Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1071 ggr
Helleh
0

Hjärnans spratt?

Min väninnas dotter lärde mig en sak för några år sen, som hon upptäckt av en slump…

Man tittar i nåns ansikte, längst upp på näsbenet & slappnar av med blicken, typ som man gör för att se nåns aura.

Efter en stund förvandlas ansiktet & man kan se någon annans ansikte, men vems eller vilkas vet jag inte.

I mitt ansikte såg hon tydligen 2 personer, fast en åt gången då. Den ena beskrev hon som min låtsasmamma, som funnits i mitt liv sen jag var 1 år. Den andra var en gammal killkompis.

Jag provade på en annan tjejkompis & den enda jag ser än idag, är en gemensam bekant som dog 12 år gammal i hjärtsjukdom.

Min tjejkompis i sin tur såg något riktigt läskigt i mitt ansikte. Hon såg min yngsta bror, som betydde otroligt mkt för mig då, blodg i hela ansiktet. Hon gömde ansiktet & jag trodde hon skrattade, men efter en liten stund reste hon sig & jag såg tårarna forsa & hon sprang hem. Efter det kom hon inte till mig på ett bra tag.  Hon har förklarat att händelsen var så otroligt läskig.

Är det någon mer som varit med om liknande eller vill testa?

Pendlan
0

Ska bli intressant att se respons på denna tråd för jag har en väninna som varit med om detta. Hon trodde att hon höll på att bli tokig… så jag kolla runt lite på nätet men hitta väldigt lite om det här. Det heter något speciellt detta seende men minns inte vad. *ler*

Helleh
0

Ahaaa :)

MissQuinn
0

**Detta lät intressant…måste ta och prova det. Får tänka ut nån som kan sitta still och vill bli utglodd bara…Skrattande
**

Clary
0

Har för mig att jag läste i en av Brian Weiss böcker om en övning där man sitter mitt emot varandra och att det då kan framträda ett ansikte från tidigare liv.

Gjorde det tillsammans med en vännina för många år sedan och då såg hon ut som en indiankvinna. Det fick hon också senare bekräftat när hon var på en regression.

Värt att prova!?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

melia
0

Jag har lärt mig att om man vill se tidigare liv så tittar man i tredje ögat så där, jag kan se det, mitt ansikte förändras till en massa olika men det är många år sen jag provade nu jag tyckte det var så otäckt.. kanske dags att försöka igen :)

Pendlan
0

Vad jag då undrar för att fundera  vidare inom detta ämne? Vad kallas det här seendet? Hoppas någon som vet någe mer?

Glittervittra
0

Usch..ja de där har jag varit me om o de e skitäckligt…
Du kan också titta in i någons ögon och sen se hur facet ändrar sig *huga*
Jag vet inte men vissa påstår det är deras tidigare liv man ser…men jag vet inte om jag vill tro på det…va tror ni?

kramis

Pendlan
0

Jag e ju helt novis inom detta men ser ju att det finns flera som har erfarenhet inom det här. Om det är någon som vet vad de här kallas eller vet mer så skulle jag bli jätte tacksam för vidare svar.

Tack på för hand

Paris1
0

Jo jag kan se det på vissa personer ibland…och det kan va ganska skarpa markeringar ibland….

Elisabeth-J
0

En väninna till mig ser ansikten från tidigare liv, när hon gjorde det första gången på mig så visste hon ingenting om dom tidigare liv som jag vet om och hon såg flera av dom! När hon gjorde det så beskrev hon att runt omkring mig så lystes det först upp med starka energier och sen började dessa ansikten att framträda. =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Pendlan
0

Oj vad jobbig jag e..*s* men måste fråga vidare.  Är det någon som vet vad det här seendet kallas? Som jag fattar det är det här inte så vanligt….. eller?  *nyfiken som vanligt*

Pendlan
0

Oj vad jobbig jag e..*s* men måste fråga vidare.  Är det någon som vet vad det här seendet kallas? Som jag fattar det är det här inte så vanligt….. eller?  *nyfiken som vanligt*

Elisabeth-J
0

#10 Jag vet att det ska finnas ett ord på det men just nu är jag för trött att minnas det, hoppas att någon annan har svaret! Annars återkommer jag när jag kommer ihåg det igen =)

Elisabeth 

melia
0

ingen aning om det kallas nåt speciellt.. det var ett medium som sa till mig att jag kunde det här, o i mina öron lät det som rena rappakaljan men jag försökte väl när jag kom hem och jag såg på första försöket och tyckte det var jätte häftigt och testade ofta men sen har jag börjat tycka det är lite otäckt så det var läänge sen jag kollade nu :) kanske inte ens kan längre :)

Pendlan
0

Opssss.. de blev dubbelt! det va ju inte meningen? *fattar noll*

Helleh
0

Så det kan vara tidigare liv man ser? hmm… Det förklarar ju dock inte varför jag bara ser vår döda bekant i kompisens ansikte :(

Glittervittra
0

Är det inte "överskuggning" det kallas?
Jag satt och lekte me missen en gång och hade ett snöre…som plötsligt förvandlade sig till en orm..allt gick jättefort men ändå hann både jag och kissen uppfatta det..
Jag fick till svar att detta var nåt som kallades överskuggning..
har inte hört detta förr och inte läst om det heller..så om nån vet vad det är så blir jag också glad om någon kan förklara närmare va de e

Kramisar

Helleh
0

Jag undrar om inte alla har förmågan att göra detta, liksom att se aura. Alla har vi nog gjort detta omedvetet.

Jag tänkte ju inte på att det är auran jag ser sen barnsben, förrens jag gick med i en annan sajt, innan jag hamnade här.

dilba
0

Jag ser ofta min pappas ansikte på andra män på samma sätt som ni beskriver här, jag har hela tiden trott att det är min hjärna som spelar mig spratt för att jag så gärna vill att han ska leva men det kanske det inte är….

karini
0

Jag provade det på min sambo. Men det gick inte. Tillslut började han skratta och undrade hur länge jag skulle sitta och glo på honom. Hur gör man? Fundersamdet funkade inte för mig iallafall. Tittade mig i speglen länge också men det gick inte det heller.

Glittervittra
0

Det går lättast om det är lite skymning när man ska titta

kramis

karini
0

Jag ska försöka igen lite senare. Får se om jag lyckas. Får nog leta up någon annan först. Min sambo tyckt det lät väldigt konstigt. Han tror inte på sånt. Tack för tipset. Kramiz

Helleh
0

#20 Jag har inte haft nåt problem att göra det alls. Jag fäster blicken på näsbenet mellan ögonen typ & tittar enbart på den punkten & slappnar av i blicken, så framträder det andra ansiktet ganska snart.

Tuva-Lena
0

Skall gå o prova jag med! Men just nu måste jag bara få berätta att det är en otroligt vacker fullmåne ute! Eldigt orange och stor som en melon! Gissa om jag har saknat månen i sommar, men nu är den här! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elisabeth-J
0

#24 Nu måste jag ut och se om jag ser den här också,  =)

Elisabeth 

Helleh
0

Såg den inte från balkongen, har ett berg ivägen + en massa träd.. & inte såg jag den från loftgången heller :(  *avis*

Helleh
0

Är det nån som lyckats med detta nu då? *Petar på de som skulle prova*

Pendlan
0

Någon som kom på va detta heter e inte överskuggning.. e någe annat de heter.

magma
0

Jag har läst om något liknande i boken "Schamansk healing" av Alberto Villoldo. (Har inte hunnit läsa ut den än, eftersom det dök upp fler intressanta böcker…:) Ska bläddra tillbaks och se vad som stod! I den boken skulle man dock se in i varandras vänstra öga, och det man skulle få se var sitt/sina egna tidigare liv eller dylikt. Återkommer…