Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 19800 ggr
silverorm
14

Stjärnbarn...?

Är det någon som vet vad det betyder…att man är ett stjärnbarn?? Vad innebär det?

En kvinna som min mor lärde känna i Stockholm, satt o mediterade en kväll o bad andarna att vaka över mig o min son (min mor hade bett henne göra det, vi hade en svår period just då) hon hade  aldrig sett något foto av oss, så hon visste ju inte hur vi såg ut. Men hon fick syner av mig o min son (kunde beskriva  oss detaljerat)  fick möta mina ledare, som är 3 st,  och så sa hon att det lyste  en stjärna  över  mitt huvud och ett över min son.  Jag vet inte vad det betyder, någon som vet?? Kan ju säga att när denna kvinna ringde min mor, var hon mycket exalterad över vad hon sett, hon sa att så starka o tydliga syner hade hon aldrig haft!

Jag är tacksam för alla svar!Glad

[kvasthilda1972]
1

Har ingen aning men det verkar ju positivt iallafall…

Eija
1

Det lät positivt tycker jag oxå,…… men jag var i min ungdom med om att ett medium som på en seans sa till mig att jag hade en stjärna i pannan, och att föreningen som arrangerade denna seans, skulle ta hand och vara rädd om mig….jag var som ett stort frågetecken….men efter seansen fick jag veta att jag hade gåvan att kunna se….men att jag tydligen var för rädd då….fast det är jag fortfarande….har inte gått vidare med min gåva…törs inte…SkrattandeHemlis

[Hellas]
1

Jag har hört detta tror jag för bara ett par veckor sedan det finns även Regnbågsbarn etc. Jag tror att jag själv är regnbågsbarn men jag vet inte. Jag frågade inte något närmare om detta!
Sedan fanns det ett par till benämningar men dessa minns jag inte. Jag har ingen aning om betydelsen och tror inte det har någon heller Fundersam! Alla är ju som de är……fantastiska skapelser!

vattuqvinna
3

Stjärnbarn är vad jag förstår ett barn som ska arbeta med människor här i lievt,att ge kärlek och skapa harmoni. kanske med healing/massage/ medium mm .finns många sätt att hjälpa till på men stjärnbarn är väldigt andlig och vet oftast vad som behövs om man lyssnar inåt. Som du själv tex.*ler'

kram monica

Veyla
5

Egenskaper hos de stjärnfödda

Om stjärnfödda som är ett samlingsord som jag själv använder för vita själar. Ljusarbetare som föds till jorden och har minnen från att vara i en icke fysisk kropp.

Det innebär helt enkelt att man har vissa minnen från högra andlig kunskap i förhållande till jordens kunskap och andra dimensioners kunskap. Med kunskap menas helt enkelt information om universum, hur det fungerar, varför vi finns och vart vi är på väg.

Det finns flera olika galaxer varav vintergatan är en av dem det finns många fler därute än vi någonsin kommer att kunna räkna i vårt fysiska liv. Det pågår ett ständigt arbete i våra universa för att upprätthålla balans, utbilda, leva och utvecklas. När vi föds med viss andlig insikt så har det mycket med att göra var vi kommer ifrån och vilken våran mission är för detta livet. Alla människor har en mission, alla mineraler, växter och djur har en mission. Det är den som skapar mening och liv.

Den kunskap vi alla har när vi föds kan ha med rent praktiska jordiska saker att göra som att starta en miljörörelse, vara kommunal dagmamma, arbeta på fabrik. Det är vad vi gör med våra liv som kommer att påverka huruvida vi lever vår mission eller inte. Det finns nämligen många sidospår vilket tillhör det mänskliga

Stjärnmänniskor sänds ständigt till olika jordar och universum för att arbeta med denna balans och målet är att vi ska neutralisera astralenergin för att alla kunna vakna i våra stjärnkroppar i ett högre medvetande. Nya världar skapas ideligen precis som vi människor föder barn, djuren förökar sig nya stjärnor tänds eller explosioner i rymden skapar nya planeter. Arbetet är oändligt för hela tiden finns en nyskapelse det är en kosmisk lag.

Texten tog jag här ifrån.

Veyla
4

Sen hittade jag detta med;)

indigobarn- en dröm eller mardröm???

Inskrivet av lovesoul april 25, 2006 - 00:34 Indigobarn, kristallbarn, stjärnbarn

Jag har den senaste tiden efter att jag varit i Australien funderat mycket på detta med Indigobarn. När jag födde min son -89 så sa alla han är en stark ledare och mycket medial pojke, ett riktigt indigobarn. Som för de flesta mammor i denna värld blir man stolt över sitt barn, men ack vad jag ångrat att jag fick detta indigobarn mellan varven. Hans första år var han supersöt, förutom på natten. Det tog ibland flera timmar innan han ens somnade. Oftast efter att jag gungat honom kraftig i min famn. Vissa dagar så kunde han skrika tills han kräktes och ingen försod vad han ville ha sagt.

Mizzi
1

När jag blev spådd en gång så sa den kvinnan att hon såg stjärnor i min sons hand.

Vad kan det ha betytt ??

vattuqvinna
1

7. stjärnor är för mig ett positivt Tecken,sikta mot stjärnorna.höga mål här i livet har säkert din son..ett stjärnbarn

Elisabeth-J
2

Oj oj oj det här med stjärnbarn och stjärnmänniskor som det sägs och skrivs att dom är säregna på olika sätt, alla är ju det mer eller mindre, om man kollar på egenskaperna så hittar vi väl flera hos oss själva, våra barn, vänner m.m. Jag tror att ingen speciell är utvald till sk. stjärnmänniska, men alla kan bli det, det beror på vad man gör med sina kunskaper och om man hjälper till att sprida ljus och kärlek bl.a. Alla föds vi som vita själar :) Alla har vi gamla kunskaper med oss till det här livet som vi sprider på olika sätt, alla ger vi och tar till varandra oavsett om det handlar om medialitet, andlighet, hantverk eller som bilmekaniker, vi ger och får av varandra och det man ger ger man med hjärtat. När man ger eller tar emot med hjärtat så är man en stjärnmänniska tycker jag :) Om man nu ska benämna det med ett sånt namn.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Hellas]
2

#9 Jag håller med, jag tycker det är dumt att sätta in barn och människor i speciella fack, risken är ju att de tror på detta så mycket att de kanske blir låsta i något som egentligen bara är hörsägen.

Elisabeth-J
0

#10 Ja jag tror att alla föds med en stjärna i pannan, om man nu ska benämna det som stjärnor så ser jag en stjärna i alla oavsett vilka dom är eller vad dom gör :)

Elisabeth 

vattuqvinna
0

11. jag det tror jag med..alla är vi ju som sagt andliga och alla kommer från andra sidan.

Veyla
0

Men allvarligt talat. Är ni stolta över stjärnbarmen???

Dem är ofta bortskämda dryga snorungar. Kolla bara vad alla skriver om sina egna stjärnbarn. Det är problembarn som ofta kommer i fel banor.

Kanske att dem kommer att passa nån gång. Men just nu är det förjävligt rent utsagt för dem. Dem Får bara problem.

Desutom blir dem forskningsobjekt för forskare som tävlar om att upptäcka mest om våran nästa människoart. ush fy!

Elisabeth-J
2

#13 Men vem har sagt det? Det är väl ingen gud eller guru som har utsett problembarn till stjärnbarn heller? Nej det är har ju någon människa fått för sig, alla har väl haft problem mer eller mindre? alla barn är väl mer eller mindre jobbiga och odrägliga? Nej jag köper inte det där för jag anser att alla är lika värda :)

Ja jag är stolt över alla mina 3 barn med deras olikheter, både som supergoa och odrägliga :) Mina små stjärnbarn ;)

Elisabeth 

Veyla
0

Men Elisabeth. Jag har aldrig sagt att vi är olika värda. Vi är alla lika värda. Bara det att stjärnbarn (kristallbarn eller Indigobarn som dem också kallas) inte passar in i våran värld än. Dem är nära på autister. Dem har det jättesvårt och jag hade inte velat att mitt barn skulle ha det så svårt.

Mycker knark och gifter. Hela våran värld trycker ut dem. Vi bor på en planet under utveckling. Det är det jag läst om dem iaf.

Men om du nu inte köper det jag säger kan väl du motbevisa det då? Visa mig en link till en sida där forskare säger annat och jag ska gladeligen lägga till det i min tanke. 

Och jag pratar inte illa om någon. Det jag säger är bara ren fakta. Så Se objektivt på det.

moonflower
0

Jag tror vi alla har olika uppgifter och jag tror oxå att de är lika viktiga!

Jag tror att allas våra uppgifter är svåra på olika vis.

Jag tror även att alla människor är lika viktiga. 

hälsningar fr moonflower

Veyla
1

Det du säger är så sant moonflower. Alla är lika viktiga och lika mycket värda. Men alla passar inte in.

Tex så passar jag inte in här. Jag är en helt annan typ av människa som antagligen skulle ha passat bättre in i en flock.En flock där vi bara var flocken och inget annat.

Men vi har ett välutvecklat sociellt samhälle. Det måste även kristallbarnen förstå. Dem kan inte få leva som gudar bara för att någon påstår att dem är utvalda av stjärnarna. Dem får ta konsikvenser precis som alla andra.

Detta är inte bra. Det är dem som ska utveckla världen vidare. Det krävs både svett och blod till sånt. Går inte att undvika. Och det är deras svett och blod som kommer att krävas.

Det är det som är felet på oss "vanliga tradisionella" människor. Vi ser med känslorna. Vi ser inte med ögonen.

Mizzi
0

Vill bara påpeka att min son är en helt vanlig 18 åring, har bara funderat över det hon sade den gången om sjärnorna , tänkte om någon här kunde tänkas "tolka" vad hon kan ha menat med det.

bjarvamor
1

Det finns inte några länkar till någon evig sanning om någonting överhuvud taget! Sanningen finns inom oss själva! Forskarna vet sannerligen inte sanningen om någonting, det vet bara sin egen sanning!Flört

Skogskraft
2

Själv är jag maskrosbarn, som var det förra populärnamnet på folk som står pall trots tillvarons jävlighet.

Har dock lite svårt för idéerna om att stökiga problembarn, helst med 5 olika diagnoser, skulle vara nåt alldeles extra halvgudomligt från stjärnorna & nedstigna till jorden för att lära oss människor fred frid & lycka.

Det är nog bara ett hjärnspöke från nån utbränd förälder som sen blivit "sanning" i vissa kretsar.

Veyla
1

Japp, Lyssna på Skogskaft.

#18 om din son är normal (vad det nu är) så är han heller inget stjärnbarn. Bra va? :P

#19 om forskarna bara vet sin egen sanning så vet inte du mer;) Man kan inte strunta i vad dem säger bara för att dem inte tror på andar och magi. Nej, mycket av det dem säger är faktist sant. Och det vet jag att du också vet;)

Elisabeth-J
0

I så fall är ju i alla fall alla människor stjärnbarn :) Hur många är det inte som har känt att dom inte platsar här? Det är många men alla har inte dessa sjukdomar. Många har sjukdomarna men inte fått diagnos, läkare bedömer domfullt friska trots att man själv vet att det är fel, tänk om alla mer eller mindre har en bokstavssjukdom egentligen? Har en forskare uttryckt att vissa barn är just stjärnbarn? vem har kommit på det namnet?

Elisabeth 

Veyla
0

Jaa, du. Vem kom på att kalla dem kristallbarn? eller maskrosbarn, Indigobarn???

Och nej. alla är inte det. Och i synnerhet inte dem som är 18. Kristalbarn började födas runt år 2000.

Du får kalla dem vad du vill. (Eller inte kalla dem något) Men forskarna kallar dem så och barnen är deras forskningsobjekt.

Accept it or leave it!

Elisabeth-J
3

#23 Nej jag behöver inte acceptera något eller lämna det ;)

Eftersom jag har jobbat med barn både långt före och efter år 2000 så har jag sett barn som varit mer eller mindre mediala, helt friska barn och även med sjukdomar av olika slag. Men det kan jag ju säga, att någon skillnad på dom barnen som är födda före eller efter år 2000 är det inte :)

Elisabeth 

Elisabeth-J
1

Att många själar föds för att hjälpa andra att komma vidare, för att sprida ljus osv, det tro jag absolut att det gör, men jag tror att det alltid har gjort det men fler kanske har kommit till jorden för att sprida kärlek m.m. För några år sen när det skrevs om stjärnbarn, indigobarn m.m. så läste jag mycket om det som skrev om deras kännetecken osv. men sen började jag att analysera det lite mer eftersom jag som sagt arbetat med barn i många år, försökte se någon skillnad mellan då och nu, men nej, om man vill kalla dom något så har jag då sett dom födas i väldigt många år, men kanske att fler har kommit dom sista åren. Dessutom som jag skrev så handlar det inte bara om barn med dessa sjukdomar, det är många som är fullt friska också. Och jag står fast vid att jag tycker att alla, oavsett vem man är, är en stjärnmänniska om du ger ifrån ditt hjärta. Det som finns inom alla människor är ett gott och varmt hjärta från det att man föds, men hjärtat kan få sår på vägen som förändrar människan men alla har det där fina hjärtat kvar, oavsett vem du är, alla sprider något gott på vägen i livet. En del mer och en del mindre. Det är mina tankar och känslor om det här! Jag säger inte att det ÄR så, för det kan ingen göra men jag skriver och berättar om vad jag själv har sett och hur jag ser på det, alltså min egen tro, min tro är den som finns i mitt hjärta, precis som din tro finns i ditt ;)

Elisabeth 

Veyla
1

Men Elisabeth. Varför tror du att dem är speciella för?

Hade alla barn i Sverige varit kristallbarn så hade det inte varit speciellt. Det finns olika typer av stjärnbarn. Dem senaste stjärnbarnen heter kristallbarn. Alltså inte samma sak som indigobarn.

Läs detta! 

När du har läst det kanske du förstår mer. Dem skriver "Vi kommer att få" Inte "vi har fått"

Jag tycker att du borde vara mer öppen inför vad forskare säger. Att du jobbat med barn slår tyvär inte deras bevismaterial. Jag är ledsen men du får antingen lämna det eller fortsätta störa dig.

Jag har gjort det jag kan för att förmedla till alla vad ett stjärnbarn är. Jag har inget mer att säga om den saken nu.

Elisabeth-J
1

Jag stör mig inte alls, jag tycker det är intressant att se hur vi alla ser olika på saker :) Det gläder mig :)

Jag har läst massor och det finns spalter med olika saker som kännetecknar barnen osv. men jag ska läsa mer, jag skrev som du kanske läste i mitt tidigatre inlägg att jag säger inte att det ÄR så, för det kan ingen göra, det är min tro i mitt hjärta och du har din i ditt hjärta, eller hur?

Elisabeth 

Veyla
0

Mitt hjärta? Nej, jag ser objektivt på det. Så kallt och oskänsligt är inte mitt hjärta;)

Elisabeth-J
0

#28 Veyla, du är 16 år har du berättat här tidigare, det finns mycket kvara att lära i livet så jag önskar dig all lycka till på din väg, mer värme och kärlek kommer du också att finna :)

Kram

Elisabeth 

silverorm
1

Tack för era svar! Det blev tydligen en intressant diskussion…Människor säger om mig o min son att vi är känsliga, men tåliga människor, vi har fått ta mycke ondska…men vi tror på människosläktet ändå…man måste ju försöka vända det onda till något gott, el åtminstone finna en lösning! Att uppskatta de goda mänskor man kan få möta i rätt tid i rätt situation.

Jo, alla människor har ju en uppgift att fylla, det vet vi ju! Men min fråga ställdes eftersom jag aldrig hört om stjärnbarn förut. Jag undrade eftersom både jag o min son hade det så ju…jag fick en liten insikt…om nu jag inte haft det livet jag levt tidigare, så hade jag aldrig kunnat hjälpa eller förstå när min son blev utsatt för ondska…Glad Men idagens läge har vi fått en paus, o har ett mkt harmoniskt liv!! Ha gott alla!!

Dravcena
1

Jag har fått höra på nätet att stjärnbarn är själar som kommer från en främmande galax. :-) Plejaderna bla…..de har vissa egenskaper som klart stämmer in på diagnoserna ADHD och de har också vissa drag utifrån autismspektrat. De är utvalda, speciella människor som fötts här på jorden för att lära oss andra.

Jag tror inte på det här - det måste jag säga. Jag tycker att ALLA människor är stjärnbarn och speciella. Alla är unika på sitt sätt och därmed speciella. Vissa människor är mer klok och vis än vad jag är, samtidigt så finns det människor som är "mindre klok och vis" än vad jag är. :-) Kontentan blir att vi lär av varandra och ingen är mer eller mindre viktig än den andra. Stjärnbarn i den bemärkelsen som New Age-rörelsen vill säga - det handlar nog mer om att försöka förklara ett neurologiskt handikapp än vad det säger om förmågor och utomjordisk klokhet - enligt mitt sätt att se på saken. :-)

Choklad
0

Men jag bara undrar,,det är väl egentligen inte meningen med tråden att någon är mer värd än den andre? Om kristallbarnen kommit för att lära oss något, så är väl det sista man tänker på vem av alla barnen som är bäst?

U R us

skumtezz
1

Jag är ett stjärnbarn :) och tycker det är underbart :)

Elauren
3

Jag tycker inte om idén om att endast tro på vad en och samma människa säger om saken, i det här fallet "forskarna". Ingen kan veta exakt allt om andligheten och det mediala, det tror jag absolut inte på. 

Bara för att någon skriver en text om det, behöver det inte vara sant. Vem har sagt att det bara är "problembarn" som är indigobarn? Nej, att få ett mer öppet sinne anser jag själv, som endast är 18, är att lyssna till fler och inte vara så otroligt bestämd och hålla sig till fakta. Det är inte alltid faktan som man bör lyssna till :) Alla har sin egna uppfattning, och så bör det vara tycker jag. Att byta erfarenheter är underbart, men försök inte att övertala någon annan att tycka som dig själv.. Det blir aldrig bra. 

Jag tror också på att alla är speciella på sitt sätt, bara att vissa anammar det mediala mer än andra :) Det kanske beror på vad man har för tidigare kunskaper? Vem vet? :) 

Frågan är öppen. :3

tarotlasse
7

Jag är som Elisabeth väldigt skeptisk till detta med stjärn kristall och Indigo barn. 

Från början när deras gurrus och ledare började med detta så var det ju bara de som var födda efter 1990 som kunde vara Indigobarn,

Men eftersom intresset inte var så stort så ändrade man detta och helt plötsligt så hade vi även utöver indigo barn dessa stjärn o kristall barn  och  några år till att spela på för att öka intresset. '

Tittar man på kriterierna för att tillhöra dessa grupper så förutom året man är född.

Så har jag inte varit med om en enda person som inte kunnat känna igen sig inom detta. 

Jag kan  känna igen precis allt i dessa kriterier och har ADHD men jag är född 1960 så kan inte passa in dessa grupper. 

Att göra jämförelsen med ADHD och Autism mm.

Gör mig så förbannad  för rena fakta fel i deras jämförelser. 

Att de just är barn födda efter 1990 förklarar man med att de är så många som fötts med ADHD  efter 1990. 

Att ADHD inte funnits tidigare  jag är född 1960 och har ADHD

Och att detta med så många  som föds med ADHD har med  en förberedelse av en kommande medvetande höjning.

De har tydligen ingen kunskap överhuvudtaget om ADHD. Man började diagnosera överaktiva barn i mitten av 1800 talet. 

1902 så kom den första internationella diagnosen över hela världen och då hette det MBD och har haft ytterligare 5 olika namn innan de blev ADHD och nu pratar man om att byta diagnos namn igen. 

1932 började man medicinera överaktiva barn med amfetamin tills i början av 60 talet då man ersatte amfetaminet mot dagens läkemedel. 

En forsknings studie som publicerades för 2 år sedan visar att vi med ADHD har en förändring i en kromsomgrupp och är en genetisk skada. 

Det går med DNA teknik att få fram om man har ADHD i dag. 

Forskarna visade även genom det stora DNA arkivet i USA som har DNA prover från alla utgrävningar och från sparade läkare prover mm. 

Där visar det sig att alla mäniskor på Stenhåldern hade denna genetiska  förändring i dag är det ca 5 % av befolkningen somm har ADHD. 

Så att ADHD skulle vara en ny åkomma och en förberedelse av en medvetande höjniing är rent bullshit. 

Eftersom all vetenskaplig forskning visar att ADHD minskar i omfattning mot tidigare i historien.

ADHD är en ärftlig åkomma visar dagens forskning. 

Inte bara denna upptäckten av kromsomförändring så visar det sig att vi med ADHD har en tunnare hjärnbark en normalt. i Hjärnbarken sitter funktionerna med koncentration, uppmärksamhet  och även produktionen av våra olika hormoner. 

Inte tusan gör man jämförelsen med en personer  med andra kropsdelar som inte blev som det var tänkt. 

Samma sak med ADHD en fysisk förändring som skapar problem. Ett stort funktions hinder i vardagen. 

Det har inget med det övernaturliga att göra. 

De flesta med ADHD har brist på ngt av våra horomoner och även om vi har samma diagnos så fungerar och är vi så olika beroende på vilket av hormonen vi saknar. 

En del med ADHD är överaktiva och våldsamma andra precis tvärtom nästan apatiska och väldigt lugna. 

Även stor skillnad på hur ADHD fungerar på pojkar och flickor därför så många flickor med diagnosen har missats genom åren. 

Så deras rena fakta fel  gör mig riktigt arg och bygger bara upp ännu mer fördomar om oss med ADHD och sätter in oss i ett fack som överhuvudtaget inte stämmer men tydligen kan man hitta på egna kategorier utan överhuvudtaget tagit reda på rena fakta frågor. 

Så otroligt ledsamt detta med Indigo, stjärn och kristallbarn  

Lasse

yamher
8

stjärnbarn är bara ett mänskligt påfunn för att känna sig mer speciell. De är alldeles för vaga beskrivningar, beskrivningar som vem som helst som vill vara ett, passar in på.

Och jag finner det oerhört intressant att andra sidan ställer sig väldigt avigt till detta med stjärnbarn så det passar in på det jag skrev först.

Själar är själar, varken mer eller mindre. Hade det varit något annat så hade det inte varit en själ heller. Och det krävs en för att kunna leva som människa.

ADHD har funnits i alla tider. De blir inte fler idag. Bara mer synliga. Har inget som helst med andra sidan att göra eller något annat syfte utan endast för vårt samhälle har inte lika många fysiska arbeten som förr. Personer med ADHD må hända alltid haft svårt att passa in i skolor o liknande men de har också den egenskapen att också utveckla den mänskliga evolutionen med att våga lite mer, göra lite mer för att överleva som den utan ADHD inte kanske hade vågat. Som i jakt eller krig.

Och texterna hänvisar till alla dessa så kända personer att de skulle ha varit något av dessa stjärnbarn; som Astrid Lindgren, Selma Lagerlöf osv Och det bevisar igen människans behov att framhäva sig, eller få en förklaring o passa in i samhället.

1900talet och 2000talet är fullt av massa mänskligt påkomna idéer som inte alls har någon härkomst från andra sidan, eller för delen tvärtom att mänskligheten hävdar att de har skapat eller kommit på något som faktiskt inte alls är människans idé från början!

Alis volat propriis Oskyldig

tarotlasse
1

Jo visst  och att de med ADHD är mer mediala en andra är helt felaktigt. 

Men jag förstår varför man säger så. 

Alla är mediala men de allra flesta slår bort det med fantasier och att man inbillar sig så det logiska tänkandet som motarbetar den mediala kontakten.

Vi med ADHD är väldigt impulsiva och vi gör oftast saker innan vår hjärna hinner säga i från att det är fel. 

Vilket gör det betydligt lättare för oss att lyssna innåt och på andevärlden för vi går på det första som dyker upp och innan vårt logiska tänkande förändrar det vi fick till oss.

Så en enorm fördel för oss när det gäller det mediala arbetet. 

Men  i vardags livet kan det ställa till enorma problem. 

Vi är precis lika mediala som precis alla andra men fungerar lite annorlunda  i hjärnan  vilket underlättar medialiteten.

Så det är inte enbart nackdelar med ADHD vi är också oftast väldigt kreativa, sociala och  tänker många gånger utanför de normala ramarna. 

Men inte alltid så lyckat för vi nöjer oss oftast inte med att ngt inte fungerar utan vi måste ju undersöka det själva. 

Väldigt många med ADHD är konstnärer, författare  skådespelare och 

Väldigt många ledare både inom politiken och inom företags världen har eller har haft diagnosen ADHD.

Ett av mina barn har också ADHD och gick på en resurs skola för barn med bokstavs kombinationer. 

Visst dessa barn hade enorma och stora problem men de hade en grym intuition och  hade många gånger känslan  på ngt skulle hända innan det skedde. 

Du kan inte ljuga eller lura dessa barn för de genomskådar det direkt. 

Men en del av dessa barn oavsett medialitet och intuition så var vissa av dessa  extremt våldsamma en del hade även svårt  med känslor och empati. 

En del av dessa skulle inte tveka en sekund att döda en annan mänisk tyvärr. 

För helt underbara ungar men de kan inte hantera känslor empati som andra kan. 

Så frågan är om just dessa så kallade Indigo barn kan hantera sin medialitet  

De var 10 st barn i 2 klasser  och i dag sitter 5 st av dessa barn på olika kriminalvårds anstalter.  

Men som jag skrev i förra innlägget så har vi dessa ADHD barn som är otroligt empatiska och väldigt lugna även om de är impulsiva i sina tankar. 

Så det går inte att sätta in dessa barn med ADHD eller med andra autistiska drag i ett speciellt fack och att de bara för de har denna diagnos så är de extra mediala och gå i speciella skolor för att utveckla sin medialitet. 

Såg ett TV program från England från en speciell skola för indigo, stjärn och kristall barn. 

Där 5 åringar fick gå upp på scen och göra storseanser och ge andra personer healing inför publik. 

Det var skrämmande att se och hur mycket de en skolas på dessa skolor så kan inte dessa 5 åringar hantera en kvinna som utsatts för sexuella övergrepp  eller andra övergrepp. 

Det ska inte en 5 åring behöva uppleva  för  de kan inte hantera detta. 

Jag har egen erfarenhet av detta när jag tog med mig sonen  som var i 10-11 års åldern på en storseans där anden visade hur han misshandlat och våldtagit kvinnan i publiken. Inget man kan nämna på en stor seans inför en massa  folk. 

Utan sådant får man linda in i bomull  räcker o säga att anden behandlat klienten illa. 

Men sonen var mycket upprörd efter seansen och undrade varför jag inte berättat om hur anden bett sig mot denna kvinna. 

Han tog väldigt illa vid sig och tyckte det var hemskt att se sådan saker. 

Men tyvärr det jordiska livet kan vara grymt och även de som gått till ljuset kan visa dessa grymheter som de varit med om. 

Låt barnen vara barn tvinga dem inte in i vuxenvärlden och drilla deras medialitet på det viset. 

Man ska inte heller bromsa dessa barns medialitet men att utveckla det på det viset  som man gjorde på denna skola  var grymt tycker jag.

Lasse

yamher
3

jag tycker inte man ska varken jobba med att utveckla eller tvinga in dem någonstans. De ska helt enkelt bara vara barn. Om det uppkommer frågar ska man naturligtvis möta dem. Men aldrig arbeta och få dem att utveckla sig.

Alla barn är mediala i början. Det handlar om att anpassa sig till vår värld. Med tiden stänger de allra flesta barnen ner sig. (runt 4-8 års ålder), den ålder många släpper sina fantasikompisar.

En del tar upp och blir igen lite mediala under tonårstiden just pga deras emotionella svängningar.

Därefter när man blir vuxen, eller så pass mogen kan man om man själv vill jobba med att utveckla sig.

Det finns inget behov för ett barn att hålla på detta. Vare sig det gäller att hota att andevärlden inte existerar eller att pressa dem på information eller upplevelser. Vår värld är tillräckligt svår att ta sig fram igenom. Och att arbeta med andra sidan är sällan det viktigast under den tiden vi lever på jorden. Är det en mening med att vara medial kommer det att visa sig. Andra får medialiteten som arv. På både gott o ont.

Du skriver lasse att det finns många fördelar för personer med ADHD och medialitet men jag skulle säga att det också kan vara fruktansvärt jobbigt just för en person med ADHD beroende på hur de klarar av att stänga ute konversationer och känslor. Jag har sett mediala personer med ADHD som i perioder har det riktigt jobbigt med livet pga kombinationen. Personer som är mediala behöver inte ha ADHD för att tycka det e jobbigt .

Alis volat propriis Oskyldig

tarotlasse
1

Ja visst fins det fördelar men nackdelarna kan vara stora och omfattande som bryter ner kroppen både fysiskt och mentalt. 

Det tog enomrt lång tid för mig  att lära mig att stänga ner min medialitet och få låta hjärnan vila några minuter.

Eftersom jag inte heller har ngn fungerande dygnsklocka så säger inte kroppen till mig om det är dag eller natt eller när det är dags att sova. 

Enligt sömnexperterna sover jag aldrig efterom jag aldrig går ner i remn sömn så drömmer jag ytterst sällan 

Eftersom jag håller på att skriver min bok  nu så är det inte ovanligt att det   bli oj är det söndag kväll är det inte fredag kväll. 

Då har jag alltså skrivit i 3 dygn i sträck utan jag märka ngt. 

O utan sömn i 3 dygn så fungerar man inte riktigt bra i huvudet. 

Så vet mycket väl att jag går till jobbet i morgon men det lär inte dröja  många timmar innan jag tuppar av  och svimmar av ren utmattningen . 

På tisdag är det dags igen för socionomen har skickat mig till läkaren och socialpsykiatrin  eftersom hon anser att jag är totalt utmattad och utbränd. Jag själv brukar inte se det fören den dagen jag inte klarar av o resa mig från golvet igen. 

Har  haft 3 st långtids sjuskrivningar på grund av utmattning och blir troligtvis en 4e. 

Så nu är det troligtvis kört för mig eftersom AF anser mig ej arbetsför. 

Vilket jag inte accepterar, 

Men så  här   fungerar en del med ADHD kristall, stjärn  eller Indigobarn   så tur jag är född 1960 så jag inte tillhör dessa kategorier. 

Lasse

Biotoxina
2

Jag har ingen aning om nånting om stjärnbarn.. indigo och sånt… de enda jag förundras över är hur folk kan placera sådant, som jag tycker liknar stjärntecken - i så speciella "fack" som med autism. Att jungfrur är "nogranna" kan jag ta.. men… hallå.

Däremot, de andra beskrivningar som att stjärnbarn har med andlighet och det kan jag ta. De är lite mer som med stjärntecken. En del stämmer in på många, medan allt inte behöver stämma på alla.

Typ. 👍