Ande i huset ?
Nu har jag nästan ingen tvivel alls på att det är en ande jag har i mitt hus här hemma!
Imorse klockan 06.40 började min jättejätte gamla mobil att ringa, den var avslagen och hade inget SIM-kort i sig ens, mobilen låg på fönsterbrädan bakom rullgardinen.
När den väl började ringa så flög jag upp ur sängen och tänkte: "Inte har väll jag ställt klockan en lördag morgon? Och inte har jag väll bytt alarmsignal?!"
Nej det hade jag inte heller, inte något av de!
Så jag flög upp ur sängen och insåg då att det inte var min nuvarande mobil som ringde.
Så jag kutade runt i mitt rum och letade efter vilken mobil det var, då trodde jag att det var min mamma som glömt sin mobil i mitt rum eller något.
Men det var de inte heller.
Jag letade överallt, sen stannade jag upp och lyssnade vart alarmet kom ifrån, då kom jag på att jag hade mina 3 gamla mobiler bakom rullgardinen, så jag slet upp rullgardinen och såg att en av mobilerna vibrerade och ringde, så det var DEN som lät! Jag höll seriöst på att pissa på mig just då! :s
Alltså: På den mobilen var det någon (ingen av mina kompisar för ingen har hållt på med den för den funkar inte, och ingen har ens varit i mitt rum på jättelänge förutom jag typ) som hade ställt ett alarm på klockan 06.40, och för att ni ska förstå varför jag blev så rädd var det för att den där mobilen har varit avslagen och sönder sen i början av Januari 2009!Och det är ju som ganska omöjligt att mobilen ringde just nu, för på den mobilen kan man inte ställa in VILKET datum som alarmet ska ringa eller något sånt, så om någon skulle ställt alarmet på 06.40 så skulle den ringt varje morgon klockan 06.40, men det har den ju inte gjort ! :s
Försökte stänga av alarmet också men det gick inte, klickade överallt men det gick absolut inte! Så det blev att riva upp luckan där bak på mobilen å ta ut batteriet, först då slutade det att ringa.
Dethär var inte heller någon dröm som vissa säkert tror nu att det var, för senare när jag steg upp så frågade jag min syster som har rum bredvid mitt rum, om hon hörde mobilen när den ringde, och japp, hon hade hört den.
**
Är det någon som kan förklara det här?**
Det här är inte första gången jag blivit väckt eller hört eller sett något andligt i det här huset och på gården :s
_**Och om det nu är en ande, vad vill han/hon isåfall mig? :o
**_Ursäkta att texten blev så lång ! ^^ Hoppas att ni orkar läsa iallafall :)
Mvh/ fanny
Jag tror att det är en morgonpigg ande som också vill att du ska komma upp ur sängen tidigt på mornarna. så…
Ligg inte och dra dig så länge
upp och gör frukost så anden får i sig lite av den goda aromen av frukosteriet .. (tror jag)

Det där har hänt mig och andra jag känner också med mobiler och en gång gick en digital väckarklocka igång trots att den var helt ny och aldrig varit uppackad, inga batterier fanns i den heller. Det kan vara så att det är någon som vill visa att han/hon finns där, vill busa med dig eller vill säga något. Fick du själv någon känsla av vem det kan vara och vad budskapet vill säga dig?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det är nog inga tvivel, nej! *S*

läskigt men kul 
Hej! Håller med Elisabeth …. Det är någon som vill visa att han/hon finns … förmodligen bara lite bus, men säkert inget farligt ….
Jag och mina kamrater har varit med om liknande saker, med mobiler, mp3-spelare och datorer ….
Även väckarklockor och vanliga klockor av olika slag ….
Det är inget farligt, och vanligare än man kan tro ….
Är det besvärade för dig, så be anden (på skarpen) att sluta, och att du verkligen vill vara ifred.
Men det är säker ingenting farligt …. Skulle det vara det, skulle du nog känna på dig det ….

#2 Min farmors förra man, (han dog när jag var ca 4år) jag fick en stark känsla av att det kunde vara han, när jag och min kusin och min syster var små så rukade han alltid komma och väcka oss tidigt.
Men jag vet inte ? :p
När min dotter bodde hemma så hände det att en ljushårig flicka från andra sidan väckte henne..hon sa till henne att nu måste du gå upp….( min dotter var mycket morgontrött)…
U R us
#6 Stämmer nog bra med att det är han. Lita på din känsla, har jag lärt mig av alla här inne 
Jag har också hört/läst flera som berättat om just mobiler som uppfört sig mysko.

#8 okej :)
Haha ja, det låter ju som att anden har lite humor iaf! Speciellt om han/hon vet att du är morgontrött och gärna sover lite längre. Isf så tror jag att det är någon som försöker jäklas lite med dig x)
Om din mosters man har gått bort och hade en vana att väcka dig tidigt så är det ju möjligt att det är han. Han vill kanske bara göra sig påmind, eller tyckte att du hade sovit klart. Men förstår att du blev rädd. Är man nyvaken så är man sällan på humör för såna saker :O
#6 Fanny, tror du är på rätt spår.
En gång ringde min vanliga mobil, jag svarade och hörde bara att någon ANDADES tungt i telefonen. Fick på en gång en känsla av att det var min pappa som varit död och begraven i 40 år.
När jag sen kollade från vilket nummer "samtalet" kom, så visade det sig att det överhuvud taget inte kommit något samtal den kvällen.
Riktigt häftigt!
Önskar att jag fick vara med om mer sånt. Jag vet säkert att det spökade i min gamla lägenhet. Kunde verkligen inte gå in i mammas rum, mådde så dåligt där inne. Det hände saker och energin i lägenheten var så oerhört negativ och låg.
Flyttade till en nyrenoverad lägenhet i maj förra året och jag har inte varit med om speciellt mycket. Anledningen till att lägenheten renoverades var pga en brand och tre stycken katter dog. Jag själv har tre katter och jag tror att mina katter ser spökkatterna ibland då de fryser fast och spänner blicken i någonting som jag inte kan se.
Det är intressant det där. Som sagt, önskar att jag fick uppleva lite mer spökligheter :D
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se