Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 2672 ggr
[SporeDiatrymisss]
0

Fullmåne...

Är jag ensam om att ha svårt att sova när det är fullmåne?

Juliasundstrom
0

Jag sover jätte dåligt vid fullmåne!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Apootie
0

Nä. När jag sover dåligt brukar jag kolla om det är fullmåne, sover extra dåligt då.

BlackRoseCat
1

Jag är rastlös och sover dåligt och bara snurrar någon dag före och någon dag efter…katterna är som små varulvar….men jag har märkt att jag är likadan vid nymåne eller mörkermåne som jag säger…..nästan värre…någon mer som upptäckt det?

Apootie
0

#3 Ja, känner samma sak.

[SporeDiatrymisss]
0

Vid fullmåne kommer alla tankar i hela universums alla galaxplaneter i hela världen och går in i mitt huvud och låter mig inte sova… så är det ca fyra dagar före fullmåne och dagen före min mens. Skönt att höra att jag inte är ensam! :-D

[Sol69]
1

Jo då månen påverkar oss en hel del. Men är kanske inte lustigt. Vår kropp består ju av 90 procent vatten och vattnet styrks ju av månen. Ebb och flod.. Så då blir det ju även det samma i vår kropp.. Men fy de kan vara tufft värre 😓

AngelaEmm
0

Jag sover också dåligt vid fullmåne.

Ha en bra dag!

AngelaEmm

Galaxy86
0

Jag har också svårt att sova men jag gilllar att se på månen och drömma =)

Pokemon hundar och konst

[Mia-Li]
3

Läs detta. Nu har forskarna kommit fram att man kan sova dåligt vid fullmåne:

http://www.barometern.se/nyheter/In_ut/dalig-somn-kan-skyllas-pa-fullmanen-%283871947%29.gm

Magi-cat
2

Det verkar vara dagens nyhet:http://myscienceacademy.org/2013/07/26/bad-nights-sleep-the-moon-could-be-to-blame/

Kul faktiskt, det är ju vad så många sagt och känt, att månen påverkar sömnen…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eldsjärten
2

Jag känner mer en "kraft" inom mig som kommer fram! :)

Ghosthunter
1

Min sömn brukar inte påverkas av månen. Men jag kan känna nån sorts magisk känsla när det är fullmåne…..men kan inte riktigt förstå eller förklara varför….men det är en positiv känsla som fyller mig med kraft🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[SporeDiatrymisss]
0

Jag känner inget förutom sömnlöshet vid fullmåne, dock när det regnar/är molnigt så liksom " vaknar" jag inombords och blir jätteglad. :-)

tarotlasse
0

Jag läste att man nu gjort en vetenskaplig undersökning o sömnen och fullmånen. Den visade att vi dels har svårare att somna dels att vi vaknar tidigare och försöks personerna hade i snitt 2o minuter mindre sömn under fullmåne. 

Forskarna såg även att försökspersonerna inte gick i lika djup remn sömn under fullmånen. 

Resultatet skilde sig inte åt beroende på hur lång natt och hur mycket ljus månen gav. 

Så inte själva månljuset som påverkar oss men vad har man inte fått fram. 

Men jag vet att man tidigare har gjort undersökningar hur vi påverkas sömn mässsigt av ebb och flod  som också ger en sämre sömn. Så troligt vis har ju jordens dragningskraft och läge till sol och måne som påverkar oss inte ljuset. 

Lasse

Magi-cat
1

#14 Länkar finns i #9 och #10

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

idacu2
0

Jag brukar aldrig ha huvudvärk.. Men oftast när jag får det är det som migrän (utan illamående) & då brukar jag kolla ut & 99% av gångerna är det fullmåne. Sömnproblem har jag ofta så är inget jag kan koppla med månen. (pappa däremot märker inte av fullmånen på något sätt alls så tror det är olika för individerna. :)

happyone
0

Jag brukar oftast drömma olika otäcka drömmar när det är fullmåne, har även väldigt svårt att somna!

[Smulan98]
0

Jag sover inte ett dugg dåligt, jag sover bättre när det är fullmåne :)