Medium utbildning
Far iväg på en 6 dagars medium utbildning på Englagård imorgon. Som ska bli väldigt roligt att fara på och utveckla sig mera förhoppnings vis 🙂Så kommer nog inte vara så aktiv här inne under tiden 🙂Men får väl berätta hur den var när jag är tillbaka🙂
Ny dag nya möjligheter
Ha så kul! Njut av upplevelserna och särskilt att meditera i stora salen 🙂
Vad roligt! Ha´ det så bra! 🙂👻
Hoppas du får det trevligt och även bra väder🙂.
Ha det så kul på kursen 🙂
Tackar 🙂 Blir nog härligt 🙂
Ny dag nya möjligheter
Ha det så bra, säger jag också! Hoppas att det blir lärorikt! 🙂
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Ha det så trevligt, J-Artur-K! 🙂
Sajtvärd på Övernaturligt
Det är en helt okej tråd som inte bryter några som helst Skrivregler.
Skapa en egen tråd Egge, om du vill diskutera det du skriver om.
Jag var med om en makiskt underbar sak.nyss. Vi gjorde bord dans. vi springer runt med ett bord som far med oss automatiskt. nar vi springer runt. Till slut springer jag ensam med bordet. Som far efter mig snabbt. jag springer snabbt ensam med bordet som far med mig lika snabbt som jag springer. Helt fantastiskt r nsam
Ny dag nya möjligheter
Ok, så bordet far efter dig ?
Ja, har händerna på bordet. Sedan sprang jag snabbt och bordet for efter mig lika snabbt. Men i början var vi flera men var jag som styrde bordet snabbare o snabbare sedan hängde dom andra inte med hastigheten kan man säga, så jag var ensam med bordet som jag hade mina händer lätt på , som följde med mig i alla rörelser i hastigheten jag sprang i , och jag sprang väldigt snabbt 🙂 Helt otroligt var det , följde med i varje rörelse man gjorde🙂
Ny dag nya möjligheter
Nu behöver jag inte skaffa en hund typ, som man drar efter kopplet. Jag vill skaffa ett bord istället.. skämt åt sidan,
Jag tor inte bordet kan röra sig själv, utan du för den själv eller drar . Har testat detta själv o det var helt uppenbart deltagarna förde bordet med medveten handkraft . Jag vet det finns en större verklighet än vi ser , men detta är nog av människans fysiska kraft.
I så fall hade jag klister på mina händer för jag höll inte i bordet med grepp tag, hade handflatorna på bara 🙂
Ny dag nya möjligheter

Eggenbanroth jag förstår vad du menar men du måste nog själv uppleva detta fenomen för att förstå det.
Jag har sett ett flertal filmer på youtube där man fört runt bordet där deltagarna har haft hela handflatan lagda på bordet och blir lika upprörd varje gång.
För med hela handflatan på bordet är det inga problem alls att förflytta bordet med deltagarnas egna energie.
När vi själva på våra mediala cirklar provat på detta med bordsdans så är vi väldigt noga med att bara fingertopparna får vidröra bordet.
Vitnar fingertopparna ja då trycker man fingrarna med egen kraft på bordet och absolut inte tillåtet så tillrättavisning med en gång.
Små bord är oftast inga problem alls att få fart på och krävs inte så mycket energie för att få i gång.
Men jag har varit med när stora tunga matsals bord på 80 - 100 kg farit i väg med enorm fart med deltagarna springande med fingertopparna på bordet och det kan jag inte bortförklara hur som helst.
Vid ett tillfälle då vi avslutade en kurs med att prova lite bordsdans så var det en av deltagarna som hoppade upp och satte sig på bordet.
Bordet fortsatte sin dans med deltagarn sittande på bordet så jag kan inte köpa att det enbart är deltagrnas energie som får bordet att röra sig.
Jag kan inte heller bortförklara när bord fortsätter att röra sig utan att ngn har fingrar eller händer på bordet men det har jag bara fått uppleva vid ett tillfälle så det är nog inte så vanligt det händer.
Vid en kurs på Ramsbergsgården för några år sedan så bad vi bordet svara på frågor vilket var mycket intresant.
Vi bad bordet att visa vem som hade flest barn och bordet började rör sig och stannade framför en av personerna som stod med väggarna.
Vid kontroll var det ingen annan en denna deltagare som hade fler en 6 barn.
Nästa fråga blev vem i rummet som fyllde år senast i tiden och bordet började röra sig igen och stannade framför en annan person och när vi frågade gruppen om ngn fyllt år närmare i tiden så var det ingen som gjort det.
Vi frågade sedan vem som närmast skulle fylla år och återigen förflyttade sig bordet till en person och visade sig också stämma.
Sedan ställde vi en ny fråga jag kommer faktiskt inte i håg på hur frågan löd och bordet rörde sig inte ut fläcken.
Vi upprepade frågan men inget hände och sedan började hela bordet vibrera utan att förflytta sig år ngt hål.
Vi tyckte det var märkligt men visade sig att svaret var att bordet skulle till en av de 4a deltagare som stod vid bordet.
Sista frågan vi ställde var vem hade den nyaste bilen i rummet.
Bordet började återigen röra sig och drog sig till scenen där arrangören läraren för helgen och hennes assistent satt.
Det visade sig att den Engelska läraren samma dag hon reste till Sverige hämtat sin nya bil på bilfirman och sedan kört till flyplatsen för att ta sig till Sverige så samtliga frågor som slumpvis ställdes av olika deltagare fick helt korrekta svar.
Jag är skeptiker i grunden och jag ställer krav på bevis och är allergisk mot flum flum som tidigare liv och guider som folk i allmänhet inte har en aning om.
Så jag köper inte vad som helst jag blev otroligt imponerad över detta med att bordet visade oss korrekta svar på alla våra frågor.
Jag var själv en av deltagarna som stod vid bordet och även om ngn av deltagarna skulle med sin egen enrgie flytta bordet så kan jag inte förklara att bordet gav rätt svar vid samtliga frågor som gruppen ställde.
Det var inte första gån gen jag varit med om bordsdans där bordet farit i väg med rejäl fart.
Men det var första gången jag var med om att bordet besvarade frågor.
Jag har sedan gjort detta vid flera tillfällen och även bett om ja och nej frågor.
Där bordet svarat med att lyfta på ett av benen ett ben för ja och ett annat för nej och vi har även vid dessa tillfällen fått korrekta svar utan ngt felsvar. Det är trots allt 50 -50 på rätt svar men aldrig ngt fel svar.
Vid ett tillfälle då Stewart Alexander hade en av sina fysiska seanser i Lindesberg.
Så var vi några stycken som satt på Stadshotellet och fick för oss att själva prova detta med bordsdans.
Det var visserligen ett litet soffbord på hotellrummet men det var en tjock ruggig heltäckningsmatta.
Bordet började röra sig och drog sig mot dörren en av de i rummet öppnade dörren. Bordet tog sig över tröskeln och ut i korridoren.
Fortsatte fram genom hela korridoren till vi kom fram till trappan.
Lyfte på ena benet och flyttade det fram till första trapp steget.
Sedan stödde sig det benet på trappsteget lyfte de andra tre benen och vred hela bordet för att försöka sätta nästa bordsben på andra trappsteget för att ta sig vidare uppför trappan, Men där tog det stopp för bordet lyckades inte ta sig längre.
Men första trappsteget klarade bordet det är för mycket för att vi själva skulle styra detta.
Hade jag själv fått styra så hade bordet utan problem tagit sig upp för hela trappan.
Jag har fler upplevelser där vi var en grupp personer som satt i en cirkel på ett golv där bordet började klättra på oss som satt på golvet och klättrade runt cirkeln runt.
Detta är även filmat men inget jag kan visa offentligt för finns deltagare på denna film som inte vill kopplas till och synas med dessa andliga små expriment tyvärr vilket jag måste respektera.
Jag är visserligen medium och är övertygad om andevärldens existens men jag är även skeptisk och köper inte vad som helst.
Efter mina upplevelser med dansande bord så är jag helt övertygad om att en energie som inte tillhör oss själva i fysisk kropp är inblandad i detta. Men hade ngn berättat om dessa saker för mig hade jag nog bara skrattat åt dem och trott de haft tomtar på loftet.
Lasse

Jag vill absolut inte ta bort din upplevelse Artur-K.
Det är en eforisk upplevelse att känna hur ngn annan styr bordet och bara följa med. Det är nog omöjligt att kunna beskriva denna lyckokänsla och få vara en del av detta.
Du skriver även att du under en period var ensam o springa runt bordet så jag tvivlar inte ett ögonblick på att det var äkta genom din beskrivning.
Men jag tycker det var synd att ni fick lära er detta med att ha hela handflatan i bordsskivan.
För är man skeptiker och inte är med och upplever detta själv så blir det naturligt att man blir tveksam och tror att det är personerna själva som styr bordet.
När du själv gör detta med bordsdans tillsammans med andra så var noga med detta med enbart fingertopparna på bordsskivan och håll koll på deltagarna så inte fingertopparna vitnar för då trycker man på bordsskivan med egen kraft och kan påverka rörelsen med egen kraft.
För är det medialt vilket jag inte tvekar på i ditt fall så räcker det med enbart lösa avslappnande fingertoppar på bordsskivan för att det ska börja röra sig.
Nästa gång du går på kurs på samma ställa kan du alltid ge din lärare en liten vink om detta utan att du på ngt sätt tillrättavisar läraren för det kan vara lite känsligt känner jag.
Lasse
Lasse Jag har provat det. Den rör sig visst ,men med hjälp av deltagarnas hand. Men jag vill inte heller ta bort upplevelsen oavsett om det är sant eller inte.
Mvh
Men frågar ni aldrig vem som "står bakom" svaren? Det måste finnas någon med något slags medvetande som påverkar bordet och kan veta och svara korrekt. -Inte bara "bordets ande" om man säger så…
Jag tror att ni haft olika slags upplevelser, Lasse och J-Artur-K en sort och Egge en annan. Jag har varit på samma ställe som J-Artur-K och också varit med om en häftig bordsdans, ett mycket stort och tungt bord som rörde sig lätt och snabbt. Då var vi två-tre personer kvar runt det, vi höll mycket lätt med bara fingertopparna på skivan och det gick knappt att hänga med. Det var inte precis så att vi sköt på bordet runt, runt, utan bordet snurrade och vi fick byta tag gång på gång. Det åkte omkring också. Några av oss fick sen fart på en fåtölj, en sån tung gammal från 40/50-talet, och det satt en kvinna i som inte var den spinkigaste. Den for också iväg över golvet i bra fart. Försök att flytta på ett sånt bord eller en fåtölj så att de glider så lätt och smidigt över ett golv, med hjälp av bara fingertopparna hos några få personer. Jag vill påstå att det inte går. Jag vet hur bordet kändes innan vi satte igång, det gick absolut inte att rubba ur fläcken fast vi var 10-15 personer som höll mycket lätt på skivan utan tryck. Likaså var fåtöljen mycket stadig där den stod. Vi fick utförliga instruktioner för hur vi skulle göra.
#16 Jag var lite otydlig , när jag menade handflatorna på bordet, handflatorna var nära bordet men med lite luft mellan rum så man kände energier mellan händerna o bordet, sedan kunde jag snurra runt bordet med handrörelser ovanför bordet, att jag snurra i luften med handen hur bordet skulle röra sig, snurra jag händerna runt i luften snurrade bordet runt,
Ny dag nya möjligheter

Jo då det händer då vi får tillåtelse att ställa frågor till bordet.
Att vi först frågar vem kontakten är till och bordet flyttar sig till den personen. Nästa fråga är det en ande med släkt anknytning blir det Ja då frågar man är det på Mammas sida ?
Blir det Nej så frågar vi är det någon på Pappas sida ?
Är det en man är det en kvinna och så vidare tills man hamnar rätt
Var den Ljushårig Mörkhårig eller flintskalle.
Hade den bruna ögon blåa ögon och så vidare tills man hamnar rätt och vet vem den är.
För bordet svarar bara ja eller nej genom att då lyfta på Ja eller nej benet.
Oftast får vi bekräftat att det rör sig om en nära avliden ande till ngn av deltagarna men i bland visar det sig vara någon av deltagarnas guider.
Man kan även be anden stava sig fram till saker genom att då även ha ett räkne ben och bordet då lyfter benet 5 gånger för att visa exempelvis 5 e bokstaven i alfabetet.
Men det är bökigt o ofta både vi deltagare och andevärlden snurrar till det med alla benlyftningar o räknar fel eller tar fel bokstavs nummer mm.
Så det svårt o bökigt att hålla reda på alla bokstäver och siffror.
För det dansade bordet är precis exakt det samma som Anden i glaset det fungerar på exakt samma sätt. Så har du tillgång till en stor gymnastiksal där man kunnat rita upp alla bokstäverna på golvet och haft en ja och nej ruta så hade bordet använt detta o gått till bokstäverna. och använt sig av ja och nej rutan.
Anden i glaset. Ouyabräda, Pendeln och Bordet är alla det man inom spiritualismen kalalr en psykograf och fungera på samma sätt.
Så egentligen inte någon enda skillnad på att använda sig på Anden med glaset som alla varnar för eller använda sig av bordet eller av en Pendel för samma priincip och samma energier vilket som.
Lasse
J-Artur-K kanon roligt du är på kursen nu,hoppas du har en fantastiskt fin vecka och du kommer att känna dig så upplyft som om du flyger på lätt moln en lång lång tid efter 🌺 ❤️ 🌺
Men hallå i tråden måste jag säga, det är två här som har erfarenhet från Englagård och jag känner fler samt har deltagit i bords danser själv dock inte på Englagård.
Varför ska det behöva vara så svårt att glädjas med andras upplevelser, varför kan man inte tro på vad andra vart med om utan att börja plocka sönder med ord som,ni styr bordet själva eller då behöver man ingen hund 😕
Trist att se och inte undra på många av oss drar sig för att dela med sig, jag gör det och har tystnat mycket inne på olika forum just för man mestadels alltid får höra,påhitt ni skapade detta själv oavsett vad det gäller,det är så tragiskt att läsa och se sånt när det är så enkelt att kunna vara glada för varandras upplevelser stället.
Jag kan bara glädjas med både Artur och Amandla som besökt Englagård och det här ser vi lite varstans både i forum och IRL och jag kan bara undra bottnar det i avundsjuka för att andra får se, höra och vara med om magiska upplevelser.
Var glad för varandra istället det växer vi alla på både andligt och i oss själva och visst finns dom som visar sin glädje med andra men sånt här tar ner och det tycker jag är så himla onödigt när vi kan uppskatta och dela varandras framgångar och utveckling ❤️
Helt klart ska man glädjas om en person blir glad.
Om man nu pratar om avundsjuka . Det existerar framförallt i dessa kretsar. Tyvärr.
Min åsikt är om bordsdans ,att det inte riktigt stämmer m verkligheten.
Att bord skulle röra sig utan beröring kan väl inte vara sant. Hade det varit sant , så skulle vetenskapen vända sina värderingar på en gång.
Vill man däremot den vägen få kraft o vilja må bra, är det definitivt en bra sak. Bättre än mycket annat.
Så för min del, gå vidare med den tron. Är mest intresserad av andra fenomen inom det andliga.
Mvh Egge
Egge 😎
Kloka ord, kan inte feta text så jag kopierar ( Om man nu pratar om avundsjuka . Det existerar framförallt i dessa kretsar. Tyvärr. )
Så sant så sant, kan bara instämma med dig 😎
Men att bord skulle röra sig av sig själv där går våra meningar isär 😉Låt mig säga enkelt,erfarenhet av att ha varit med då blir man övertygad.
Uch nu kommer jag in på vetenskap,bla bla jag som skulle vara från forum men nåja åter igen min upprepning som börjar låta som en trasig grammonfon skiva vid det här laget ☺️
Suck, here we goe's, vetenskapligt kan man aldrig bevisa anden. Man kan inte sätta en ande på en stol för att utföra vetenskapliga experiment men man kan själv vara med om och se, höra och då handlar det om sin egen upplevelse och övertygelse ingen annans.
Men du är klok Egge det har du vart hela tiden på i fokus med dina tankar och vändningar om allt men försök slappna av lite så kommer det med besked till dig för du är uppenbarligen öppen så bara släpp in och du kommer att uppleva jag lovar 🌺
Jag var ju med J-Artur-K på denna bordsdansen!
Det var superkul! Sist så stod bara jag och han kvar, och fy tusan vad fort det gick. Jag kunde inte hålla mig kvar och där körde j-Artur-K det helt solo!
Den kraft han har! (Eller vad man nu kan kalla det) ^^
~ Jäkta inte-sitt min vän, bortglömd vila får du ej igen ~
Shirre87 Ja det var du :) Det där kommer jag nog aldrig glömna. Vilken upplevelse det var :) Fantastiskt :)
Ny dag nya möjligheter
Eller hur! :)
~ Jäkta inte-sitt min vän, bortglömd vila får du ej igen ~