Hur och Varför?
Jag tänkte ställa er ett par frågor för att ta del av hur ni resonerar. Jag har fått dessa frågor flera gånger och det vore intressant att lyssna till hur ni tycker och tänker. (Jag kommer inte ge mina "svar" direkt)
1. De flesta människor lever på jorden i omgångar för att lära sig olika saker. Varför ska alla lära sig samma saker och för vem ska man lära sig det? Till vilken nytta?
2. Det sägs att vi för våran kunskap till "källan" (här resonerar vi nog olika) eller till Gud. Men vad innebär det? Omformulerar: Varför och för vem ska vi lära oss olika saker? Vad ska vi göra med kunskapen? Fortsätter det i all oändlighet?
3. Om alla människor fortsätter leva som själar, blir det inte över "befolkat" av själar då?
4. Om healing nu fungerar, varför hjälper det inte alla som helas? Vissa lämnar ändå.
5. Varför ingriper inte våra skyddsänglar när de ser att vi är i fara?
6. Varför är vissa mediala och andra inte?
Berätta gärna hur du ni tänker 
Jag tydliggöra, se #13
(Jag vill be alla om att hålla den här tråden fri från frågor mellan "skeptisk - troende"!
Tråden är enbart till för att bolla teorier fram och tillbaka, främst där alla har möjligheten att lämna sina tankar. Ingen debatt mellan "oss" som inte delar samma tro - med andra ord! Sådant kommer plockas bort!)
Sajtvärd på Övernaturligt
Skulle du kunna förtydliga fråga nummer två? Min fyrkantiga skeptikerhjärna förstår den inte
Bra frågor för övrigt. Det ska bli intressant att se hur ni svarar.
Risken är att jag "avslöjar" hur jag tänker då 
Nej, men det sägs att Gud inte kan känna de känslor vi gör (eller källan om man vill kalla det så) och det innebär att vi människor "levererar" detta till källan/Gud. Frågan är alltså varför? Eller varför lever vi flera liv, och för vem? (återigen, se fråga 1 eftersom de går hand i hand) - det hade varit en bättre och kortare förklaring 
Fjäril..Nu svarar jag utifrån så som jag tänker nu…
1. De flesta människor lever på jorden i omgångar för att lära sig olika saker. Varför ska alla lära sig samma saker och för vem ska man lära sig det? Till vilken nytta?
Ja jag har ju den tanken..O jag tänker bara i Mig.O vad jag skall lära mig här är för mig en gåta.Men jag tror att varje gång jag går här på jorden så är det så lite som jag behöver ta åt mig.sen så lär vi oss olika..Knivig..För stora delar av värden lever ju i missär.o det förstår jag inte.
2. Det sägs att vi för våran kunskap till "källan" (här resonerar vi nog olika) eller till Gud. Men vad innebär det?
Dessa rader förstår jag inte..
3. Om alla människor fortsätter leva som själar, blir det inte över "befolkat" av själar då?
**Nej.Själen är ju en sak, o människoskalet ett.Titta på himla valvet hur många pytte små stjärnor kan du se???
**
4. Om healing nu fungerar, varför hjälper det inte alla som helas? Vissa lämnar ändå.
Detta är inte min sak..Men jag o hunden har blivit hjälpt av Heling.
Ja en knivig fråga som jag med lurat på.varför har vissa hjälp o vissa får klara sig själva..Är inte jag människa o svara på.
6. Varför är vissa mediala och andra inte
Vi är ju olika på olika stadier.Alla kan ju inte bli det vill..De har inte anlagen..
_____________________________________________________--
Fjäril skriv nu inte för tidigt…
O jag vet inte om jag kanske läser något här som någon skriver som jag ser som klock rent…
jag lever ju i en resa där min färdväg ändras lite hit o dit…
Lena..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tack Chik för dina tankar, alltid intressant. Om du inte förstod fråga två (måste utformat den fel, så se svaret jag gav Joppo i #1). Jag menar alltså, för vem ska vi lära oss dessa saker och vad ska vi göra med dem när vi är klara? Vissa anser att vi för informationen till Gud eller till en källa.
Fjäril skriv nu inte för tidigt…
Jag har sitter inte på "svaren" mer än alla andra 
#4.
AhA..För Vem!!För oss själva o för att uppnå den optimala verkligheten…Vad jag menar med det!!Vet jag inte själv. Men man kan ju tänka sig att man blir någon form av hjälpare för mänskligheten.
O Herre gud så det blev..Men det är så jag tänker nu..
Jätte bra inlägg och bra frågor, men ack så svåra! Många av dem har jag själv funderat över.
1. De flesta människor lever på jorden i omgångar för att lära sig olika saker. Varför ska alla lära sig samma saker och för vem ska man lära sig det?** Till vilken nytta?**
Ja, för vem? Det går in i den andra frågan och det handlar om att förenas med källan. För källan eller för vår egen skull, eller för universum? Vet inte, det här har jag lite svårt att få grepp om. När det gäller min utveckling så tycker jag att det är rätt så klart att jag återföds för att kunna lära mig nya saker. Vi väljer livstema och har olika uppgifter varje gång. Man pratar om olika nivåer som själen ska uppnå. Våra guider har också guider eller lärare o.s.v. Men vad gör man sen när vi har utvecklats tillräckligt och inte behöver inkarnera något mer. Vad gör man med allt kunnande? Om vi antar att vi återförenas med källan och blir ett. Vad innebär det och när ska det ske? Nu blev det fler frågor än svar så jag måste nog fundera lite mer 
Nej. det tror jag inte. Tid och rum i andevärlden existerar inte på samma vis.
Är inte så insatt i healing, men antar att det är så att alla människor är olika motaggliga för det.
Tycker att de gör det! Det beror på vilken sort fara du menar. Om det är något livshotande, så kan de göra det. Har själv upplevt det när bilen jag färdades i i 100 km/h slog in i en betongvägg. Några meter innan förstod jag att det var över, upplevde att tiden stannade och jag hann tänka på mina barn, min man som får ta emot beskedet. Här är jag säker att att någon ingrepp. Bilen blev totalförstörd, men jag klarade mig med en skrapsår på halsen. Sedan finns det andra gånger när jag behövt hjälp men inte fått den. Nu i efterhand kan jag tycka att det var då jag växte och lärde mig något. Alltså, vi måste klara oss själva för att lära oss saker. De ingriper när det är meningen att vi ska fortsätta leva och när vi inte är klara med vår livsuppgift.
Jag skulle säga att alla är mediala, men att vi har kommit olika långt i vår mediala utveckling och därför verkar det som att vissa kan "se" och "känna" och andra inte. Men alla kan. Man pratar också om gamla och unga själar. En ung själ är då en som inte inkarnerat många gånger och är i början av sin resan. (Då blir man kanske skeptiker i detta liv
) .
Det var bara lite tankar, en del frågor måste jag nog fundera lite mera över. Tack Fjäril för att ställde frågor. Jag tycker om svåra frågor, för då blir man tvungen att tänka, ifrågasätta, få nya insikter…
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
#6 mesa…Så himla bra skrivit..
Tack mesa, mycket intressant att fundera över. Jag återkommer med mina tankar. Vi delar en del 
Kram på er båda!
#1 Bra frågor för övrigt. Det ska bli intressant att se hur ni svarar.
Vad skulle du vilja svara själv, Joppo?
(inget svar är mer "rätt" än något annat, inte heller mindre)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja det var bra Magi-cat, det vore intressant att lyssna till dem som inte "tror" också 
Alla svar är intressanta!
Jag undvek att svara eftersom jag att antog att det skulle räknas som v. skepticism
1. Ur min synvinkel låter "själauppgraderingen" som en religiös konstruktion, vars syfte är att bland annat besvara fråga nummer tre. Om själarna återfödds i nya kroppar uppstår ju inte problemet med en överfull andevärld.
Om tänker lite på det, så är det faktiskt ett rätt så märkligt påfund, eftersom man inte kommer ihåg vad man lärt sig tidigare. Vad är liksom vitsen med att lära sig något som man sedan är omedveten om?
2. Jag tycker vi ska lära oss saker för att jag tror det gör oss till bättre, klokare och mer nyanserade människor och för att det för samhället framåt. Jag tror inte att det finns något religiöst eller övernaturligt incitament till att lära sig saker. Jag tror inte heller att vi har några "extraliv"
När vi dör så tar sagan slut.
3. Eftersom jag inte tror på själars existens, så ser jag inte detta som ett problem. Sen om nu själar hypotetiskt skulle existera, så finns det ju ett helt universum som dom kan flyga runt i. Enligt er så verkar de ju inte vara beroende av den fysiska världen för att överleva, vilket jag antar gör så de kan befinna sig var som helst.
4. Jag tror inte att healing fungerar. I de fall då det tycks fungera tror jag det beror på placebo eller logiska felslut.
5. Jag tror inte att det existerar några änglar.
6. Ingen kommentar 
Tack Joppo för din teori!
Jag tycker det är intressant att ta del av olika åsikter/tankar!
Allmänt:
Jag vill be alla om att hålla den här tråden fri från frågor mellan "skeptisk - troende"!
Tråden är enbart till för att bolla teorier fram och tillbaka, främst där alla har möjligheten att lämna sina tankar. Ingen debatt mellan "oss" som inte delar samma tro - med andra ord! Sådant kommer plockas bort!
# 0
Från sidan 83 ff i länkad pdf berättas vad man tror om dina frågor från spiritistiskt perspektiv Fjäril 
#12 säger också tack för svar!
Intressant och tydligt beskrivet!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tack Sara, det ska jag läsa! 
# 0
Om healing nu fungerar, varför hjälper det inte alla som helas? Vissa lämnar ändå.
(Om healing fungerar) tror jag inte att alla som menar sig kunna heala - kan heala. Precis som inte alla som vill vara duktiga att sjunga kan vara det.
Det är även möjligt att den får får healing måste vara av en speciell personlighetstyp, eller på någt sätt öppna för det.
2. Det sägs att vi för våran kunskap till "källan" (här resonerar vi nog olika) eller till Gud. Men vad innebär det? Omformulerar: Varför och för vem ska vi lära oss olika saker? Vad ska vi göra med kunskapen? Fortsätter det i all oändlighet?
Tycker på något sätt att fråga 1 och 2 hänger ihop på något sätt. Galet svår att svara på dock. För det uppstår nya frågeställningar i mig…Men vi ska lära för oss själva på sätt vis men även för Gud för vi är alla ett. Vi är ett med Gud som är den högste och renaste av all energi och består av enbart kärlek.
Nä det blir inte det för jag tror att jag Lena består av många själar eller rättare sagt min själ kan dela sig och vara på flera platser samtidigt. Det hänger samman med att tid egentligen inte existerar. Det finns inget igår, idag, imorgon. Allt är här och nu! Allt sker samtidigt. Det här är mer än vad en människas hjärna kan förstå och jag är inte heller så säker på att vi måste förstå det. En anledning till varför vi är här om och om igen.
Osäker på hur du menar, men om du tänker att de som tar emot healing inte blir bättre? Där kan jag inte komma med ett enda klokt svar. Jag har valt att inte läsa de övrigas svar förrän jag själv tänkt genom detta så jag inte blir påverkad av andras åsikter. Men om jag utgår från mig själv så har healing varit mer påtaglig för mig rent fysiskt och psykiskt vid vissa tillfällen medan andra gånger har jag inte märkt någon skillnad och då är jag ju öppen och mottaglig
Tror nog att de gör det, ibland väldigt påtagligt medan andra gånger är vi inte uppmärksamma nog på deras ingripande. Beror nog lite på vilken slags fara det är tal om. Kan kanske också vara så att när det är direkt livsfara och ingen skyddsängel "stoppar" att det helt enkelt är meningen att man ska gå över till andra sidan.
Vi föds alla med den mediala gåvan men många stänger av den. Många får redan som barn höra att de har livlig fantasi och att det de ser eller hör bara är nonsen och trams. Det har jag själv fått höra.
Många blir vettskrämda av det, tror att någon vill dem ont. Men vi kan alla "träna" upp den mediala sidan
Intressanta frågeställningar så här på torsdagskvällen. Ingen sitter ju på "facit" men spännande att läsa hur alla ni andra tänker och funderar över det här.
Är även nyfiken på dina tankegångar Fjäril…
Kram till er
lena
Hej!
Kan det vara så att vi kommer tillbaka för att slutföra det vi påbörjat i ett tidigare liv och om vi slutfört det vi påbörjade i ett liv så påbörjar vi ytterligare ett liv för att utvecklas vidare?
Vi är alla delar av en helhet och om vi utgår från helheten så tror jag att vi har tagit på oss uppgiften att uppleva saker och ting som vi för med oss till helheten när vi är klara med detta livet på jorden. (jag, tillit delar med mig av hur det var att leva som tillit, Fjäril delar med sig hur det var att leva som Fjäril) Allteftersom alla delarna delar med sig växer och utvecklas helheten och även delarna och så kan det ju fortsätta i oändlighet, kunskapen tar aldrig slut.
Tänker att det själarna är energi och således inte manifesterade så universum ska nog rymma en hel del:)
Om vi talar om sjukdomar, och dessa märks på ett tidigt stadium (alltså redan i energikroppen) kan dessa healas innan sjukdomen manifesteras i kroppen, har sjukdomen redan manifesterats i kroppen blir det kanske svårare, sedan beror det säkert på vår balans i energikroppen, vad det gäller skador så kanske det mer handlar om hur vår energibalans är, (svårt det här:))
Om vi tänker att vi själva valt vår livsväg så kanske det är så att skyddsänglarna inte ingriper om vi inte själva ber dem?
Tror alla är mediala men alla kanske inte känner till det.
Ja, det var några av mina funderingar. Kul att du lägger ut dessa frågor, Fjäril, så att jag får tänka till:)
# 16 
Väljer lämna ett annorlunda svar som omväxling till allt vi matas med i våra moderna liv.
Ibland hjälper de att ställa motfrågor omkring hur vi tänker och vad vi som människor förväntar oss.
Se er omkring hur livet ser ut, ta en bensträckare när tillfälle ges och vandra ut bland höstens alla fina färger.
Fundera på frågan varför vi är här och varför vi alltid låter allting kretsa runt oss själva. Är verkligen stadens jäckt och mitt och mina käras liv den enda centrala platsen i universum. Ifråga vad som nu lever och existerar och vad som inte längre finns. Varför tänker vi så sällan på allt de där andra som funnits förutom våra anhörigas andar. Om man tänker på den exploatering som vi ständigt blir varse bland våra dagligen framväxande samhällen. Varför saknar vi så sällan dom platserna och dom miljöerna som inte längre finns.
Vi lever i ett samhälle där det ligger i tiden att ta sig fram, har så gjort i alla tider skulle jag tro men aldrig på de sättet det används idag.
Varför är det så intressant att se till oss själva när vi en gång inte längre finns. Är människans själ den viktigaste av alla andra levande organismer & arter bland ekosystem som finns omkring oss.
Eller ingår vi som en liten del i allt detta stora?
Vad skulle då hända om allting fanns kvar och tiden stod stilla?
Inget skulle ju då kunna leva vidare, inget skulle då kunna utvecklas, nytt liv skulle inte kunna bli till och muteras vidare i nya former.
Allt bygger på ständig rörelse, ett kretsloppstänk som en motor där allting är beroende av vart annat, där varje liten del har en betydelse i de större.
Ta bara vädret som exempel som allting är så beroende utav. Hur skulle ett liv se ut om vi bara hade vackert väder? Troligen skulle vi till slut bli så bortskämda så vi skulle få svårare att förstå hur bra vi egentligen har det. På samma sätt behöver vi också få känna av sånt som inte känns lika roligt, för lära oss en större tacksamhet inför allt det som vi verkligen har glädje utav, att lära oss att kunna göra jämförelser med en större nivå utav medvetenhet, att ha något att kunna referera till när vi gör våra bedömningar i livet, att verkligen få kunna få vara riktigt glada när vi är lyckliga.
Men varför blickar vi då bara mot sånt som är hejsan hoppsan när det trots allt finns en positiv faktor även i allt som vi inte upplever lika kul och givande för stunden, det fanns ju där också:/
1. För ingen ska behöva bli efter dom andra i den förändring som sker. Om man ser till en energiförflyttning över en tidsaxel eller över en dimensionerat utrymme där allting når ett annat läge. Tänker man elektriskt så har vi ett spelrum mellan negativt och positivt. Om några inte skulle utvecklas så skulle en differens uppstå som inte skulle göra den totala helheten homogen i dess existensberättigande. Vi skickar en impuls som då skulle brytas upp i flera mindre beståndsdelar om alla utvecklades i olika takt.
2. Pass om det menas en själs utveckling i dom olika dimensionerna och den samlade utvecklingen. Vi kommer nog inte hitta svaret här sålänge vi lever men vore ju på snäppet idiotiskt om tillräckligt med plats och utrymme inte lämnats för tidlös dynamiskt växande utveckling.
3. Det skulle antagligen bli väldigt trångt och motoriken i ekosystemen skulle inte kunna fungera. Sålänge inte människan lyckas rubba den normala konkurrensen i motsatsförhållandet till oinskränkt utveckling och påbyggnad så finns den ju där på naturlig basis.
4. Healing funkar bra på ryggskott, har jag själv kommit fram till:)
Tror det i första hand rör sig om att var och en av oss i sina egna själsliga och andliga beståndsdelar hör samman i grupper på diverse olika sätt. Ungefär som vi har olika blodgrupper, därav problemet.
Tittar man på detta vad handlar om olika astrologiska Tecken så kan man ibland känna igen vissa delar i sig själv, när man tittar på andra som också tillhör samma Tecken. Kanske lite flummigt:) men så har jag känt.
5. Tror detta följer den naturliga uppväxtcyklen i stort & smått. Har hört sägas där oftast finns ett aktivt engagemang fram tills våra verkliga föräldrar börjar släppa taget och vi blir vuxna. Helt enkelt för vi förväntas stå på egna ben i våra slutsatser och naturligt då även när det sker olyckor & otur. Ett tillfälle då vi ställs inför livsavgörande prövningar. Ett sätt till lära oss ännu en ny kunskap och gå vidare.
6. Vi är dom vi är och det finns en viktig mening bara i den existensen.
Ovanstående baseras ifrån mitt eget sätt att se på livet, har därför inte läst övriga inlägg i tråden men ser fram emot göra detta:)
Trevlig Helg 
1. För att vi alla är olika själar, och alla måste skaffa sig den mognad som behövs för att vi skall kunna leva i harmoni med varandra.
2. Vi för vår kunskap till källan/gud, som är summan av alla själar, för att kunna jämföra och bedömma vad vi gjorde idet senast livet. För att se vad vi behöver öva i nästa inkarnation.
3. Antalet själar är oändligt, och alla är inte inkarnerade samtidigt
4. "Healing går dit den behövs". Det är inte säkert att just den människans utveckling gynnas av healingen just då.
5. Samma svar som i 4.
6. Jag tror alla är mediala, men att vissa inte har utvecklat den sidan. Kanske på samma grund som i 4.
Det var bara hur jag tänker, och jag tänker det definitivt inte så klart uppspaltat som det ser ut när det hamnar på pränt
Så intressant o läsa..jag niger o Tackar.
#0 Jag måste bara säga att ditt inlägg gjorde min dag ^^. Jag har tänkt i de här banorna och frågat mig 1,2 hela året. Jag började tro att jag är galen som vill ha svar på allt. Men det är väl helt normalt att tänka så :)
Jag blir bara så glad av att läsa alla inlägg på denhär sidan för ni alla delar mina intressen. Och har Alltid kloka svar. Så bara tack tack :D
-kram kristina
What we think, We become
Tack allihop för att ni delar med er av era tankar! Jag ska läsa igenom dem senare. Trevlig Helg :) #26, Tack själv, och jag håller med. Det är mycket klokheter som skrivs här :)
Oj vad intressanta saker ni skriver, det rör ju nästan till det man tänker själv
- men det visar också på att vi inte vet svaret, mer än inom oss själva och inget är fel!
Kan vi påverka svaret genom att arbeta med "svåra" frågor? Är det meningen att vi ska fundera på sådant vi inte ens kan föreställa oss? Ska vi lista ut någon "gåta"?
När vi har våran kunskap, och alla har levt de liv de ska göra, vad händer då? Fortsätter det?
Talande bild 

första frågan kanske för att ingen situation är lik den andra. Vi lever inte ett äktenskap på exakt samma sätt. Vi har olika förutsättningar varje gång. Även om vi skulle kunna ha levt tusentals liv skulle de aldrig kunna bli lika. Tillgången till alla känslorna gör att vi tar beslut i våra val på olika sätt oavsett om utgången är den samma. Tex om man väljer att vara otrogen - så är inte alla otrogna av samma orsak/orsaken bakom valet. Eller varför man gifter sig överhuvudtaget. Att enbart hänvisa till kärlek räcker inte. Det finns en massa andra saker att ta hänsyn till som respekt (mm). Naturligtvis finns det mer aspekter än känslor och val. Det handlar om lärdom och lärande också. Att leva i andras val osv.
Varför vi gör detta? För vår egna del är att lära. Utöver är inte för oss att veta. Tvivlar på om vi skulle bli lyckliga av att veta svaret på den frågan utöver vår egna strävan i att lära.
Om vi säger att respekt är samma sak att lära, så självklart att det är av vikt att vi alla lär oss förståelse av det konceptet. Vi kommer aldrig ens komma i närheten av alla olika situationer som respekt kan visas i olika mängd eller totalt uteslutet. Där kommer vi aldrig kunna säga att vi alla ska lära oss samma sak. Däremot kan man lära sig så mycket man kan så att man kan ha förståelse för så många möjliga scenarium som möjligt. Tex. Bör man visa respekt för alla man möter? Det finns inget generellt svar på det. Det finns så många olika aspekter och scenarium som gör valet olika beroende på vad vi redan kan, vad vi ska lära oss, miljöbetingat, ärvt, styrt av humör osv.
Varför skulle det bli överbefolkat? Vem säger att inte antalet är konstant, men för delat på olika platser? Jorden lär knappast om så är fallet om liv på andra planeter vara den första eller den sista. Oavsett finns det alltid en orsak till varför det är som det är.
Varför den ena blir utsatt för något medan andra är med om mirakel. Samma sak som jag redan nämnt. Det finns så många olika möjliga svar på den frågan att det är svårt att korta ner den. Lärande, utveckling, förståelse, utmaning, budskap osv. Det kan finnas en anledning till att jag som är sen till bussen en morgon, och just den morgon inträffar det så att bussen är sen och jag hinner med. Betyder inte att det varken är positivt eller negativt eller betydelse alls för mig o min dagen, eller så kan det vara det viktigaste som händer i mitt liv. Eller kosta mitt liv. Det är en fråga som kan göra vem som helst sinnesjuk av att förstå, om man inte enbart tror på slumpen.
Att stoppa alla katastrofer är en omöjlighet. Jorden sköter det mesta själv. Förr eller senare kompenseras allt tillbaka till en jämnvikt. Exp. Ett krig som är fruktansvärt, kostar oss människor tex 500 000 soldater och civila. Stoppas det kriget kanske en epidemi inträffar som skördar 800 000 människors liv. Hade det funnits en mening att det skulle förhindras hade det varit känt. Dessutom handlar det om att vi människor finner det personligt, livrädda för att dö/drabbas och ser oss helt plötsligt mindre än innan. Lika lite som en naturkatastrof kan stoppas kan vi stoppa vårt egna dösfall. Såsom naturen sköter om när en art blir övertaliga i antalet förhållande till vad kedjan klarar av. Antingen inträffar sjukdomar, nya rovdjur, spridning eller helt enkelt svälter till döds pga minimalt med mat.
För den som är menat att dö går det inte att förhindra att den kommer att inträffa. Den kommer ändå. Det betyder inte att vi som människor bör känna till det. Vem som är nära sanningen eller inte så kommer vi alla dö en dag. Oavsett anledning eller varför… Ingen mening att fundera och slösa våra liv på den frågan, eller meningen med någon annans död heller för den delen.
Alis volat propriis 
Jag tror inte att det handlar om att lära sig specifika saker från ett "facit", utan mer att utvecklas maximalt utifrån den personen man är. Jag tror själv inte på att det skulle finnas något högre väsen, som "styr och bestämmer", utan jag tror att detta sker för vår egen skull i så fall.
Här kommer jag förmodligen bli lite luddig. Varnar på förhand. haha. Men jag tror att själar är energi och med andra ord då inte någon fast form som kan bli ihopträngd i ett hörn (eller vad man säger). Jag tror även på flera dimensioner av tid och rum och att själen, vår energi, färdas till någon av dem. Att dimensionerna kan "krocka", eller att en dimension kan upplevas i någon annan, tror jag är fullt möjligt. Hoppas det blev begripligt. ^^
Låt oss nu utgå ifrån att all healing egentligen bör fungera. Jag personligen tror att det i de flesta fall rör sig om en placebo-effekt (som är en starkare och mer mystisk effekt än vad man kan tro. Den fungerar faktiskt även om man vet att det är placebo på förhand). Men kan det vara så att vissa personer har så pass mycket negativ energi inom sig att en healare inte är nog? kanske behöver man vara fler? Negativa saker rotar sig ju alltid djupare än vad positiva gör. Tänk bara på kritik. Vilken tar du mest åt dig av och kommer ihåg? Positiv eller negativ?
Jag tror inte att skyddsänglar, om de nu finns, är skyddsänglar på det viset. jag tror mer att de är vägledare. Den fria viljan är en väldigt stark sak, och jag skulle egentligen inte vilja att någon berövade mig den. Jag antar att det kan ha med det att göra då. Vi måste vara fria att välja, för att lära oss av misstag och inse faran i vissa saker. Om änglar skulle skydda oss hela tiden, vad skulle vi bli för människor då?
Jag tror att detta är som med alla andra "talanger" man har. Alla människor är olika, och är öppna för olika saker. Vissa är fenomenala på att teckna, andra på att skriva, vissa på att sjunga och några på det mediala. Jag tror däremot att det är som med alla de andra talangerna också, att övning och intresse ger färdighet och att byggstenarna för det finns hos alla.
🙂 En bra tråd, lyfter upp den!
Men alla lär sig inte samma saker?
För oss själva?
Själar är inte samma sak som människor, det blir ingen trängsel direkt.
Lämnar vad? Livet? Healing är ingen mirakel-kur, a lá "HALLELUJAH BROTHA, YOU CAN WALK!" Man får nog acceptera att vi inte kan göra människor odödliga med healing.
För att det inte fungerar så? Skyddsänglarna är ingen Batman eller Stålmannen som dyker upp med kalsongerna utanpå byxorna när man är i knipa. De finns för att ge oss styrka (mental), hopp, stöttning, etc.
Precis på samma sätt som vissa har brunt hår och andra inte.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Allt du ska lära dig är att leva i kärlek och harmoni just som det är tänkt - inget annat. Eller egentligen handlar det nog mer om att hitta tillbaka till är dig själv. Men det är nog svårt för många!
Vi lär oss, eller inser, för oss själva. Gud (eller Källan/Alltet) bryr sig föga om hur du lever ditt liv. Och kunskapen ska du använda till att leva ett gott liv, just som det är tänkt. Och i och med det kommer du att göra gott mot andra oxå. Att leva i kärlek är att älska sig själv OCH älska andra, just som de är. Det fortsätter till den dagen ditt andliga jag anser att det räcker. 😎
Förstår inte riktigt frågan faktiskt. Det finns fler själar än det finns människor, alla själar väljer inte att leva ett mänskligt liv utan är nöjda med det som är. Och jag tror att antalet själar, eller Andar, är konstant. Gud skapade ett gäng då han var i farten och sedan var det färdig skapat. 😉
Healing går ju ut på att rensa och återställa i energiflödet vi alla har i kroppen, och beroende på hur våra blockeringar ser ut och hur vi lever våra liv, så sitter de olika "hårt". Med andra ord de är olika svårt att återställa, precis som att en fläck på golvet kan vara enkel eller svår att få bort.
De gör de, men vi måste ju lyssna! Precis som att vi inte alltid lyssnar och tar till oss då människor försöker att "rädda" eller råda oss.
Jag tror att alla är det, vi utnyttjar det bara inte allihop. Det har ju med öppenhet och intresse att göra, och med var vi står i vår andliga resa (se ovan).
Så tror jag i alla fall. 😃
1. vi skall leva alla liv för att lära oss vissa saker så vi klarar av nästa dimension. därför tror inte jag riktigt på karma. Utan tror alla ska gå igenom allt och samma sak och om de inte lär sig så får de uppleva om det just för att själen skall kunna i minnesbanken hantera den nya världen.
2. vi ska inte lära oss saker för någon endast oss själva så vi kan forslas vidare.
3. nej för vissa har lärt sig allt och farit vidare.
4. Om du får healing och vi exempelvis säger att det är för att du har ett ont knä som ett exempel. Antingen är det en urusel healer som inte förstått konceptet eller så är det för att du inte var öppen och mottaglig eller så är det för att den healing som skickades eller gavs ej gick fram av olika skäl. kanske för att det är så att det är en blokering på ett annat ställe du ständigt bygger murar omkring så fort det healas så förstör du igen lika snabbt. finns många om och men och tankar.
5, om du var i fara men endå klarade dig, var du i fara då? om du dog pågrund av faran så var det nog menat så. eller fick en livslång skada så var det nog menat så…
6. här vill jag säga att alla är mediala men jag har ändrat mig i den frågan då jag stött på barn som är så (tomma) . Så det utforskar jag fortfarande om.