Vad händer?
Ska ta det här kortfattat så att det inte blir en novell….
Först har vi en groda (Padda!) Mitt på golvet i vardagsrummet.
Sambon upptäckte den medans jag var på toaletten… den sitter mitt på golvet och stirrar rakt mot mig in på toa… sambon slängde ut den…
Sen gick han och la sig…
Då kommer det en stor mal… (Nattfjäril)
Och "attackerar" (!) mig.. jag springer in till sambon o tänder lampan och ber om flugsmäcken.. (Ja, jag är väldigt löjlig, men när det kommer kryp mot mig så får jag panik och jag har reptilfobi med så grodan hade redan skrämt upp mig)
Hur som helst…
Malen försvann….
Men då kommer det en till! En mindre variant och den bara ska ska ska flyga PÅ MIG.. jag sitter i soffan här framför datorn… så jag får resa mig upp för den flyger in mellan benen!!!!
ÄNDÅ, när jag flyttar på mig så flyger den efter mig!
Jag viftar o donar och lyckas sedan slå den med flugsmäcken…
Vad händer? Har hört att Grodor och insekter har ungefär samma betydelse…. någon som kan hjälpa mig? Blir lite nyfiken på om det ens KAN ha någon betydelse eller innebörd… inte varje dag som två händelser sker såhär direkt efter varandra….
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
De kanske vill att du ska ta tag i din rädsla när det gäller dessa saker? Tror själv att jag fått uppleva konstiga saker och Tecken för att jag ska bearbeta det för att sedan bli hur cool-lugn som helst! Ha ha ja inte vet jag men varför inte? ;) Mitt nästa projekt är att bli av med min rädsla för hästar… Ett av mina tidigare projekt var katter… Och så lite projekt i andevärlden förstås… Utveckling och frihet i själen… :) Men men, det bästa är ju att du försöker komma på vad dessa upplevelser betyder för dig. Vi har ju olika saker vi ska lära oss. :)
Tack för ditt svar Kattuggla!
Ja men visst kan det ju vara så!
Det har jag inte tänkt på 🤪
För saken är den att direkt efter alla dessa händelser så sveper en ande förbi. Vitt halvdassigt "sken" om man säger så….
Men då blev jag inte rädd… mkt märklig kväll iaf haha.
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Rosalee, enligt djurens språk har grodan denna betydelse:
"Livets höjdpunkt är nu. Min gåva till dig är att känna glädje och meningsfullhet. Gläds åt allt det goda i livet, bejaka livets glädjeämnen. Uttryck din glädje och du glädjer andra."
Malfjäril. " Acceptera ditt nya jag och en ny värld väntar dig. Min gåva till dig är att utveckla nya sidor hos dig själv."
Kanske är det något du kan ta till dig av detta.