Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2291 ggr
madamescandaleuse
0

Vita damen?

För två år sedan var jag och min syster med om en märklig händelse. Det var vinter och sent på kvällen. Vi var på väg hem från en handbollsmatch i Leksand och när vi var mitt emellan Borlänge och Ludvika blixtrar det plötsligt till vid sidan om bilen och både jag och min syster ser tydligt hur en lysande vit dam med spretigt hår och hängande kläder stirrar in i bilen - i ungefär två sekunder följer hon med bilen i sidled innan hon försvinner. Varken jag eller min syster kan förklara vad det var. Jag har alltid varit övertygad om att spöken finns - har alltid, sedan jag var liten, känt ett förfärligt obehag på vissa ställen och i vissa hus och jag har direkt mentalt blockerat mina sinnen för att inte behöva ta in det otäcka. Min syster, däremot, tror inte alls på spöken och andar med inte heller hon kan förklara vad det var som vi såg. Som vanligt letar jag efter en logisk förklaring - en dam i reflexväst eller liknande, men hade det varit det så hade billyktorna lyst upp damen innan vi nått fram till henne.

Ett år senare, när jag var påväg hem från ytterligare en handbollsmatch, passerade vi samma ställe och jag berättade historien för min handbollstränare. Precis i samma sekund immade hela bilen igen. Vi hade då suttit i bilen i tre timmar.

Vad tror ni det var vi såg? Tror ni att det är fantasin som spelade sos ett spratt, eller var det ett spöke vi såg?

Choklad
0

jag tror att det har hänt något där och att det är energierna från händelsen som du upplever.

U R us

[Camia7]
0

mej jag åker där jämt, jag vill också seee:) vart exakt på den vägen va det?

madamescandaleuse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ringat in stället på bilden. Enligt uppgifter är det flera som har sett mystiska saker längs vägen. Det ryktas bland annat om en spökbil som plötsligt dyker upp för att sedan försvinna. Du har inte sett någonting?

[Camia7]
0

nej aldrig.. trååkigt:)

madamescandaleuse
0

Var glad för det! Den där damen kommer jag att förevigt att se framför mig. Sanslöst läskigt!

[Camia7]
0

ja det är juh läskigt att se spöken och så fruktansvärt spännande (fast jag sen inte kan sova på ett år)

madamescandaleuse
1

Samma här! Jag tycker att det är sanslöst spännande om dagen, men när man ska sova - då ångrar man sig bittert.

[Camia7]
0

#7 haha jaa

Choklad
0

de här energierna kan inte göra er något illa, eftersom de troligen bara finns där på den platsen, och (vad jag tror) så  är de liksom inget, utan bara minnen i tiden eller hur man ska förklara det. Ungefär som att händelser lämnar spår av energi efter sig på platser, men det finns inget "liv" bakom det. Som då vi tar en bild med kameran och den bilden fastnar i "tiderna" som fortsätter att flöda. 

Och då kan den som är känslig och mottaglig se och uppleva detta.

Man skulle ju kunna gå dit till platsen och sätta sig ner och försöka få kontakt med det som händer där, och ev. få en förklaring.

Det som kan göra betraktaren illa är dennes egen rädsla.

U R us

[Camia7]
0

Åkte den vägen idag och jag såg inget ;) 

Nej men min pojkvän har åt den vägen i många år när han jobbade i borlänge och då var det ofta natt, men han har aldrig sett något…as tråkigt jööö :)

yellowluck
0

Mhm, den vägen har ett rykte om sig som  trådskaparen nämner. Det handlar om en far och dennes son som kört av vägen, omkommit och nu kan visa sig i form av billysen i backspegeln. Det ska se ut som om du kommer att bli omkörd. Men det kommer aldrig någon bil. 

Jag själv har inte upplevt något där, men det verkar onekligen finnas något som vill bli uppmärksammat längs vägen.

Den flygande tomten rapporterar; http://paisleysocks.wordpress.com 

TezzD
0

häftigt ! 👍

Jag tror att , så länge man ör medveten om vögen och "väntar" på att något ska hända när man kör där, så händer inget.

Den dagen ni "inte tänker på det" så kommer det nog något! 😉

Men det är ju svårt när man vet 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.