Den Vackre Mannen
En natt för ett tag sedan drömde jag om en man. Det var en ganska underlig dröm, för det var bara han med i den, resten var svart runt omkring honom. Och jag liksom gled fram till honom bakifrån, och då jag kommer honom ganska nära, vänder han sig om mot mig, möter min blick och ler. Detta leende är så varmt och jag blir så lycklig. Det är en lycka och känsla som inte går att beskriva. Han var ganska lång, vältränad och hade mörkblont, lite lockigt hår, blåa ögon och ett stort leende.
Känslan jag hade när jag vaknade var bara ren lycka. Och den satt kvar hela dagen.
Ett par veckor senare drömmer jag om samma man. Jag glider fram bakom honom och han vänder sig om och ler. Samma lycka och känsla hela dagen efter.
Nu undrar jag vad detta kan betyda? Hur ska jag tolka det så att säga??

Det kan vara en guide du mötte i drömmen 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
jag har haft drömmar som liknar dina,, men dock då ,varje gång jag gått i från i ett förhållande,, precis som om jag får beviset av att jag tog rätt val.. när jag fått dom drömmarna,, är de som om kroppen fick ny energi,, o jag slapp sitta o älta,,

Ja på nåt sätt känns det som att det är en guide, men samtidigt känns det som att det är någon jag ska träffa med.. 
Tenshi, så där har jag oxå drömt.. Fast jag drömde nästan varje natt i 2 veckor, sen inget efter det :( Efter dom började jag me Anden i glaset.. MEn i drömmarna var det som du beskriver…

hmm, känner igen känslan. När jag var 11 år, så blev mina ande-kontakts-drömmar starkt aktiverade. Hade det just då väldigt svart i mitt liv, så jag tror att jag behövde det extra stödet, vid denna tidpunkt.
Jag står upp, på prärien, är kvinna, en man sitter upp på en vit häst, han vänder sig inte om och jag gråter förtvivlat när han rider iväg, för jag vet att jag aldrig kommer att se honom igen.
Även i drömmen så är känslan av kärlek och sorg såpass stark, så att jag försöker forcera, med min viljestyrka, att han skall vända sig om så att jag skall få se hans ansikte. Men det gör han inte. Jag är såpass förtvivlad när jag vaknar upp att jag fortfarande skakar av gråt (det är inte likt mig) och vet att jag aldrig mer kommer att få en chans att se honom, igen.
Kan någon förklara vad för slags "dröm" detta är? för det är starkare än drömmar.
# 1 en guide..? har vi alla en sån, och i sånna fall, vad är dens uppgift? 

#6 Vi har alla guider och vägledare med oss och deras uppgifter är att guida och vägleda oss i livet. Du kan läsa mer här om guider
Elisabeth

#7 kan du känna in vad för slags "dröm", det var som jag hade, som 11-åring

#8 Min känsla av den drömmen är att det handlar om ett tidigare liv, du kan ha mött den personen i det här livet eller kanske kommer att möta honom igen. När man möter någon från tidigare liv så känner man att känslorna är annorlunda och speciella. Man bara "vet" att man har träffats förr osv.
Elisabeth

#9, tackar ödmjukast för bekräftelsen. Jag har alltid sagt att jag inte har några minnen från tidigare liv. Om jag hade det, varför skulle det bara komma upp typ, vid ett tillfälle och i en dröm. Borde man inte komma ihåg det hela tiden? Men jag känner att det är som du säger, för det är mycket starkare. Att jag kommer att möta honom igen: jo, det är just det som gör det så svårt för mig att binda mig vid någon ny man, för jag vet någon som jag har så starka känslor för. Jag vet bara inte var han är, ännu.

#10 Vad spännande! Hoppas att du möter honom snart igen =)
Elisabeth
Jag har också haft en sån stark dröm om en man och bara känt lycka. Fortfarande kan jag komma ihåg känslan och bli lycklig, fast samtidigt lite vemodig. Jag saknar honom så mycket! Och min dröm hade jag när jag avslutat ett tidigare förhållande, precis som skruttan31.
Jag drömde om min läckerbit innan jag fick min första pojkvän. Han kunde poppa upp var som helst i mina drömmar. Lustigaste är att jag senare blev vän med en kille som var lite lik honom…
fast kusligast var att Anden i glaset ( min följeslagare) sa att jag skulle träffa en kille som såg ut så & hade samma namn som i drömmen.. När jag träffade min killkompis första gången sa han att han var säker på att vi träffats förr, vilket vi inte hade…

#11, på något mystiskt sätt har jag nu hamnat i sådana omgivningar så att jag faktiskt ev. har en möjlighet att träffa honom, igen. Men jag är logisk, bara för att det funkade i ett tidigare liv, så behöver inte det innebära att det är meningen att vi skall vara partners i detta livet. Men känslan av sådan stor kärlek, den skulle jag gärna vilja känna igen. Jag var ju bara 11 och hade inte en susning av att man kunde känna så. (hade min första pojkvän först vid 18)

Jag hade nog ganska nyligen avslutat mitt förhållande oxå med min pojkvän när han dök upp första gången, mannen i min dröm. Vad konstigt alltså…