närvaro
Ibland kan jag känna tvivel eller känna mig sorgsen. Då upplever jag helt plötsligt en känsla av fridsamhet, lycka och trygghet. Som om jag är omhuldad, som om någon vill säga mig att allt ordnar sig. Vad är detta? Någon ide? En bortgången släkting? Eller vad är det som besöker mig?
Jo det tror jag mig veta.. Det är någon som stårdig nära, som ofta finns med dig… Försöker få dig på bättre tankar, känna de glada positiva =)
Kikade i din profil… Får veta att jag ska påminna dig om att skriva ngt där ;)
Ja jag anar att det är så. För ibland känner jag närvaron. Den är så behaglig, varm och som att man får en kram men i tanken. Förstår du vad jag menar? Har ni upplevt en sådan känsla någon gång? Jag vet att det är någon som vakar över mig. Det känns positivt.
Får veta att att du ska påminna mig om att skriva något där? Hur menar du? Ja absolut jag ska uppdatera min press. ;P tack för feedback :)
Skydsänglar brukar vara bra på att påmina en om att dom är där och vakar över oss i svåra tider :)
/ Valkyria
Jag håller mig gärna lite privat därför har jag inte så utförlig presentation. Vad är skillnaden mellan bortgången anhörig och skyddsängel? Jag vill förstå så jag vet. Tackar för svar
Hej Kärlek och Glädje, roligt du tog dig hit 
Bra fråga #6, om vi börjar med skyddsängel/guide så sägs dom flesta ha en vid sin sida i ur och skur livet igenom som följer med på färden.
Det är oftast en själ som vi kan ha haft en speciell nära koppling & relation till. Oftast en person vi kan ha mött i ett tidigare liv på ett eller annat vis. Kan varit en kär nära vän, make, maka, syskon eller liknande. En person som passar som handen i handsken vad rör sig om olika ting vi kan behöva träna på och till varför vi lever dem liv vi lever här och nu.
Förutom denna skyddsängel/guide så finns naturligtvis många andra själar som vi haft samröre med i olika former och konstelationer både under denna livstid men också ifrån andra existenser och livsformer. Dom finns där vid vår sida i hjälpa oss dom också och kommer för titta till oss när vi behöver deras stöd & kärlek eller uppmuntra oss på olika sätt. Dom kommer & går men lämnar oss aldrig ensamma.
Dit hör också bortgångna släktingar, vänner, husdjur och familjemedlemmar.
Jag förstår. Det verkar vara invecklat.
Jag tror däremot att det finns en annan dimesion som vi människor har koppling till.
Kan man ha en känsla av att denne "leder en vid handen" och kan visa en oväntade upplevelser?
Har ni varit med om det?
Tex en låt. En bild eller bara en plats.
Det du beskriver låter även som nått som skulle kunna vara minen från tidigare liv.
/ Valkyria
Jag vet redan att min själ vandrat förut på jorden.Man känner på sig det. Så jag är inte förvånad. Sen förra sommaren 2011 upplever jag sådant ganska ofta. Det som jag funderar på, kan man bli öppen för minnen för tidigare liv? För inom mig känns det som något oavslutat väntar och andlig sökare som jag är söker jag efter det. Några tips? Någon som känner igen sig? Tacksam för andra infallsvinklar.
Vissa människor kan känna av och se tidigare liv utan hur lätt som hälst, medans andra måste träna sig till det.
Personligen ser jag tidigare liv genom bla drömmar, och bilder känslor som kommer upp ibland utan att jag vill och ibland för att jag tittar efter. Oförklariga Rädslor kan även vara kvar från gamla liv. (Men måste inte det)
Sen kan man även känna igen människor som man haft relationer med i tidigare liv. Exempel en människa som man aldrig träffat innan och så fort man börjar prata känns det som om man känt varandra i en evighet. (Finns nog många som känner igen sig i det)
/ Valkyria
Jag känner igen en del du beskriver. Tankeväckande hur du beskriver det. För mig minns jag det "diffust", som ett urblekt fotografi där man behöver tyda konturerna och det är höjlt i en slöja framför ens eget minne. Jag kan uppleva rätt som det är att en del känns kusligt bekant och man "vet". Känner du till någon eller några bra metoder att ta reda på vem man var i sitt tidigare liv? Jag känner att jag behöver få svar. Är det bra att minnas eller kan det medföra oväntade konsekvenser?
Det du beskriver är också ett vanligt sett att se tidigare liv, det är olika från olika människor.
Nu kommer jag vara lite tråkig och säga att offtast får man reda på det helt när det är meningen att man ska. Men du kan be dom där uppe att få reda på det genom Meditation eller drömar. Ibland när jag bara har en pusselbit av något viktigt brukar jag sitta och fantisera fram mer. Till en början kändes det löjligt för min del och fel som att det var något jag bara ville skulle ha hänt. För att senare på riktgt kännas som att det var något som hade hänt eller att jag var den jag fantiserade fram att jag var i tidigare liv. Jag brukar känna rysningar i kroppen och du vet jag att det är rätt. Ju mer man tränar på all sort av sånt här desto mer litar man på sig själv och vet säkert. Hoppas det var ett bra svar.
Du får jätte gärna skicka ett pim till mig om sånna frågor om du skulle vilja det också.
/ Valkyria.
Tack jag förstår. Jag får ju hela tiden känslan av att det "oavslutade" bör lösas. Hur ber man om sådan vägledning? Jag kan skriva pm om det är bättre så. För jag tror att något i tidigare livet påverkar nuet och man vill självklart befria sig från det.
Hej och förlåt för att jag varit väldigt oaktiv hoppas du han finna svar på dina frågor undertiden
/ Valkyria
TS har avslutat sitt medlemsskap, det ser man på klamrarna runt namnet.