ett litet barn trodde man ju att det låg ett läskigt vitt lakan under sängen.. Ni förstår vad jag menar:) Inte många tror på andevärlden innan dom har vart med om något fysiskt:)

förnekelse, önsketänkande, förhoppningar, osv.
Alis volat propriis 
Nej man föds inte med att veta, man lär sig efter att ha upplevt saker :)

All personer är mediala och kominikationen med andevärlden fungerar väldigt olika från person en del kan se fysiskt kan känna fysiskt, Höra rent fysiskt andra får dessa som inre upplevelser som tankar som inre bilder, känslor mm ungefär som drömmar.
En del medium så funkar en eller två av dessa kominkations medel.
För ett annat medium fungerar kanske alla delar men sällsyn.
Så väldigt individuellt från medium till medium så just dessa medium Har troligt vis aldrig haft dessa fysiska förmågorna.
Så att de inte sett detta elelr upplevt det är inte så konstigt och kan likväll vara väldigt mediala och uppleva andevärlden på andra sätt som kanske inte ett annat medium gör inget av sätten är fel eller rätt fungera precis lika bra vilket som.
Allt kominikation från andevärlden går igenom mediumets hjärna och påverkas av mediumets logiska tänkande.
Tror du på änglar ser du änglar eller tror du på totem djur ser du även änglar o totemdjur.
Tror du på marsianer så ser du marsianer eller tror du det är en grön groda ser du en ggrön groda.
Inget av detta är fel och 5 olika medium kan se precis samma energie och en ser det som en Ärkeängel den andra ser den som Jesus den tredje som en vit örn den fjärde som Gandalf o den femte som en grön groda alla ser samma sak men genom sitt eget tänkande upplever man det olika men alla 5 kan få exakt samma budkap.
För du själv ser och upplever en energie och genom ditt eget logiska tänkande skapar du själv vad det är.
Är precis likadant hos alla mäniskor så oavsett om du ser en ärkeängel isbjörn eller en demon så ser man precis samma sak men genom det logiska tänkandet så upplever man det så olika.
Så man kan varken säga ett den ena har rätt eller den andra har fel.
Min Guide sa till mig att när jag första gången såg honom som han verkligen såg ut ja då blev jag vettsskrämd jag trodde det var en ond ande när jag såg honom första gången. Sedan när jag sysslade med shamansimen ja då såg jag honom som en varg. Jag har även sett o upplevt honom som Jesus men även sett honom som ett starkt ljussken och som ett gnist regn och nu ser jag honom som han såg ut i levande livet i gen o nu blir jag inte rädd längre.
Att oavsett de olika fenomen jag sett så har de varit samma energie hela tiden men genom de olika andliga inriktningarna jag exprimenterat med så har jag genom mitt logiska tänkande sett honom på det viset jag trott att de ska vara.
Det största hindret för precis alla medium är just det logoska tänkandet och vad jag genom logiken tror det är.
Ett exempel för ett tag sedan vid en sittning så sa jag att anden gillade jakt o sittern sa nej han har aldrig sysslat med jakt i hela sitt liv. Jag säger då konstigt för anden visar mig ett jaktgevär.
Sittern börjar då skratta och säger till mig nej han jagade inte men han var vapen samlare och samlade på gamla antika vapen.
Så anden visade ett gevär o mitt logiska tänkande som satte detta gevär samman med jakt.
Så därför ett medium sällan är 100% korrekt i sina beskrivningar för att vi kan tolka en bild fel genom vårt eget logiska tänkande vilket inte ett enda medium kan komma i från om man arbetar som mentalt medium i vaket tillstånd.
Däremot om man går ner i djup trance o där mediumet inte längre är vaken o medveten ja då kan du få så gott som en 100% korrekt information även om det är svårt att hålla hjärnan helt i styr under trance mediumskapet också för man pendlar oftast lite i medvetandet under trancen. Krävs oftast 15- 20 års träning innan man lyckas hålla sig i en stadigare djupare trance. För alla är i sin natur nyfikna även vi medium o vill veta vad som sker så lätt man pendlar i medvetandet o själv är med under kortare perioder.
Lasse
det handlar inte om fysiskt förmåga, alla kan väl se om ett glas flyger över rummet eller hör om musiken höjs och sänks, eller om en lampa blinkar eller åker ner i golvet??

ja Det e därför man inte behöver vara medial för att se spöken. Det som sker i vår värld är synligt för oss med våra egna ögon. Det som sker på andra sidan är något man måste vara medial för att se eller ta del.
Det finns medium som har svårt att ta detta med att det spökar. ofta anses det bara vara släktingar som hälsar på. Så kan vara fallet, men det kan lika gärna vara någon eller något annat.
Alis volat propriis 

# 13
Där får jag protestera är du stängd och inte öppen för andevärlden så ser du inte heller dessa rent fysiska händelser.
Jag har varit på otaliga hembesök där inte alla i familjen kunnat se dessa rent fysiska händelser även om det stått i samma rum.
Det är samma sak med mig själv när jag varit hemma hos vänner på middag eller på fest och de blir helt paffa över varför jag inte kunnat se det o jag som är medium. Men går jag på en middag eller fest då arbetar jag inte och har medvetet stängt ner och är inte motaglig för andekominikationen.
Detta styr jag över själv så visst har det hänt att det skett spökerier där de boende ser köksluckorna öppnar sig men jag har inte sett det.
När jag då medvetet öppnat upp och bett det upprepa sig har även jag sett det.
Så mina egna upplevelser och erfarenhet är du inte öppen så spelar det inte ngn roll hur mycket det spökar i huset får då ser man inte det även om det är rent fysiska händelser. Men då är det egentligen inte rent fysiskt utan något personen upplever och är det fler som är öppna så ser de också oftast det men den som är stängd ser inte ett enda dugg.
Inte alls ovanligt att frun i huset är rädd och ser dessa saker medans mannen bara skrattar o tycker frun är knäpp för mannen ser inte detta även om det handlat om rent fysiska händelser. Har själv vid ett par tillfällen blivit oerhört paff över att inte alla i köket kunnat se hur besticklådan öppnat sig.
Lasse

fast det kan finnas naturliga förklaringar till det. Det handlar inte om att kunna se eller inte i vår värld, utan i så fall illusionen av att se eller inte.
Det är en helt annan femma. Något jag egentligen inte vill ta upp här eftersom det kan sprida mer skräck än va till nytta.
Ett exp är att andra sidan kan få någon att säga något utan att denne själv hör. Eller att en person ser en sak utan att andra gör det. osv. Det finns syften med sådant, och det finns mycket jäkelskap också.
Skogsrået är ett bra exp, illusionen av en vacker kvinna, men som kanske inte kan dölja sin egentliga utseende för en annan människa.
Det finns många exp.
Men ett fysisk fenomen av att en stol hamnar på bordet eller köksskåpet öppnar sig är fortfarande verkliga. Annars är det inte det fysiskt fenomen utan en illusion.
Alis volat propriis 
#14 Det du menar med inte ser , Menar du att man inte lägger märke till fast man har möjligheten att se ? Alltså om man är öppen så lägger man märke mer om en dörr öppnas kanske men om man är stängd så kanske man inte lägger märke till det lika mycket. Men man kan ju ändå se det men att man inte kanske lägger märke till det. För står man bredvid dörren o tittar på den så måste man ju se det. Fast om man är stängd.
Förut spökade det ju mycket i vårat hus tills vi tog ditt ett medium för några år sedan. Var mest jag som lade märke till det på grund av anden var där för att få min uppmärksamhet på grund av min förmåga. Dom enda som lade märke av händelser i huset var vi i familjen som hade andliga förmågor alla andra märkte aldrig något. Jag hörde dörrar so smälldes igen, dörrar som öppnats fast dom var stängda innan. Saker som flyttats , jag är diabetiker o jag hade min insulin spruta på bordet som jag inte dragit upp som man måste göra innan man trycker ut insulinet , detta var nog en av få gånger som jag hade den på bordet och att skyddet för nålen var borta att nålen var fri men man måste ändå dra upp hur många enheter insulin man ska ha sedan trycka för att få ut insulinet. Jag satt vid datorn när helt plötslig det spruta insulin på mig. Man såg konturer av en man o kände hans känslor, Även min mor hörde gammal speldosa en sådan som man vevar upp o en ballerina dansare snurrar runt o spelar musik ifrån våran vind. Men även typsikt att dom leker med elerktriska saker att mor kunde när hon kom ner att stereo anläggningen spelade musik o anden skruvat upp musiken till nästan max om är så högt att man inte kan vistats i rummet (Är ingen dosa till förstärkaren är äldre modell där man måste gå fram o skruva upp volumen på en ratt ) o detta har hänt flera gånger, även jag vakna en morgon av att jag hörde jätte hög musik och jag sover på övervåningen jag gick ner o stängde av o skruva ner, Det var först då jag fick veta att detta har hänt för sade det till mor, och hon svarade då att det där bruka hända. Min ena syster som har förmågan med bruka vara med om saker hemma med, även en av mina bröders flickvän som har förmågan bruka vara med om saker. Men är bara dom som har förmågan som är med om saker. Inget har hänt när någon som inte har förmågan är närvarande av någon anledning men man känner av anden/andarna ändå men inget fysiskt eller sådant har hänt när en som inte har andlig förmåga varit närvarande. Var lite på grund av det som jag var tyst om det jag var med om i så många år far det mesta hända när jag var själv o ingen annan kunde se eller höra det jag såg eller hörde. Men när jag sade något kunde min mor intyga att hon varit med om saker o min ena syster dom båda har andlig förmåga, sedan när min ena bror blev tillsammans med en kvinna som har andlig förmåga sade hon att hon kände av mycket i vårat hus att det inte var något ställe hon ville vara själv i. Även min syster med förmågan vill aldrig sova själv i vårrat hus hon kollar jämnt så att jag eller någon annan ska sova där om hon är hemma. Men idag är anden borta som var där så nu är det lugnt 🙂
Ny dag nya möjligheter
Rosalee