Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: mässorstorseansevenemangträffar
Läst 983 ggr
catha
0

Träffar i Östergötland

I lördags var vi en grupp som träffades i Norrljus lokaler i Norrköping. Vårt mål var att starta en grupp som ska kunna träffas ibland och göra saker tillsammans. Finns det någon som är intresserad av att vara med så läs igenom det som står här nedan. Har ni frågor så svarar jag på dem så gott jag kan /catha

Vi var 12 stycken som kom till denna, den första träffen som gick av stapeln i Norrljus lokaler i Norrköping. Diskussionernas vågor gick höga redan från början och det fanns många åsikter om vad vi skulle göra och var intresserade av. Här är lite av det vi kom fram till

• ? Alla som är intresserade av att träffa andra andliga sökare och dela med sig av sina egna kunskaper är välkomna till denna grupp. Du behöver nödvändigtvis inte bo i Östergötland men du bör bo i närheten.
  • ? Vi är ingen förening men vi bestämde oss för att gruppen skulle ha ett namn. Det namnet blev Östljus eller "Ostljus" som vi måste heta på nätet.
  • ? Eftersom vi inte är en förening så finns heller ingen styrelse. Det innebär att ett villkor för att vara med i gruppen är att man är villig att dra sitt strå till stacken vad det gäller att komma på arrangemang och vara villig att vara ansvarig för dem.
  • ? Man kan bli utesluten ur gruppen men då ska det bero på en av två saker; 1) att man missköter sig genom dåligt uppträdande eller 2) att man inte ställer upp och hjälper till.
  • ? En del av de saker vi kommer att göra kommer att kosta pengar, t ex hyra av lokaler/stugor m m och i de fallen kan det vara lite svårt att exakt beräkna hur mycket det kommer att kosta. Blir det ett överskott så kommer det inte att betalas tillbaka utan gruppen ska vid varje sådant tillfälle gemensamt bestämma ett "välgörande" ändamål att skänka detta överskott till. (Vi räknar på att det kan högst röra sig om 1-30 kr/person). Tanken är dock att allt ska vara till självkostnadspriser, dvs vi kommer inte att hyra in någon för att ha kurser eller föreläsningar utan allt bygger på eget arbete.
  • ? Innan vi skiljs åt efter en träff ska nästa tillfälle vara bestämt och även vilka som ska arrangera det hela.
  • ? Om gruppen blir för stor kan det vara idé att dela den men för den skull behålla ett visst samarbete.
  • ? Du som är intresserad av att bli medlem i gruppen kan gå in på http://ostljus.forum24.se/ och ansöka om medlemskap. Där vill vi att du berättar vad du heter, vilken ort du kommer från och varför du vill vara med. Obs! ett krav är att du är över 18 år.

Nästa träff är planerad till lördagen den 30 juni i St Anna, då vi ska ha en utesittning och meditera i fullmånens sken. Har du trumma så får du gärna ta med den.

EwaKristina
0

Ett mycket bra Initiativ och jag önskar er varmt Lycka Till!!

Zariah
0

Jag var med på båda träffarna och det var supertrevligt. :-)

/Lotta

rosmarin90
0

Jag är också med i den här gruppen/nätverket. Det är jätteroligt att träffas live och utanför internet.

Bor ni i östergötland eller sörmland får ni gärna höra av er till mig eller Catha. Föreningen Norrljus kommer att ha en cafekväll på onsdag 8 augusti 17.00 på färjargården i Norrköping. då kommer det lite ostljusare också. Så känner ni för att träffa lite andligt folk kom dit.Det finns bild på mig på min sida så ni hittar till rätt gäng.

ljus Rose

MariaJ
0

Gud va skoj.. SkrattandeJag önskar er lycka till med era kvällar i Norrköping. Vi ska försöka hitta en bra lokal till träffarna i Kristianstad, sen slår vi också igång. Underbart !!  Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

rosmarin90
0

härligt Maria Skrattande

Jag önskar er verkligen lycka till. Bildar ni en förening?

kram Rose

Vibeka
0

Jag är med oxå!Flört Och vi har såååååååååååå trevligt!!

Så ni som är intresserade av att ha kul,snacka om allt och jobba lite andligt kom med!!! Ja ni som bor i Östergötland och Sörmland.

Ljus carina