Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 771 ggr
CharlotteRubin
0

utveckling

Var börjar man med att utveckla sina förmågor? Har inte råd me kurs eller så tyvärr. :(

Tips? Råd? Vad är det jag ska lära mig först?

evawa
0

ja jag kan rekomendera dig att meditera! Det kostar inte skjortan och det ger så himla mycket. En väldans bra start på den mediala vägen och den bästa.( tycker jag) ( kanske inte andra?) Glad Har du någon förening där du bor? Att meditera i grupp är det bästa tycker jag. Den förening jag är med i har alla råd att meditera i. Vara med i en cirkel är ett bra sätt…Det ena leder till det andra.

kram

Eva

CharlotteRubin
0

Bara sitta o slappna av alltså? Eller hur mediterar man?

evawa
0

Jag är upplärd med att meditera med att försöka släppa alla tankar.. Att inte tänka på nåt. Vi är så stressade idag, mycket oro mm vi behöver en tid att bara vara. Försök släpp alla tankar om dom kommer ,låt dom bara vanda vidare. Om du börjar kanske med endast tio min till en början så känns det inte så långt. Det är tufft jag vet det!! Det krävs träning och en hel bunt av tålamod. Sedan räcker det med 20 min. Tänk även på andningen, du ska andas med magen. Tänk att få 20 minuter utan oro, stress och andra bekymmer om man nu har några det är fruktansvärt härligt. På den tiden så hinner kroppen, hjärnan ta del av ándra saker som du inte hinner med annars. När jag började meditera så var det omgivningen som märkte skillnad på mig före jag själv märkte det. Det är iallafall en bra START och en bra GRUND att börja med när pengarna inte räcker till. Men kolla föreningar, alla gör väl kanske olika men så här gör vi..

Kram

Eva

rosmarin90
0

Hej Charlotte

Mediala cirklar brukar inte vara så dyra, du kan inte försöka hitta en sådan, eller en meditatinscirkel. Jag vet inte var du bor, men de andliga föreningarna brukar kunna komma med bra tips. Dessutom kan man meditera där, på vår förening har vi alltid Meditation på programmet. Dessutom träffar man likasinnade, många bildar små egna grupper och mediterar eller gör övningar tillsammans. Helt gratis är nog svårt såvida man inte träffas hemma hos varann.

Elisabeth har ju en distansutbildning här på övernaturligt…delta i den.

SkrattandeRose

River-Lord
0

Håller med att det kan vara riktigt dyrt med Kurser.. tyvärr..

Ett tips om Meditation kan vara denna sidan…
hos Anna lena Vikström

http://www.anna-lena.se/meditationsskolastillatankar.html

/RL

noita86
0

Hej! hur utför man en medititation??

MariaJ
0

Om du aldrig har mediterat så råder jag dig att köpa en skiva som heter Secret garden av Iris hall.. Det är en guidande meditationsskiva med Iris Halls röst,,,och jag bara älskar den fortfarande. SkrattandeÄven om jag har mediterat i över 20 år regelbundet, så kan jag tycka att det är skönt med en vägledd Meditation ibland.

Lycka till.. // Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

noita86
0

#7    OK tack så mycket för tipset då ska jag leta efter den skivan dårå…

Helleh
0

Jag ska göra som jag gjorde som tonåring ,när det var sååå synd om mig.. Jag ska tända ett ljus & bara stirra in i lågan… Allt annat är nog för avancerat för stressade mig just nu..

mamma_neo
0

Hejsan!

Vart köper man en meditions skiva???

Mvh//Åse….

dilba
0

kanske att elisabeth kommér att ha i sin nya webshop….

Vibeka
0

Jag har lagt in tips på en underbar Meditation under länken

Meditation här till vänster! Den är personligt utvecklande oxå :)

Sen kan du gå med i någon medial utvecklings cirkel på din ort,eller starta en egen med likasinnade! :)

Ljus Carina

noita86
0

#9 hmm det där med att kolla in i ljuset verkar vara intressant…vad fick du fram då?

Helleh
0

#13 hehe, ingenting vad jag vet. Däremot kommer jag ihåg att jag blev lugnare avdet, men jag blev nog avbryten rätt ofta.. Delade ju rum men min låtsassyrra & var min yngsta brors stora idol, så det var alltid nån av dom som störde om jag minns rätt.

Jag mediterade inte medvetet, det ar mest för att verka mystisk & för att alla skulle hajja att det var sååå synd om mig just då  *S*

noita86
0

14#      jahaa…jo oftast blir man ju avslappnad av ljuset i mörkret…hehe va kul!