Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: alternativmedicinhälsa
Läst 930 ggr
tarotlasse
4

Ja då var det dags igen...

Förra veckan gick livsmedelsverket och varnade för ett flertal Asiatiska kosttillskot som innehöll höga halter av arsenik ett av dem var avsett för barn. 

Idag går man ut med varning på ytterligare 3 st Asiatiska kosttillskott. Alla 3 med livsfarligt höga halter med arsenik. 

Dessutom innhöll det också  höga halter av kvicksilver och bly som översteg gränsvärderna. 

Nu har Stockholms kommun stoppat försäljningen.  Nu återstår och se om det är fler kommuner som kommer göra detta.

När ska vi i Sverige få en lag på kontrolerade naturläkemedel och kosttillskott.

Det är skrämmande att vi  i Sverige kan köpa produkter med innehåll som inte redovisas av tillverkarna. 

Sverige är i dag det liberalaste landet i världen när det gäller naturläkemedel och kosttillskott. 

Så helt naturligt  om ett farligt preparat stoppas i övriga världen jo då säljer man det i Sverige  Grrrrrrr

Öppna ögonen och protestera så vi får rena Naturläkemedel även i Sverige.

Lasse

tarotlasse
3

Var nu inne på livsmedels verket och det är samma produkter man varnar för igen eftersom en dos. är 50% av en dödlig dos. 

Så tar man dubbel dos så behöver man inte tänka på  att ta några  fler kost tillskott  i framtiden.  

Men en normal dos kan orsaka stora skador på oss

Dessutom rekomenderar man ett av dess kosttillskott till barn.

Det tre kosttillskotten med extremt mycket arsenik är.

• Niu-Huang Chieh-tu-pien (Kina)
  • DIVYA Kaishore Guggul (Indien)
  • Chandraprabha Vati (B.R) (Indien)

http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/

Lasse

[Kattuggla]
0

Tack för informationen, Lasse. :)

Fjäril
0

Tack för informationen Lasse! Tur att jag aldrig skulle köpa något med sådana "knepiga" namn 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

NiklasTyreso
1

Det där är inget problem för mig som själv plockar naturmedicinen långt ut i naturen och torkar och gör pulver av, till teer eller att skölja ned med vatten. 

I år har jag plockat sprängticka (immunstimulerande vid sjukdom), brännässla (bromsar immunförsvaret vid allergier) och hallonblad (innehåller nyttiga polyfenoler).