Pendel
Hur går man tillväga och vad ska man tänka på? Kan man ha vadsomhelst som pendel? Tacksam för svar :)
Vad jag läst och hört ska man helst använda något som tillhör den man,pendlar för. Exempelvis en ring och en halskedja eller ett hårstrå om de är långa och starka nog. Enligt vad jag läst blir det bättre resultat om,det är något man,har på sig ofta, energierna laddas väl eller hur man ska,formulera det. Jag har provat att pendla på dessa premisser och tyckte det funkade bra.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Okej, hur gör du för att tilkalla en ande osv? :)
Kan man tänka frågorna eller måste man uttala de?
Det där är högst individuellt, läs på mer, prova dig fram,och hitta det som funkar för dig :)
/ Skogshumblan
TS, har du provat den utmärkta sökfunktionen? Använd sökordet "pendel" så kommer det upp massor med trådar, läs igenom åtminstone några av dem så får du svar på dina frågor 😉
Nae det har jag inte men ska nog testa…
Mycket av det här med pendling, tarot etc handlar om att hitta din egen intuition, lita på den och utvecklas. Att fråga andra är bra men vissa saker måste du själv göra, som att läsa på, prova dig fram och hitta din väg i det.
/ Skogshumblan
man behöver egentligen inte använda något personligt för att pendla, det enda man ska göra är att skölja under vatten innan man "pendlar"
och vad det gäller riktiga pendlar så att säga (inte halskedjor etc) utan tex bergskristall, rosenkvarts, ametist tigeröga eller liknande så ska man inte laga den om den tex går sönder för då betyder det att man går vidare, och egentligen ska ha en annan typ av pendel. :)
Förr(ganska nydligen faktiskt)ställde jag frågor högt till pendeln eftersom jag hade lite svårt att lita på min intuition. Nu är den mkt bättre och jag tänker frågorna. & frågar högt när den är otydlig eller specificera frågan. Nu när intuitionen har blivit mkt bättre så pendlar den mer än någonsin! :) Rena den med jämna mellanrum i nergräv i jord 24/h, salvia rök, eller havs saltvatten! Ett tips om man har många alternativ är att göra en pendel karta och sen specificera frågan! :) lycka till! :)

Du kan använda precis vad som helst som pendel.
Du kan ha en jätte vacker kristall köpt i alternativbutiken men fungerar precis lika bra med en ful rostig spik.
Andevärlden struntar fullständigt i hur din pendel ser ut o bryr sig inte heller om den är renad eller inte.
Det man ska tänka på är att be om att de visar hur de vill visa ett ja elelr hur de vill visa ett nej.
Det kan vara olika från gång till gång.
Vi har provat att rena perndeln med salvia och fungera lika bra eller lika dåligt oavsett.
Den första kursen jag gick i detta med pendeln så fungerade pendeln väldigt bra och fungerade som allra bäst när man inte visste frågan före och frågeställaren ställde frågan tyst för sig själv.
Pendeln är ytterst känslig för handens egna rörelser och omedvetet kan man styra pendeln genom sitt eget tänkande.
Den läraren berättade att när hon var ute och reste så pendlade hon alltid över maten för kolla så den var ok och att detta fungerade alldels utmärkt.
Men hörde ett par år senare av en gemensam bekant om hur hon blev fruktansvärt magsjuk och matförgiftad vid en semester resa.
Min erfarenenhet är att pendeln är det osäkraste hjälpmedlet vi kan använda oss av för vi själva kan påverka rörelserna alldels för mycket och det helt omedvetet.
Vi har även använt oss av pendeln i våra mediala cirklar och med mycket varierande resultat.
Sist så hade vi 10 kuvert med 5 st bilder på kvinnor och 5 st bilder på män och så skulle vi pendla om det var en kvinna eller en man på bilden i kuvertet inte en enda hade något rätt överhuvudtaget och då var det 3 st deltagare som var mycket erfarna pendlare i gruppen.
När jag bad deltagarna att lägga undan pendlarna och i stället fråga sitt inre så hade de flesta rätt på samtliga kuvert.
I andra övningar där vi ställt frågor så har det vissa gånger fungerat hyffsat bra andra gånger så har det varit mer fel en rätt.
Så mycket träning som krävs för att man inte ska påverka pendeln på egen hand med sina egna rörelser.
Så ett mycket osäkert hjälpmedel enligt mig.
En övning som säger väldigt mycket är att ta en vanlig kortlek blanda kortleken och lägg ut korten över ett bord och ta pendeln över varje kort och fråga om det är ett rött kort.
Så kan du se hur effektiv pendeln är och hur rätt den visar jag är rädd att du blir väldigt besviken över resultatet i början.
Men inte andevärldens fel eller att de luras utan helt och hållet på att pendeln påverkas för mycket av den allra minsta rörelse av din egen hand.
Oavsett vad du använder dig av som pendel.
Lasse