Göra rätt?
Just nu är jag inne i en väldigt jobbig del av livet. Jag vill separera och känner att det är rätt beslut. Drömmar och tarot visar på att jag gör rätt, men ändå känner jag mig som en skurk. Jag vill bara låtsas som om ingenting har hänt och fortsätta som vanligt, fast jag inte vill…
Funderar på att gå till ett medium för att få vägledning, men är det något jag behöver egentligen? Jag menar, jag vet ju vilken väg som är den rätta. Det skulle bara vara skönt att höra någon annan säga det också.
Jaha, och vad ville jag med det här inlägget? Skriva av mig kanske. Och berätta att det är så svårt att fatta beslut, fastän jag själv tror att jag gör rätt. Att stanna kvar för att vara snäll kan väl aldrig bli bra? Kan ett medium ge mig en knuff i rätt riktning eller är det bortkastade pengar?

Jag tycker att du ska lita på din egen känsla, om du tar kontakt med ett medium får du kanske den bekräftelse du behöver vilket kan kännas bra, men som du själv skriver, man kan inte stanna för att vara snäll för då man man själv inte bra och man kommer inte vidare i livet. Jag uppfattar att du redan har gjort ett val utefter vad som känns bäst för dig, lita på din känsla för den är rätt! Men behöver du bekräftelse på ditt beslut och någon som ger dig vägledning så kan du kontakta ett medium, gör dina val efter det som känns mest rätt!
Önskar dig all lycka till!!!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag tror du vet bäst själv vad du egentligen vill. :) Det kan vara svårt att göra saker som man vet sårar andra, men du verkar ju redan nu veta vad som är bäst för dig själv. :)
*stor kram*
Visst är det så att även om jag vet att gör rätt, så är det många som inte håller med. Och det är just det som är värst, att såra andra. Tack för era svar! Det känns skönt med lite stöd just nu. :)
Manni! Jag önskar dig all lycka o upplysning. Många gånger är det gott nog att tala med väninnor för ofta så säger man själv eller dom de mest kloka o insiktsfulla saker som ger en aha-upplevelse. Livet har sin gång, ibland är det bara att hålla ut när man går igenom slingriga o hårda vägar. Bästa sakenär att intala sig själv att man gör så gott man kan o lita på sig själv, speciellt när man faller handlöst omkull. Känner dudig dragen att gå till medier o så så varför inte? Men du är den som avgör värdet av den infon, ja det vet du ju redan. Vissa beslut ska ligga o mogna innan man tar steget ut o fattar dom o gör slag i saken. Vissa saker ska få lov att vara ovisst o osäkert, det är så livet är emellanåt, håll ut min vän, o var en god vän med dig själv. Efter regn komer alltid solsken. Sen är det väl så med att det gör ont när knoppar brister…
Med värme o omtanke till dig - önskar miramis2

Hej!
Det finns alltid dom som tycker att man gör fel hur man än gör.
Såna här beslut tar man ju inte över en kafferast på jobbet direkt. Säkert finns det anledningar som du inte vill nämna här som gör att du har fattat ditt beslut i hjärnan men hjärtat säger någonting annat.
Dela ett papper i bra och dåligt och skriv ner dom bra och dåliga sakerna med att stanna så får du se kanske kan det resultatet få dig att ta det slutliga beslutet.
Vill du får du gärna skriva till mig privat.
*Kramar om och stöttar*
Freaket
Medarbetare på HBT ifokus
#4 Ja, du har rätt. Ibland måste man hålla ut, och jag vet i mitt hjärta att jag gör rätt. Och jag ska absolut vara god vän med mig själv, det var det klokaste jag hört på länge. Så länge man är vän med sig själv kan man nog vara det med andra också tror jag.
#5 Jag har ju tänkt på det här flera år till och från. Vi är helt enkelt för olika och skrattar inte längre tillsammans. Det hade nog varit enklare om vi bråkat, men det gör vi inte. Och att vi har barn tillsammans komplicerar allt ytterligare… Men jag anser att barn är värda att ha lyckliga föräldrar. Så visst har jag ju redan tagit ett beslut.
Tack för era fina ord!

Lita på det du känner och få till dig. Det är oerhört tufft och jobbigt att ta steget, steget ur nått som är tryggt och man vet vad har i. Steget över till det okända och osäkra är bland det svåraste man kan göra, men med det klivet växer man oerhört. Lycka till vad än ditt beslut blir

Jag säger som jag brukar; Det är inte lätt när det är svårt 
Vad skönt att ni inte bråkar i alla fall!
Lycka till i framtiden.
*Kramar om och stöttar*
Freaket
Medarbetare på HBT ifokus
Jag har själv varit i samma situation som du är i nu, det tog lång tid för mig att orka/våga dra mig ur mitt äktenskap. Gör det som känns rätt för dig och lita på din innre röst. Det är känslomässigt lika jobbigt att lämna en relation som att själv vara den som blir lämnad.
Kanske ett medium kan hjälpa dig att befästa dina tankar så att du kan gå vidare med ditt liv.
Önskar dig all lycka i framtiden/ Lise
Som jag ser det är det viktigt att du väljer själv… att du inte går till medium eller liknande för det är att lyfta över ansvaret på någon annan och i sådana här situationer bör man ta sitt eget ansvar och kunna säga "jag valde att…" sedan tycker jag att du i det du skriver redan har insikt i vad det är du ska göra…
Lycka till i framtiden
kramar /catha

Att stanna i en relation för att vara snäll är inte rätt mot någon. Du verkar rätt klar över vad det är du vill så vad skulle ett medium kunna göra för dig?
När det gäller att anlita ett medium, ställ dig själv följande frågor innan du satsar dina pengar:
Vad skulle det innebära för dig om mediumet ger dig raka motsatsen till det beslut som du själv har kommit fram till?
Kommer det att innebära att du går emot dig själv?
Du har säkert också läst att alla medium kan ha en dålig dag.
Hur ska du kunna bedöma vad som är sant och vad som är falskt eller om det budskap som kommer bara är mediumets egen tolkning?
Mitt råd är att om du är säker på din sak så sök dig istället till vänner och bekanta som stöder ditt beslut och lyssnar på dig när du behöver prata av dig motstridiga tankar och känslor.
#11 Nej, så klart skulle jag inte gå emot mig själv om mediumet tyckte tvärtom. Så mycket litar jag på mig själv. Jag tänkte mer att jag kunde få stöd och vägledning (vilket jag fått här av er också!) och kanske nya infallsvinklar på hur jag ska tackla det hela och bete mig i olika situationer. Inte för att få veta vad jag ska göra, men på vilket sätt.

Förlita dig på din känsla, gå igenom vad du behöver för att genomföra ditt beslut och planera för vad du ska göra efter separationen.