Telepati?
Har funderat på det här med telepati eller vad man ska kalla det.. Ibland från ingenstans så kommer en viss person upp i skallen men det är sjuuuukt tydligt så det är inte som att jag själv skulle ha tänkt utan får en så stark känsla så kan tänka mig att den personen tänker på mig? Asså samtidigt som personen syns tydligt så känns personen närvarande också inte som när man bara tänker på någon för då ser man bara personen i huvudet och inte känner någon närvaro
Ingen som har vart med om samma sak? Eller vet om det är telepati? :)
Hej, Jag tror det är någon slags "synkronisering", eller telepati om man vill kalla det så. Det händer nog de flesta ganska ofta, att en person dyker upp i huvet bara så där - och många gånger kan just den personen ringa/tänka på oss samtidigt. Ibland kan det kännas som om personen är (mer) närvarande och de kanske de är, till viss del. När jag känner så brukar jag ta kontakt med den person det gäller, kanske via sms för att säga hej eller så slår jag en signal. Det uppskattas alltid och det är som om det ofta behövs extra mycket, just då.
Sajtvärd på Övernaturligt
Okej:)
Jag tror att det finns som ett gemensamt medvetande, eller som en gemensam själ, som alla kan koppla upp sig emot. Om man tänker på den som en smet som är omkring oss alla, och vi har alla fått en klick av smeten när vi föddes. Den klicken blev vår engen själ. När man dör hamnar man tillbaka i smeten med alla sina erfarenheter och minnen, och om man föds igen frigörs en del av den gemensamma själen och ges till den som föds. Vissa är supekänsliga och kan ta emot information om andra genom den kollektiva själen/ medvetandet, medan andra inte alls tycker att de kan det. Vi sitter alla ihop genom sinnet, för det är inte tomt mellan oss. Den kollektiva själen, eller om man ska kalla det jordens och universums själ finns mellan oss. Jag tror vissa skulle kalla det gud. Det finns också beskrivet att akashakrönikan är något liknande som det jag beskriver. Det är som en bok, eller ett medvetandet som vet om allt som händer och har hänt, och det sitter ihop med alla. Det skulle kunna förklara både telepati, distanshealing, att man föds med instinkter och mycket annat. Distanshealing fungerar, det vet jag efter att jag provat massor av gånger. Men hur kommer den rätt egentligen? Jag tror den färdas i det här gemensamma medvetandefältet, som är själen för universum.
Ja på senaste tiden har jag märkt att folk har börjat prata om exakt det jag tänker på!! Och jag tycker det är ganska creepy för det har typ aldrig hänt så ofta om nu när jag börjar öppna upp mig och min mediala utveckling går framåt.. Men som tur är så är det dom som är stängda och det är nog jag som plockar upp deras tankar snarare än tvärtom, haha ja man får ju iaf ta och hoppas på det!
☮ and ❤ among each other ✿
#5 Det låter mer som synkronicitet, just nu har jag inte skallen med mig nog för att förklara det *hungrig* men googla på det! Det är kort sagt en särskild sorts sammanträffande.
Är synkronicitet detsamma som clairaudience isåfall?
Illusion det är inte riktigt vad jag menade:) men vet vad du menar och tror inte att det är telepati? Stass jag tror inte det? känns som det är helt två olika saker? rätta mig om jag har fel :)
#8 jagar inte helt klar med vad som menas med synkronicitet, därför undrade jag över skillnaderna eller likheterna emellan dessa två.
Ja jag hänger inte med som vanligt, jag trodde det var samma sak..
☮ and ❤ among each other ✿
Synkronicitet är ett meningsbärande samband, alltså att två av varandra oberoende händelser inträffar så nära inpå varandra att den som observerar (den det gäller) ser en mening med det. (ungefär.)
Det behöver alltså inte ha med telepati att göra.
Telepati är mer tankeläsning, att man "vet" vad någon annan tänker eller känner i ett givet ögonblick. Överföring av tankar eller känslor utan användande av muntlig eller skriftlig kommunikation.
Clairaudience, klarhörande, att man "hör" något på annat sätt än med vanligt tal. "Hör" inne i huvudet.
Clairsentience: klarkännande
Clairvoyant: klarseende. Man "ser" något bortanför vanligt seende, vanligt synförmåga….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja precis då hade jag fattat rätt iaf :)
# jag har vart med att synkronicitet ( lyckosam slump) har fått benämna Claire - gåvorna. Bara det inte blir samma missbruk som med energi ordet, tillslut kommer man ju inte fatta vem som menar vad :-)
Hej, Lånar denna tråden lite för att inte behöva skapa flera trådar, inom samma ämne.
Jag tror lite på telepati. Är det någon som vill testa detta med mig? Verkar som det fungerar, sen om det är en slump eller inte, det är en annan fråga. Kul att prova i alla fall :)
Beautiful Dreams…
Jag kan prova:)
#15 Pm:a mig en bild på dig, så skickar jag en på mig, så vi vet vem vi ska telepatera med :) vilken dag och tid passar?
Beautiful Dreams…
Hur går det för er? Lyckas ni med det telepatiska?
näe jag fick inge svar på hur vi skulle göra. han har säkert testat med någon annan :)
#17. Nä camia7 hade ingen tålamod så då funkar det inte så bra om inte båda försöker. Men värt ett försök. :)
Beautiful Dreams…