Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 809 ggr
[Evisen]
1

Hur förklarar man denna händelse?

I morse stod jag och läste på en kallelse jag fick förra veckan till ett möte nästa vecka. Stod och läste att jag skulle logga in och besvara några frågor. Helt plötsligt ringde tfn här hemma. Gick för se vem som ringde. Dolt nummer. Jag brukar inte svara på dolda nummer, men vad som gjorde att jag svarade idag, vet jag faktiskt inte.

Det visade sig att hon som ringde, ringde från det ställe jag ska nästa vecka och hon bad mig att logga in och besvara några frågor på nätet.

Jag sa att jag just stod och läste på kallelsen ifrån dem och hon lät lite paff.

Detta är juh inte första gången detta händer. Lyckades förvåna min chef rejält för fyra v. sedan Jag gick förbi honom, med blicken på kopiatorn som står längre in i rummet hos cheferna och vid kopiatorn så sa jag till honom att det behövdes beställas pappershanddukar. Chefen såg ut som jag hade svurit åt honom och bad mig komma till hans dator. Han sa: Kolla här!! Det visade sig att han just höll på beställa pappershanddukar.

Min chef är inte den som rubbas lätt ur sina gängor, men denna gång såg han rejält förvånad och jag likaså.

Ska man se det som "en och två gångers händelser" eller vad?

[Lynx1]
0

"Sök mer information" får jag till mig. Jag tror Gud/universum/livet, pockar på dig på det här viset med att fånga din uppmärksamhet för att gå vidare i din andliga utveckling och söka mer information.

alicia80
0

Den betyder att du är i fältet helt enkelt. Din intuition snappar upp vad som är på väg in i din närmsta framtid typ. Finns många böcker med vetenskapliga förklaringar kring detta ämne.

Amandla
0

Det kallas för synkronicitet med ett fint ord 🙂

[Evisen]
0

Tack för svaren tjejer🌺.

Detta är inte första gången saker som detta sker.

Det som jag tycker är svårt är hur jag ska fixa till det så det funkar bättre.

Enligt mamma så hade min mormor en förmåga att kunna ana saker och ting innan de skedde, och kanske jag har fått en släng av det:).

[Lynx1]
0

Sök… sök information :-) Bara börja bläddra i en bok, sök på något ord på nätet etc. Du kommer förstå och du kommer utveckla det inom dig och mycket mer.

[Evisen]
0

#5 Ja någonstans måste man juh börja för det ska bli resultat😉. Får se hur jag gör, men tack för tipset👍.

JonasDuregard
4

#0 Vad är det som behöver förklaras? Jag antar att det du antyder är att det är osannolikt att det du beskriver skulle hända, och att det således inte skulle bero på slumpen. Men det har du inte riktigt rätt i. Även om en händelse statistiskt sett inträffar sällan (händelsen är osannolik) så kommer någonting osannolikt hända varje dag - helt enkelt eftersom det sker så många händelser varje dag!

Hade du i förväg sagt vilka osannolika händelser som skulle hända hade det varit en helt annan situatuin, men om man bara säger att "något osannolikt kommer hända idag" så är det större chans att man har rätt än att man har fel.

Det här är en mycket vanlig missuppfattning om hur sannolikhet fungerar.

Choklad
0

# 0

Det är ingen slump då detta händer utan det är som att man kan känna av andras energier och spontant känna vad de personerna gör, för det mesta sker det omedvetet för den person som "ser" och "känner" vad som ska hända .

Ofta sker det med de personer som man umgås med dagligen, våra energier sammankopplas och därav kan den som är känslig ta in och se vad om händer.

Inget konstigt alls egentligen, men för den som inte är insatt i det kan det vara rena hokus pokus.

U R us

JonasDuregard
1

#8 Varför tror du att det är så?

[Evisen]
3

#7 och #8 Ni får tro vad ni vill tro, så tror jag på det jag tror på:).

Så enkelt är det och jag tänker inte komma med mer onödiga kommentarer:).

Finns så många trådar här på fokus där folk har pajkastning på varandra och där tänker jag inte ingå!

Sen om ni vill diskutera detta vidare så ber jag er att starta en egen tråd och inte kidnappa min! Tack så mycket!!

JonasDuregard
0

#10 Onödiga kommentarer? Pajkastning? Tråd-kidnappning? 🤔

Ja det var ju tråkigt om det är så du ser på det jag skrev, men jag tror du läser in lite mer än vad som står i mitt inlägg 🙂.

"Ni får tro vad ni vill tro, så tror jag på det jag tror på:)."

Berätta gärna vad du tror på.

I #0 skrev du "Ska man se det som "en och två gångers händelser" eller vad?", det uppfattade jag som att du var intresserad just av vad andra tror om det hela. Jag ber om ursäkt ifall jag missförstod dig.

[Evisen]
0

#11 Hela detta stycke kommer bli en onödig kommentar.

Jag skrev: här på fokus, dvs jag namngav inte övernaturligt i fokus, utan jag menade på hela iFokus där det pågår pajkastning på en del sidor.

Det är så att du tror på en sak och jag på en annan och du får tro på vad du vill. Jag tänker inte övertyga dig till mitt tyckande. Enkelt, eller hur:)?

Jag läste ditt inlägg Jonas, och därav jag skrev: ni får tro vad ni vill tro.  Att skriva vad jag tror på skulle bli en hel novell, och orken fattas just nu.

Tråd-kidnappning= Det är utanför det ämnet som skapades och övertas av någon annan typ din kommentar i #9. Till exempel: Ungefär som du skulle skriva något och jag kom helt in fräckt och skrev något som inte precis hörde hemma i det som du hade skrivit och folk hänger på och du undrade vad i all världen hände. Det hade då varit bättre att jag själv hade startat en ny tråd.

Här hade jag tänkt skriva något i stil med: Att ha en egen åsikt är jättebra, men man måste respektera att andra kanske inte tänker som man gör själv. Men jag tror jag hoppar över det, för annars så tror du säkert att jag kör pajkastning emot dig vilket jag varken har tid eller energi till😉.

Du behöver inte be om ursäkt Jonas, du har full rätt i att skriva vad du tror. Men jag hoppades på lite roligare svar än den krassa verkligheten*s*.

JonasDuregard
1

#12 "Här hade jag tänkt skriva något i stil med: Att ha en egen åsikt är jättebra, men man måste respektera att andra kanske inte tänker som man gör själv."

Vad fint av dig att *nästan* låta bli att skriva det 😃.

Jag hade tänkt skriva att jag inte alls tycker det jag skrev var utanför ämnet, och kanske påpeka skillnaden i att bestämma trådens ämne och att bestämma vilka åsikter i ämnet som är välkommna. Men jag skriver inte det för det blir säkert bara massa bråk då 😉.

JonasDuregard
0

För övrigt (du behöver inte svara om det är utanför ämnet): Jag kan förstå att du inte tycker att mitt inlägg hör hemma eftersom jag inte spekulerar i någon övernaturlig förklaring, och jag ger uttryck för "den krassa verkligheten" och så vidare.

Men har du lust att förklara vad som är fel med #8 som du också kritiserade? Det känns som ungefär samma tankegods som i #2 etc.

[Evisen]
1

#8 drog upp att känna av andras energier och att när man umgås så lär man tar in vad den gör.

Att hon som ringde mig skulle känna av min energi och just ringa när jag läser på kallelsen tror jag inte ett smack på.

Ang. chefen så umgås jag inte så mkt med honom att vi har lärt känna in varandra och utan till.

Tror säkert att Choklad har tänkt på nära vänner när hon skrev det. Men jag är varken nära vän med chef eller hon som ringde.

Ska vi nu vara överrens att vi slutar denna diskussion, nu när du fick svar på dina frågor? :)

Choklad
0

# 10

🤐oj jag ber om ursäkt om jag uppfattades som att jag ägnar mig åt pajkastning, inte min mening alls. Jag menar att jag förstår hur du menar och jag tror på att det kan vara så som du säger, eftersom jag har upplevt liknande saker själv, under årens lopp. 

Jag förstår inte varför det blev bråk? det är väl ingen som har bråkat med någon ? 🤔

# 9

Jag tror att det är så därför att jag har upplevt liknande saker själv

U R us

[Evisen]
0

#16 Du behöver inte heller be om ursäkt Choklad!

Vad jag menade med pajkastning är att det kan bli diskussioner som är helt ifrån grundämnet. Och du har inte alls ägnat dig åt det.

Varför jag skrev så är för att jag har sett diskussioner i olika forum här på iFokus. Där det är hetsiga onödiga diskussioner och det är ngt jag helst vill slippa.

Nej, inget bråk och det är skönt det :).

Choklad
0

Ok det var ju skönt att det blev bra igen. ❤️

U R us

[Evisen]
0

👍