Skyddsänglar och skyddsandar..
Ibland får man bevis på att dessa existerar.. Idag är en sån dag..
Klumpig som man är så snubblar man på sina egen fötter och ramlar.. Men jag känner att jag hade någon med mig som lindrade fallet.. Som om de försökte att se till att det inte gick så fort..
Vist jag fick ett litet sår på ena knät, skrapsår på axeln och en stor blåtira på vänster öga efter mina solglasögon..
Men hade det inte varit för deras hjälp hade det kunnat bli mycket värre.. Nu får jag gå runt och de ut som en clown ett litet tag men inget är i alla fall brutet. 🙂
Skönt med lite hjälp… 😉 Hoppas det läker fort. 🙂
Tur man har en stor dotter som kan handla åt mig.. 🙂
Ser ut som hej kom och hjälp mig och såg när jag va ute snabbt att alla tittade.. 😮Funderade väl på vem som har gett mig ett kok stryk.. Men de va ingen som slog mig alls.. snubblade ute och råkade ramla.. 🤪
Klumpig som man är 😃
Vad skönt att du tar det så bra, är också lite klumpig av mig, därför fick jag mitt smeknamn snubbel-Tony, när jag en gång i tiden gick på gymnasiet, haha Skönt att det gick väl, krya på dig och ha det fint :)
Beautiful Dreams…
Det blir ju inte bättre av att man går och surar och tänker negativa tankar.. Jag fick ju inga allvarliga men.. Ser bara hemsk ut.. 😃
Men vågar inte visa mig ute på ett par dagar.. i alla fall tills jag ser lite mera normal ut,, 🤫

vi hade den turen i vintras när vi trots mycket låg hastighet pga halt underlag kanar när vi kommer till en T-korsning. Om inte bilen helt plötsligt gör en sväng på 90grader så hade vi kanat rätt ut och klippt bilen som kom. Jag har för mig att maken körde i 30 max. Mycket långsamt iaf.
Vi hann stanna innan korsningen men det var precis. Det var så tydligt att bilen ändrade färdriktning än vad min man gjorde med bilen.
Tack o lov för att man får hjälp ibland!
Alis volat propriis 
Sicken tur att det gick bra! Härligt att du hade hjälp med dig, de finns alltid till hands.
Sajtvärd på Övernaturligt
Ja och det känns skönt när man känner att man får bevis på det när man behöver det.. Men är rejält blå och fin under ögat.. 🤫
Blir solbrillor ute.. och dottern fick handla åt mig.. Skrämmer ju folk annars de kollar så lustigt på mig 😃
#7 Oj, ja det kunde ha gått illa!
Sajtvärd på Övernaturligt
Nu har jag klickat på "bra inlägg" på samtliga därför att alla har varit bra inlägg. Detta ämne är intressant och mycket personligt, känns det som.
Det som förvirrar mig är -har hört det från många håll- att även anhöriga kan åta sig rollen som skyddsängel och även FÅ VINGAR. Det kan ta tid att få vingar men man kan få dom, sägs det på sina håll.
Och hör och häpna (detta har jag aldrig berättat för någon), en gång kände jag hur vingar började växa ut ur mina skulderblad. Inte bara kände utan såg hela processen också. Det var rätt så korta vingar men vingar ändå. (Jag börjar bli så okänslig att jag bryr mig inte längre vad jag berättar…)
Mycket får man höra innan öronen trillar av, eller hur?
Vet inte själv vem min skyddsängel är och är lite irriterad över det. Däremot vet jag att hen har räddat mig OTALIGA gånger från en fara.

Det tillhör arbetet. Eftersom det är en av våra livsuppgifter - att leva på jorden OCH vara skyddsängel, så lyfts man upp till en ängels "status", och då behövs dem. Dessutom syns det också att man jobbar som skyddsängel. Det ska aldrig finnas något tvivel.
Alis volat propriis 
Svåra saker, yamher. Svåra saker.