Samma dröm varje natt.
Varje natt så drömmer jag om samma sak, och det verkar vara något som har hänt eller kommer att hända, i varje dröm så dör jag.
Jag drömmer om att jag vaknar upp någonstans jag aldrig har varit förut eller sätt, hela omgivningen är mystisk och folktomt.
Det är bara som som vandrar runt där och på något sätt så vaknar jag på ett annat ställe, där är det också folktomt, men något stämmer inte där heller, utan gigantiska odjur kommer fram och attackerar mig och jagar mig.
Jag tar såklart och springer tills det blir tyst, och när det väl händer så är jag åter igen på första stället.
Men nu så finns det människor, men dem verkar inte vara friska, alla är seg tänkta och kan knappt gå, och när dem väl får syn på mig så kollapsar dem.
Det är inte slutet, min fru dyker upp och säger att det inte är någon fara utan att allt kommer att ordna sig, och då är jag i ett mentalsjukhus, en patient, jag frågar personalen om varför jag är där, och då så kallar dem på fler personaler och tar ner mig på golvet och ger mig lugnande medel i spruta.
Dem för mig sedan in på mitt rum och låser dörren, jag kan inte röra mig, precis som om jag vore förlamad.
Det går en stund innan jag hör någon låsa upp dörren, och in kommer någon okänd man jag knappt kan se, han tar fram en kniv och hugger mig i magen, det gör han minns i 10 minuter innan jag vaknar upp från drömmen.
Vad kan min dröm betyda?

Hur känner du dig i drömmen? Rädd, stark, lugn??
Jag är ingen drömtolkare men tänker så här:
Känslan du har i drömmen förknippar jag med det du känner i dit dagliga liv kanske. Djuren som jagar dig tyder på att du vill iväg från något i ditt liv som du inte mår bra av. Mentalsjukhuset och alla olika miljöer tyder på att du är fast i någon sorts känsla och känner dig oförstådd och ensam i din omgivning. Din fru kommer och säger att allt kommer ordna sig. Kanske är din fru en person som står för mycket trygghet i ditt liv? Sedan blir du mördad vilket ofta står för förändring. Du lämnar nåt gammalt bakom dig.
Min tolkning är alltså att du står inför en större men positiv förändring i ditt liv. Den är lite skrämmande för dig.
🙂
Känslan jag har i drömmen är rädsla, svaghet och ilska :/
Men det kan nog stämma väldigt bra, du tolkar faktiskt väldigt bra!