"spider sense"?
Jag har ofta kännt, tex om jag är ute och går med musik i öronen och någon på tex cykel kommer bakom utan att jag ser eller hör, som att "någon" puttar mig åt sidan eller varnar mig att något kommer.
Men nu känns det som att det blir "värre" med tiden! Jag visste tex att min kompis som plötsligt blev gravid skulle få missfall! Det dök upp som en känsla eller svag bild i mitt inre typ. och mycket rikitigt fick hon missfall… För några veckor sedan var vi ute med några vänner, jag och min kille, och min kille som gick sist i ledet fick plötsligt för sig att trycka på nödstopp-knappen i rulltrappan! Sekunderna innan han gjorde det såg jag i mitt inre hur han kastade sig upp och tryckte på knappen, så jag höll i mig hårt i räcket medan mina kompisar nästan föll omkull! Mycket dumt gjort av honom, ja!
Och hela tiden får jag små "signaler" om saker…. Jag har alltid haft en pålitlig magkänsla, men nu är det ju som bilder!!
Första gången var för några år sedan då jag drömde att min kompis blev förlöst med kejsarsnitt, två dagar innan hon åkte in och blev förslöst med akut kejsarsnitt.
Är det "spider sense" eller bara vanliga saker som händer alla? Haha!
"Spider sense"? Har aldrig hört uttrycket. Däremot är det ju ganska klockren intuition du har 🙂
#1 har du aldrig sett spindelmannen? ;) haha!
kan man föräldla denna intution på något sätt? Alltså träna att göra den starkare? Jag tycker det är jätte kul! :D och lite läskigt!
Hehe, nej jag har inte sett Spindelmannen.
Läs i kategorierna Medialitet, Mediatation och Andlighet, och så Hjälp-tråden förstås, så hittar du mängder med tips och övningar.
Tack! 🌺