Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: mytologinaturväsenskrock
Läst 8089 ggr
fairbanks
6

Träffa/se tomtar, vättar osv.

Jag har alltid haft en koppling till naturen och till skogen speciellt. När jag går eller cyklar på en skogsväg kan jag nästan bli snurrig och överväldigad av skogen och jag börjar höra alla ljud högre och jag tror jag ser saker bland träden. Jag har aldrig blivit rädd för detta utan tycker bara att det är fint. Nu till saken. Jag har aldrig sett något konket, som en tomte, i skogen, men jag vill så gärna göra det. Har någon av er gjort det? Kan man göra det "med flit", dvs utan att det är av slumpen?

tarotlasse
6

Ja du min mormor pratade så mycket om dessa vättar och tomtar på gården och undr barndomen så hade vi speciellt ett av mediuen  som brukade övernatt hos oss. 

Som pratade väldigt mycket om dessa vättar tomtar o småfolk o öronen på mig blev ju stora som tefat. 

Jag är ju friluftsmäniska och ger mig ut i mellanåt i skogen och vandrar  och slår upp en pressening och övernattar under den. 

Vi har även kvar mormors barndomsgård som ligger mitt ute i skogen och nästan en mil till allmän väg. 

Brukar tillbringa min semester på denna gård där ute i skogen kan gå en hel vecka utan man ser en enda människa där ute så lungt o behagligt. 

Men trots mitt friluftsliv och alla år på denna gård som de ska vara sådan aktivitet av vättar o tomtar så har jag aldrig någonsin fått se dessa även om jag så gärna velat få se dom. 

Däremot så på gården är det gott om andeaktivitet och både min mammas moster o morfar och en piga visar sig alltid när jag är där. Absolut inget otrevligt i detta utan bara trevligt med dessa besök. 

Men tomtar o vättar nej det har jag aldrig fått se där. 

Men för ett par år sedan gjorde jag ett hembesök hon en gammal kvinna på 97 år som hade så mycket andeaktiviteter som hon ville ha hjälp att få bort. 

Men jag fick inte ta bort hennes nära och kära som besökte henne. 

Det är inte lätt när man vill bjuda in andevärlden till dans för vi kan inte styra vem o vilka som besöker oss. Antingen  är man öppen eller så är man stängd och är man öppen kan vem som kom så inget man kan styra. 

Men när jag var där och bad vissa som denna gamla damen inte ville ha där att lugna ner sig lite så var det något som sprang runt mina ben och runt damens ben. 

Det gick otroligt snabbt och jag kunde inte avgöra vad det var för något  för misstänkte det var en busig  katt eller en hund som visade sig för mig. 

Damen såg att jag följde något med blicken och att jag reagerade och hon sken upp i ett stort leeende och blev så glad. 

Vad hosn sa till mig ja det var o vad härligt att du också kan se tomten. Ingen annan en jag själv har sett dennna tomte sa hon för den har aldrig visat sig för någon annan. 

Sedan berättade damen om att denna tomte funnits hos  henne redan som barn på gården hon växte upp och att denna tomye följt henne under livet hon har alltid kunna se denna tomte och denna tomte hade räddat hennes liv vid två tillfällen. 

Jag satt där som ett fån jag som aldrig sett en tomte o så länge velat se en och jag ahde för länge sedan slutat tro på tomten. 

Jag såg ju aldrig tomten helt klart här heller jag såg ju bara något som rörde sig hela tiden något litet  ca 30 cm högt o trodde ju det var ett avlidet hus djur men de brukar normalt visa sig tydligare så man kan avgöra vad det är för något. 

Så jag kan fortfarande inte säga att jag sett en tomte med säkerhet men något var det jag såg i alla fall. 

Det denna 97 åriga  dam berättade med sådan inlevelse var helt fantastiskt så om det var en tomte eller inte spelar ingen roll för detta var en helt underbar upplevelse och en  härlig livs historia jag fick höra denna dag. 

Lasse

NiklasTyreso
4

Jo, en natt när jag var upp på toa och befann mig mellan dröm och verklighet tyckte jag jag såg en liten tomte eller vätte sitta på soffkanten vid blommorna i fönstret. Dagen efter såg jag att jag missat att vattna i vardagsrummet.

alicia80
3

Jag tror att det är när man befinner sig mellan dröm oh verklighet som befinner sig i "deras" dimension och kan se dem.

Men jag tror också att det går att öva upp så att man kan se när man är vaken också. Vissa har förmågan medfödd.

När jag var liten kom det alltid en liten till mig på natten och retades. En gång på scoutläger satt vi ute och sjöng runt en lägerbål. Jag var jätte trött och höll på att somna då jag såg en liten gubbe sitta på en boj i vattnet och vinka till mig. Jag gnuggade mig i ögonen flera gånger och gubben satt kvar en stund innan han försvann. i flera år har jag trott att jag ar halvvaken och drömde men i dag har jag insett att det ar en liten vätte så klart.

Ghosthunter
3

Jag har också koppling till naturen. Älskar att gå ute i urskogen och naturen i lugn och ro och bara njuta. Jag har också sett lite rörelser mellan stubbar, träd och snår…men har inte varit tillräckligt säker på om det har varit nåt väsen….säkert har det varit djur de flesta gångerna.

Men med min inre mediala syn, så har jag sett tomtar och vättar vid ett par tillfällen, men har aldrig stått och stirrat på dom med mina blotta ögon ännu….men hoppas och tror att tillfälle kommer🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"