Att arbeta som medium och healer
Har några funderingar,,, kanske finns det några där ute som har tipps och ideér.
Funderingarna är : jag vet att det är att arbeta som healer och medium som är min livsuppgift,, har eget företag och säljer bla inredning. Nu har jag även öppnat upp för att ta emot "klienter". Hur gör man på bästa sätt för att komma i gång? hur "får" jag ut information om vad jag kan? Första klienterna? är det någon som har några ideeér, hur har ni som jobbar med detta gjort?
oj vad många frågor och funderingar jag har!

Kan rekommendera dig en bok som ligger på healingsidan som heter "Dela din gåva med världen".. se vad du tycker .. Den är skriven av Helena Montelius.
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Tack!
skall genast kolla upp boken

Hej det handlar om att bli känd på ett positivt sätt. När jag fick mitt träningkort gjorde jag en massa gratissittningar, dels för att få erfarenhet och dels för att sprida mitt namn. Jag vet inte om du håller seanser, men att hålla seanser är ett bra sätt att visa hur du jobbar. Mässor är bra också. Dela ut visitkort och berätta hur man jobbar. Jag är med på mässor, men har inga privatsittningar där, men lägger Tarot och håller seanser.
Att ha en hemsida där man berättar om sig själv med namn och foto är nödvändigt idag. Annonser i dagspressen tror jag inte så mycket på. Vissa föreningars broshyrer kan man annonsera i. Då vänder man sig till rätt målgrupp. Energivågen kan man ju också annonsera i, fast det är fasligt dyrt.
Lycka till/ Rose
Tack så jätte mycket för de fina tipsen. Är alltid bra att få "höra" andras ideér. Man fastnar lätt i sina gamla invanda tankemönster.
Rose, vad är det för träningskort du menar? Har aldrig hört talas om det.
Jag har funderat på en hemsida,, det kniviga är att jag inte är så himla duktig på sånt. Men det blir nog en så småningom i alla fall.
Jag har hållit i seans, eller som jag kallar det , privatsittning,, har inte gjort någon storseans. Det är väl som för de flesta,,prata inför en massa folk kan vara lite skrämmande. Har även gjort en del healing.
Tack än en gång för alla tips!