Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 958 ggr
twoodblue
5

Blir så fly förbannad.

Varför är folk så envisa, negativa, elaka och så egoistiska?

Sitter på en svensk lokaltidning där det står att kommunen ska bygga en bostad för hemlösa för 3 miljoner kr.

Det är ju hur bra som helst, anser jag!

Än dock ska människor smutsa ner tiggare som vi har på gator som kommer från annat land.  Att dom inget är värda att dom inte ska få använda detta osv.

Vad är det för fel på oss svenskar idag, möter dessa människor varje dag och när man motbevisar och tydligt berättar att dom enbart har fördomar, så ska dom hävda sig att jag minsann har jobbat hårt i mitt liv och mina äldre generationer osv och ska skylla ifrån sig att en annan (dvs jag ) inte gör det.

Svarade honom ärligt och tydligt visade det sig att som 22-åring hade jag redan större ansvar och jobbade hårdare än vad han har som 50-åring.  Jag vill inte hävda mig på detta vis, mer än om jag söker ett visst yrke, för att visa vad jag kan. Men varför ska folk vara sådana och så själviska och elaka och framför allt envisa och visa att dom "vet" bäst?

Var ifrån kommer all grymhet?  Man tycker ju att en 50 åring borde ha mer förnuft, framför allt eftersom han kalla mig snorvalp. Så satte honom rejält på pottkanten, men tråkigt att det alltid ska vara så.

Beautiful Dreams…

[Lynx1]
2

Varje person har sin resa. Och visst kan man bli ledsen när jag ser människor envist hålla fast vid något negativt. Men det är tryggt för dem. Det är deras comfort zone. Men du vet, och jag vet, att "life begins at the end of your comfort zone". Så vill man börja leva så gäller det att våga utmana sig själv, på alla vis.

En av utmaningarna kan vara att se personer för vad de egentligen är innerst inne, inte för vilka tokiga åsikter de har _just nu_. Precis, allt är föränderligt och bara för att han varit sådär nu, betyder det inte att han kommer vara så för alltid. Till och med i minuten efter kan han bli någon annan.

Det gäller oss alla. Vi kan välja vem vi vill vara i varje sekund. De medvetna tar vara på det. De omedvetna tror att de inte kan och fortsätter i sin comfort zone. Men det är helt okej, vi har alla varit där, i vår comfort zone någon gång.

J-Artur-K
1

Folks beteende är ju oftast ursprung ur deras förflutna, Som exempel mobbare kan oftast vara att dom har det svårt hemma i hemmet o andra problem. Som leder till deras beteende.  Sedan folks åsikt i saker som du nämnde. Blir som en avspegling ur deras förflutna. Sedan kan man ju säga ganska mycket man inte menar. Personens förflutna kan blivit påmint. Att personen tänker på saker som berör han. Att han känner orättvisa av en anledning som gör att han slänger ut saker i ren frustration ur avspeglingen ur hans egna liv. Han blir avundsjuk kan man säga att andra får hjälp ur deras liv. När han kanske haft ett svårt liv. Han säger det i frustration av hur han haft det och blir inte glad av att andra får hjälp, när han kanske inte fick den hjälp han behövde. Han fick klarar sig själv i hans situation. Är en tanke ifrån min sida. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
0

Är ju inga ursäkter till deras beteende men en förklaring. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
0

Fast behöver inte vara som ja nämnde är bara min åsikt hur saker kan vara 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
1

Det är ju mycket när man träffar människor så vet man inte deras förflutna o man vet inte hur dom är egentligen. För vi ser ju bara det dom visar. Men när man har andliga förmågor kan man ju automatiskt få till sig saker som dom inte visar. 

Detta är ju inget som man inte kan räkna ut själv. Men som exempel, om man tar droger är det ju oftast för dämpa smärta ifrån det man varit med om och det som plägar en inombords. 

Psykopater kan oftast vara en person som är jätte trevlig och någon som man inte tror alls kulle vara det. Psykopater är ofta väldigt intelligent o smarta. Dom tänker på ett helt annat sätt än dom som inte är psykopater i överlag (Självklart kan en som inte är det tänka på det andra sättet med men i överlag) Dom ser djupare i saker. Är expert på att formulera sig på ett sätt som till deras fördel. Manipulera människor o allt möjligt, Om dom åker fast bruka det oftast vara tro jag på grund av en tabbe när dom fått exploderande utfall. För en psykopat kan explodera ifrån ena stunden till den andra. Men annars gör dom allt med mycket intelligent uttänkande. Men jag själv tror att oftast psykopater har åkt fast när dom exploderat i stundens hetta. Dom är i min åsikt oftast mycket smarta av sig. Kan vara vem som helst som är det, En som man tycker är världens snällaste. Men i huvudet är han en psykopat och mycket manipulerande. Bra med ord o ser djupt i andra saker. Som ett typ av sjätte sinne att han ser så djupt i saker att det bli som ett sjätte sinne. Som man i vanliga fall inte har. Dom blir som en kameleont. Jag själv tror att det finns rätt mycket psykopater än vi förstår. För dom är duktiga på att dölja det på grund av dom är så bra på att manipulera. Men dom är oftast väldigt starka i sina åsikter o om man säger emot det dom tror på är inte så bra. Man kan se snabbt humör svängning om man säger emot det dom tror. Man kan ju säga att det inte är så konstigt att man ändrar humör. Men fast man säger emot en person så kan man ändå vara lugn. Men en psykopat har ju annan seende i saker så om man säger emot dens tro i en sak när han är bestämd vill han köra över en. Istället för att ha lugn samtal. Men då har han blivit arg inombord o kan inte ta det lugnt. Då är det bäst att bara ta det lugn o släppa ämnet tro jag själv. Men detta är bara mina åsikter det behöver inte vara så. Ä bara åsikt av det jag själv har sett ur mitt förflutna när jag höll på med droger. Då träffa man en del speciella människor. Så man fick en speciell insikt hur psykopater kan vara. Men som sagt är det bara min åsikt i saken 🙂

Ny dag nya möjligheter

fatcat
3

Problemet med bland annat tiggare är att de oftast tillhör större närverk. Pengarna de samlar på sig går till oraniserade ligor villet polisen varnat för. Sen har ju stadsmissionen i Göteborg slutat ta emot utlänska tiggare/hemlösa eftersom det inte längre finns plats för svenska uteliggare.. Vi har delade åsikter. Det som verkar ondskefullt för dig är kanske tvärtom ur nån annans perspektiv. Alla måste inte tycka samma sak. Allas åsikter bör betraktas lika kritiskt.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Choklad
0

Man borde kanske istället hjälpa de som tigger till ett bättre liv? Tala om för deras egna länder att ta hand om sina invånare på ett bra sätt?

Och även först och främst hjälpa våra egna hemlösa så de får ett bättre liv? Varför har tiggarna valt att bli tiggare? Kanske de har blivit tvingade? Om de drogar barn så att de ska sova hela tiden då de tigger, så att barnet ska "hjälpa till" på det viset, eller då de tränar hundar att halta så att de ska få mer pengar, då är det illa och detta sänker moralen att vilja hjälpa, iallafall från min sida sett. Om jag kunde skulle jag hjälpt så många jag hade möjlighet till,men jag har det dåligt ställt själv. Bland så många andra i dagens Sverige.

Jag vet inte, men det finns många som är i starkt behov av hjälp, allt från människor till djur, och världen mäktar inte med att hjälpa.

Varför? det finns resurser att hjälpa, men vi måste börja med oss själva och tänka på hur vi lever och behandlar andra.

De rika behöver släppa på penningpungen 😉det är de rika som utnyttjar tiggarna.

U R us