Något i rummet?
Jag måste få hjälp av er här, hoppas ni kan hjälpa mig!
Jag är vettskrämd, varje natt!
Det är i mitt rum, jag kan inte riktigt säga VARFÖR jag är rädd. Men jag har en väldigt stor känsla av att jag inte är själv. Samma känsla har jag i vårat kök. Och nedervåningen är värst + trappan till den. Finns ingen chans att jag skulle ens gå o närheten när det är mörkt. Mitt sovrum ligger några meter från trappan till nedervåningen. Är det någon här som vet hur jag ska göra för att kunna sova på nätterna? Eller vem det kan vara? Men har ingen lust att bli ännu mer rädd! Känns som om jag har testat allt.
Har två släktingar, syskon, som håller på väldigt mycket med detta. Som även de har sagt att det är något här. Men jag har inte riktigt vågat fråga mer. Jag undrar bara vem eller vad. Någon som "ser" eller vet nått?
Har hela tiden varit "öppen" för sånt här, och händer ofta att jag känner obehag beroende på vart jag är osv. Ganska jobbig känsla..
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
Hej! Nu är det ju väldigt längesen du skrev det här. Men såg att du var inloggad för bara någon vecka sedan, så jag provar skriva och hoppas på att det är till iaf någon hjälp :)
Det är lite knepigt att säga vad du skulle kunna göra. Självklart så skulle du ju kunna kontakta ett medium för att ta reda på vad det är ni känner av.
Men många gånger så verkar det ju också som att man skrämmer upp sig själv. Jag var vettskrämd för bara någon månad sedan, då jag under flera år hade känt att jag sällan var riktigt ensam. Det kändes som att jag kunde ha ögon på mig när jag var ensam i ett rum, och jag var ofta tvungen att vända mig om för att se om det var någon bakom mig (det gör jag ju iofs fortfarande… Dock inte med samma rädsla)
Nu har jag av någon anledning fått för mig att det är min morfar som är med mig. Är också ganska säker på att min mormor tittar in titt som tätt.
Har också lärt mig väldigt mycket om skyddsänglar, guider och vägledare sedan jag hittade det här forumet. Jag har lärt mig att meditera, och jag har inte sett någon av dessa ovanstående "varelser", men jag har känt en tydlig närvaro, och jag har fått ett oväntat ljud eller en känsla under meditationen.
Jag är ganska övertygad om att närvaron jag känner inte vill mig något illa. Det känns otroligt skönt att ÄNTLIGEN få slippa rädslan.
Haha nu blev det långt, men anledningen till att jag drar upp allt det här är att det kanske är just den anledningen, att du inte vet VEM det är du känner av, som gör att du blir så rädd?
Så det enda tipset jag kan ge dig är att kontakta ett medium. Han/hon borde kunna berätta mer om anden, och förhoppningsvis så skulle det lindra din rädsla.
Men vem vet, anden kanske redan har gett sig av? Det var som sagt ett tag sedan du skrev. Hur har det gått? Har det blivit bättre? :)
/ Maja
Kul att jag fått svar, lite senare än väntat men! ;)
Jag bestämde mig för att en dag säga rakt ut "Låt mig vara"
Sedan den dagen har det varit knäpptyst. Lite tråkigt också kan jag tycka. Känns som om jag stängt igen allt helt och hållet..
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.