Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 555 ggr
Gullan_J
3

Hjälp!

Behöver hjälp fort, då detta problem är väldigt allvarligt.

Det är så att min syster (29) och hennes man (32) har en dotter på 4 år i namn Elin. De har nyligen flyttat till ett hus några kilometer utanför samhället. 

Elin har hela tiden pratat om en gumma som besöker henne när ingen annan ser, hon beskrev gumman som snäll och trygg. Det var ju inget som min syster tänkte på, alla barn har ju låtsaskompisar… 

Men för några dagar sedan hände det som inte fick hända. 

Min syster stod ute på gården och sysslade i trädgården då hon får se Elin i fönstret på andra våningen. Min syster ropar att hon måste gå ner från fönstret och gå till henne.   Väl nere berättar Elin att "Gumman" sagt att hon ska hoppa, att det är jätteroligt. En 4 åring har ju liksom inte självmordstankar…

Nu har de fått reda på att deras hus en gång i tiden varit ett hus där de förvarade fångar som sedan skulle tas till ett riktigt fängelse och att det en gång fanns en kvinna  där  runt 60 år som skulle till fängelse pga. mord på sina 3 barn. Hon hade tydligen lurat de att hoppa ut genom fönstret. När hon "satt inne" i de huset min syster bor i  nu hade hon tydligen tagit livet av sig för att slippa åka i riktiga fängelset. Vilket år detta var vet jag inte. 

Nu har vi alla lite smått panik. Vad ska vi göra? Elin, min syster och hennes man bor för tillfället hos mina föräldrar.

-Bättre ökänd än okänd

Fjäril
3

Hej, Jag kan nog inte tipsa er om annat än att familjen måste prata med någon, eller dottern! Det låter ganska allvarligt om hon hade sådana tankar. Det spelar ingen roll tycker jag, hur mycket man än tror på andar, situationen är allvarlig och de behöver prata med någon professionell inom området. Jag hoppas och tror att de redan kontaktat någon, barn kan ha livlig fantasi.

Sajtvärd på Övernaturligt

twoodblue
1

Kontakta vården i första hand, låt den lilla ängeln berätta vad hon såg/hörde har hört. Finns utbildade inom detta område och vården är extra snälla mot barn, i sverige.

Rita, dockor, leksaker, färger mm är bra hjälpmedel, Då kan hon visa vad hon sett, vad som hänt osv, men tillsammans med läkare/psykolog ska detta i så fall ske.

Sänder kramar till er!!

Beautiful Dreams…

ALPHIRA
5

Lilla Elins upplevelser är inte fantasier, tror JAG, särskilt med tanke på all bakgrundsfakta.

Om jag fick bestämma skulle jag snarast ta en duktig medium till huset och avlägsna "gumman".

Gullan_J
3

En slags barnpsykolog har pratat med Elin och föräldrarna, och enligt Elin ska "Gumman" ha börjat besökt henne varje natt sedan de flyttat in. Elin kände sig från början trygg med "Gumman" då hon var snäll och ville leka och busa. Men efterhand började "Gumman" försöka få med sig Elin till övervåningen, och hotat med att allt möjligt om hon sa något till någon. "Jag ser och hör allt" ska tydligen "Gumman" varit noga med att förklara för Elin. 

Föräldrarna har inte märkt någon speciell skillnad på Elin, bara att hon från en början hade väldigt glad ton om "Gumman", och att hon sedan nästan slutat prata om henne.  

Min syster ska ta kontakt med ett medium som ska försöka få bort gumman, och förmodligen kommer de flytta från huset också för att Elin ska få det så tryggt som möjligt.

-Bättre ökänd än okänd

Fjäril
1

Det var bra att de har talat med någon. Vad säger psykologen om "Gumman", vad är dennes förklaring?

Hur och när fick föräldrarna veta om vad som skett i huset tidigare?

Gullan_J
2

#5 Det jag fått veta av min syster är att han inte kan fastställa något, barn har fantasier. Men att de här fantasierna är väldigt allvarliga. Vad skulle ha hänt om inte min syster varit nere i trädgården? Förmodligen skulle Elin varit död då… Psykologen har inte börjat "pressa" Elin så mycket än på vad "Gumman" sagt osv, utan försöker skapa ett förtroende med Elin för att hon sedan ska säga sanningen. Så att så mycket av psykologen har vi inte fått än. 

Angående huset fick föräldrarna veta av några grannar att det varit ett ställe där de haft fångar som väntat på att få åka till fängelse som sagt. Det var den sista juli, för tre dagar sedan de fick veta de. Sedan har de efterforskat lite i det och hittat att det och hittat att en av väldigt många som varit där var kvinnan som tagit livet av sina barn och som sedan tagit självmord där.

-Bättre ökänd än okänd

Fjäril
2

#6 Ja det var för väl att din syster såg henne där uppe. Det är bra att ni tar till alla medel och det är svårt med barn, man vill ju inte skrämma upp dem heller, ej heller är det lätt att prata med dem eller fråga rätt saker. Det måste vara jobbigt för din syster och pappan till Elin - och för Elin såklart. Hur länge har hon talat om "Gumman"? Om det var för några dagar sedan de fick höra om vad som skett i huset (tidigare) kan det inte vara det som Elin har hört då.

Gullan_J
2

Elin har pratat om "Gumman" i princip sedan de flyttade in, får 2 månader sedan. Det var i bara för några dagar sedan de fick reda på vad som skett tidigare i huset. Så det var ju innan som allt annat inträffat.

-Bättre ökänd än okänd